کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

میانگین عمر ساختمان در دنیا 100 سال و در ایران 30 سال


کد خبر : ۳۰۰۴۰چهارشنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲:۵۵۱۲۶۲ بازدید

رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران با بیان اینکه میانگین عمر ساختمان در دنیا صد سال است، گفت: این رقم در ایران بین 25 تا ...

رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران با بیان اینکه میانگین عمر ساختمان در دنیا صد سال است، گفت: این رقم در ایران بین 25 تا 30 سال است که حاکی از هدر رفت مصالح و منابع ملی است.

مهدی مؤذن رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با فارس، افزود: سازمان نظام کاردانی حدود 20 هزار نفر کاردان فنی و معمار تجربی دارد که 50 درصد آنها دارای پروانه کار هستند، اما متأسفانه سازمان‌ها و دستگاه‌ها از توان آنها استفاده نمی‌کنند.

وی تأکید کرد: در صنعت ساختمان اتفاق خاصی نیفتاده و همچنان علاوه بر اینکه رکود در صنعت ساختمان حاکم است، از نظر ساخت‌وساز نیز ساختمان‌ها بی‌کیفیت و با عمر کوتاه هستند. 

رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران، تأکید کرد: مسئولان امر از نیروهای کاردان فنی و معماران تجربی که دارای پروانه کار هستند متأسفانه استفاده نمی‌کنند و در عوض شاهد ساخت ساختمان‌های بی‌کیفیت و با عمر کوتاه هستیم. 

مؤذن میانگین عمر ساختمان‌ها در دنیا را بالای صد سال و در ایران بین 25 تا 30 سال عنوان کرد و گفت: حتی اگر مصالح استاندارد و نقشه‌های خوب باشد اما فرد اجرا کننده حرفه‌ای نباشد، ساختمان بدون کیفیت خواهد بود. 

وی عدم استفاده از کاردان‌های فنی و معماران تجربی در ساخت‌وساز را این گونه عنوان کرد که با عمر کوتاه ساختمان‌ها در واقع سرمایه‌های ملی از قبیل مصالح، انرژی و اموال مردم به هدر می‌رود و جان و مال مردم به خاطر ساختمان‌های غیرمقاوم در مقابل زلزله در معرض خطر قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران، گفت: قانون نظام مهندسی اذعان دارد افرادی حق فعالیت حرفه‌ای در صنعت ساختمان دارند که دارای پروانه اشتغال به کار باشند که اعم از مهندس، کاردان فنی و یا معمار تجربی دارای پروانه باشند، اما در آیین‌نامه‌های بعدی متأسفانه فعالیت کاردان‌های فنی و معماران محدود شد. 

مؤذن تأکید کرد: هیچ کس حق پروانه فعالیت که از سوی قانون به کاردان‌های فنی و معماران تجربی داده شده را از آنها سلب کند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها