کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ترامپ به کاخ سفید می رود؛ تظاهرات در چند شهر آمریکا


کد خبر : ۳۰۰۴۹پنجشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲:۳۰۳۱۸۱ بازدید

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در واکنش به پیروزی دونالد ترامپ از حزب مخالفت جمهوری خواه در انتخابات روز سه شنبه قول انتقال روان قدرت را داده و ...

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در واکنش به پیروزی دونالد ترامپ از حزب مخالفت جمهوری خواه در انتخابات روز سه شنبه قول انتقال روان قدرت را داده و هیلاری کلینتون نامزد بازنده انتخابات هم خواستار حمایت از رئیس جمهور منتخب شده است.

ترامپ به کاخ سفید می رود؛ تظاهرات در چند شهر آمریکا

به گزارش ایران‌جیب به نقل از بی‌بی‌سی، اوباما حوالی ظهر چهارشنبه در محوطه کاخ سفید گفت پیروزی آقای ترامپ را تلفنی به او تبریک گفته و از او دعوت کرده است پنجشنبه به کاخ سفید برود تا دو طرف از انتقال روان قدرت اطمینان حاصل کنند. اوباما تاکید کرد "بر کسی پوشیده" نیست که او و آقای ترامپ اختلافات جدی دارند اما افزود که "همه ما خواهان بهترین ها برای کشورمان هستیم" و گفت از نطق پیروزی رئیس جمهور منتخب "دلگرم" شده است. او گفت انتقال موفق قدرت لامز است چون "همه ما اکنون آرزوی موفقیت او در متحد و هدایت کردن کشور را داریم."

هیلاری کلینتون هم ضمن تاسف از شکست گفت که همه باید با "ذهنی باز به آقای ترامپ فرصت موفقیت دهند." او که برای اولین بار از زمان واگذاری انتخابات صحبت می کرد گفت امیدوار است که آقای ترامپ رئیس جمهور موفقی برای همه آمریکایی ها باشد.

علیرغم درخواست های اوباما و کلینتون روز چهارشنبه در چند شهر آمریکا علیه دونالد ترامپ تظاهرات شد. عصر چهارشنبه در نیویورک صدها نفر به سوی برج ترامپ در منهتن راهپیمایی کردند. آنها پلاکاردهایی با شعار "رئیس جمهور من نیستی" حمل می کردند و شعارهای دیگری سر دادند.

همچنین در شیکاگو گزارش هایی از مسدود شدن ورودی برج ترامپ گزارش شد. مردم در این تظاهرات شعار می دادند: "ترامپ نه، کوکلوس کلاس نه، فاشیست نه" و "رئیس جمهور من نیستی". بنابه گزارش ها در شهرهای اوکلند کالیفرنیا و پورتلند اورگان - که هر دو لیبرال محسوب می شوند - هم تظاهرکنندگان پرچم آمریکا را سوزاندند.
در شهر سیاتل هم تظاهراتی در جریان بوده است.

تظاهرات علیه ترامپ در نیویورک
تظاهرات علیه ترامپ در نیویورک

دونالد ترامپ در پی یک مبارزه به شدت تفرقه انگیز در انتخابات سه شنبه برنده شد و در ماه ژانویه به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد خواهد کرد.
کریس کریستی فرماندار ایالت نیوجرسی هدایت تیم انتقال قدرت آقای ترامپ را به عهده خواهد داشت.

ترامپ گفته است که اولویت فوری او نوسازی تاسیسات زیربنایی کشور و دو برابر کردن رشد اقتصادی است.

ترامپ در سخنرانی پیروزی خود ضمن قدردانی از خانم کلینتون گفت اکنون وقت آن است که زخم های ناشی از انتخابات مرمت شود و گفت می خواهد کشور را متحد کند.

خانم کلینتون که پیش از ظهر چهارشنبه ساعت ها پس از قبول شکست در انظار عمومی ظاهر شده بود هوادارانش را ترغیب کرد نتیجه را بپذیرند.
او ضمن اظهار "تاسف" از شکست در انتخابات گفت: "شاهد بودیم که کشورمان بیش از آنکه فکر می کردیم دچار شکاف است."او در اشاره به بازماندن یک زن از رسیدن به این پست گفت: "به همه دختران کوچکی که درحال تماشا هستند می گویم... هرگز در ارزشمندی و توانایی و لیاقت خود برای بهره داری از فرصت ها در زندگی شک نکنید."

ترامپ هم در نطق پیروزی اش گفت: "می خواهم به جامعه جهانی بگویم که هرچند برای ما آمریکا همیشه در صدر اولویت خواهد بود، با همه منصفانه رفتار خواهیم کرد."

حامیان احساساتی کلینتون در جریان سخنرانی قبول شکست در نیویورک
حامیان احساساتی کلینتون در جریان سخنرانی قبول شکست در نیویورک

پال رایان رئیس مجلس نمایندگان کنگره هم ضمن تبریک به آقای ترامپ گفت او سیاست را "زیر و رو کرده" و دولتی یکدست جمهوری خواه را مدیریت خواهد کرد.
در این انتخابات هر دو شاخه کنگره همچنان در کنترل جمهوری خواهان باقی ماند.

به علاوه دیوان عالی هم که ۹ کرسی دارد صاحب پنج کرسی خواهد بود که روسای جمهوری خواه پر کرده اند. آنتونین اسکالیا از قضات محافظه کار این دیوان ۹ ماه پیش درگذشت اما جمهوری خواهان به باراک اوباما اجازه انتخابات یک قاضی جایزگین را ندادند و اکنون این فرصت نصیب آقای ترامپ شده است.

آقای رایان که هرگز به طور کامل و قاطعانه از نامزدی آقای ترامپ حمایت نکرد گفت که نتایج قوی حزب در انتخابات تا حدود زیادی به لطف آقای ترامپ به دست آمده است.
آقای ترامپ بدون آنکه برنده اکثریت آرای عمومی شود براساس سیستم کالج الکترال که در آن هر ایالت امتیازی را برای برنده در نظر می گیرد انتخاب شده است. براساس آخرین شمارش آرا خانم کلینتون ۴۷.۷ درصد و آقای ترامپ ۴۷.۵ درصد آرا را کسب کرده اند.

آخرین باری که نامزد بازنده برنده جمع آرای عمومی شد ال گور نامزد دمکرات ها در انتخابات سال ۲۰۰۰ بود که رقابت را به جورج بوش واگذار کرد.

آقای ترامپ علیرغم پیش بینی اکثریت قریب به اتفاق موسسات نظرسنجی در ایالت های حساسی مثل فلوریدا، اوهایو و پنسیلوانیا برنده شد.

نظرسنجی از رای دهندگان در روز سه شنبه نشان داد که او رای ۵۸ درصد سفید پوستان - در مقابل ۳۷ درصد برای کلینتون - را به دست آورده است. او به خصوص عملکرد خوبی در میان مردان سفیدپوست و افرادی که کالج نرفته اند داشت.

در مقابل میزان حمایت از او در میان سیاهپوستان، لاتین تبارها و آمریکایی های آسیایی بسیار کمتر از خانم کلینتون بود.

او روز ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ درحالی سوگند خواهد خورد که پیش از این هرگز در هیچ انتخاباتی شرکت نکرده بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها