کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هزینه انشعاب برق از 2.5 تا 5.5 میلیون تومان است


کد خبر : ۲۹۸۸۵یکشنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰:۰۳۴۴۳۵ بازدید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: شبکه فشار ضعیف 27 درصد برق کشور را شامل می شود و به دلیل اینکه شبکه برق باید در زمین ...

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: شبکه فشار ضعیف 27 درصد برق کشور را شامل می شود و به دلیل اینکه شبکه برق باید در زمین مدفون شوند، قیمت ها بالا می‌رود بر همین اساس هزینه انشعاب از ۲.۵ میلیون تومان شروع می‌شود و تا ۵.۵ میلیون تومان می‌رسد.

سیدمحمد هاشمی در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی برق در نشست خبری در خصوص هزینه‌های انشعاب برق اظهار کرد: با توجه به اینکه انشعاب‌ها باید از طریق زمین به مشترکان برسد و با توجه به قیمت زمین در نقاط مختلف هزینه واگذاری انشعاب فرق می کند.

وی با اشاره به گسترگی شبکه توزیع برق تهران عنوان کرد: در کشور ۳۶ هزار پست ۲۰ کیلوولت وجود دارد که ۱۷ هزار پست آن در تهران قرار دارد و نشان می دهد که چه حجم عظیمی از این شبکه در تهران و زیرزمین کار گذاشته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران تصریح کرد: برای گرفتن مجوز حفاری باید ۲۳ میلیون تومان به شهرداری بدهیم و چون شهرداری اجازه زدن پست هوایی را نمی‌دهد، باید اکثرا انشعاب‌ها به صورت زمینی انجام شود؛ بنابراین مجبوریم هزینه پست‌های زیرزمینی تا ۲۵ کیلوولت را خودمان تامین کنیم، اما بیشتر از این مقدار به عهده مشتری است.

وی تاکید کرد: هزینه انشعاب در تهران نقطه به نقطه فرق می‌کند، چرا که هزینه زمین در مناطق مختلف برای حفر کابل های برق نیز متفاوت است.

هاشمی با اشاره به یارانه واگذاری انشعاب گفت: میزان یارانه در تهران حداقل ۵۰ درصد برای کنتور ۳۲ آمپر بود، اما هم اکنون با تغییر تعرفه انشعاب ۳۰ درصد شده است.

وی ادامه داد: تلفات برق تهران ۱۵ درصد بود، البته کار بسیار بزرگی در این زمینه انجام شد تا این میزان هم‌اکنون به ۶.۳ درصد است که بهترین رقم تلفات در کشور است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران با بیان اینکه اگر در تهران سه کار انجام شود می توان پیک را تا حد قابل توجهی کاهش داد، اظهار کرد: اگر هزار میلیارد تومان بودجه تامین شود می‌توان کنتورهای سه تعرفه را راه‌اندازی کرد. البته تا کنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار کنتور سه تعرفه ایجاد کرده‌ایم.

وی یکی دیگر از کارها در این زمینه را ایجاد اتوماسیون و استفاده از انرژی تجدید پذیر توسط ادارات دولتی دانست و افزود: اگر این کارها عملیاتی شود می‌توان در کاهش پیک نقش مهمی ایفا کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها