کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نکات ایمنی هنگام ترکیدن لاستیک خودرو حین رانندگی


کد خبر : ۲۹۹۷۳سه شنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶:۱۱۱۳۷۴۵ بازدید

با توجه به 7 نکته مطرح شده از سوی پلیس راهور، رانندگان به هنگام ترکیدن لاستیک خودروی خود می‌توانند از به وجود آمدن تصادفات جلوگیری کنند.
نکات ایمنی هنگام ترکیدن لاستیک خودرو حین رانندگینکات ایمنی هنگام ترکیدن لاستیک خودرو حین رانندگی

برخی از تصادفات به دلیل ترکیدن لاستیک اتفاق می‌افتد. به همین منظور پلیس با اعلام مواردی که باید به هنگام ترکیدن لاستیک به آن عمل کنید، سعی در کاهش تلفات دارد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از نواندیش، بر همین اساس، بنا بر اعلام پلیس راهور مانند دیگر شرایط اضطراری نکته کلیدی آن است که آرامش خود را حفظ کنید تا بتوانید شرایط را تحت کنترل خود درآورید.

1. در چنین موقعیتی هرگز فرمان را به طور ناگهانی به سمت خاصی نچرخانید، به این ترتیب راحت‌تر می‌توانید جهت خودرو را کنترل کنید.

2. فرمان را با دو دست نگه دارید روی مسیر پیش‌رو تمرکز کنید.

3. در ادامه پایتان را یکدفعه از روی پدال گاز برندارید این کار باعث می‌شود قسمت اعظم وزن خودرو از لاستیک‌های عقب به لاستیک‌های جلویی منتقل شود.

4. اگر احساس کردید خودرو در حال منحرف شدن است، به جای اینکه پای‌تان را از روی پدال گاز بردارید، به آرامی به آن ضربه بزنید. با این کار می‌توانید سرعت خودرو را حفظ کنید و هم به آرامی سرعت را افزایش دهید.

5. نکته مهم اینکه هرگز ترمز نکنید؛ اگر لاستیک جلویی شما آسیب دیده باشد ترمز ناگهانی منجر به افزایش میزان وزن و حرکت خودرو روی چرخ‌های جلویی می‌شود.

6. اگر لاستیک‌های عقبی خودروی شما پنچر شده باشد ترمز ناگهانی حرکت رو به جلوی خودروی شما را سخت خواهد کرد. در این حالت راندن خودرو بسیار دشوار می‌شود و به احتمال زیاد خودرو منحرف خواهد شد .

7. در آخر اینکه وقتی خودرو را در نقطه امنی متوقف کردید ترمز دستی را بکشید و چراغ هشداردهنده را روشن بگذارید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها