کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزییات باورنکردنی از پرونده جنجالی کرمانشاه؛ کلاهبرداری از 23 هزار نفر


کد خبر : ۲۹۸۰۶شنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵:۳۵۱۱۱۰ بازدید

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه،‌ از 25 فقره سوءسابقه رییس ‘مکتب فرش و گلیم و گبه کرمانشاهان’ خبر داد و جزییات کلاهبرداری او از حدود ...

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه،‌ از 25 فقره سوءسابقه رییس ‘مکتب فرش و گلیم و گبه کرمانشاهان’ خبر داد و جزییات کلاهبرداری او از حدود 23 هزار نفر از مردم کرمانشاه را تشریح و به حامیان این مجرم و مالباختگان توصیه هایی کرد.

به گفته محمدرضا عدالتخواه مجرم حتی به جرم سرقت مسلحانه در اوین زندانی بوده است اما حتی منشی و حسابدار او که پول دیه پدرش را در این شرکت سرمایه گذاری کرده بود، از این سوابق مجرمانه خبر نداشت.’

وی اظهار داشت: این کلاهبردار آنقدر گستاخ است که در بازداشت هم تهدید می کرد که ۲۳ هزار آدم (سرمایه گذار) دارد که همه آنها را به جان دستگاه قضایی می اندازد.
رییس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: این کلاهبردار سال ۹۰ فعالیت خود را آغاز کرد و سال ۹۱ مجوز تولید غیرمتمرکز ۷۲۰ مترمربع فرش در سال را گرفت که سال ۹۴ به ۹۲۰ مترمربع افزایش داد اما مسوولان مربوطه هیچ نظارتی بر فعالیت او نکردند و این باعث شد که او حتی حق و حقوق کارگرانش را بدرستی پرداخت نکند.

عدالتخواه افزود: وقتی مجرم متوجه شد که از تولید فرش سود کافی در نمی آید مسیر فعالیت تجاری خود را کاملا عوض کرد و با تبلیغ پرداخت سودهایی بالا شروع به گرفتن پول از مردم کرد؛ کسانی هم که فریب او را خوردند بیشتر مردمی بودند که اندوخته یک عمر زحمت مشروع خود را در اختیار مکتب فرش و گلیم و گبه کرمانشاهان گذاشتند.
به گفته وی ‘متهم طوری عمل کرد که تا روز دستگیری حتی یک شاکی هم نداشت زیرا از سرمایه‌ای که به صورت دریا به دستش می رسید به صورت قطره چکانی به سرمایه گذارانش می داد اما طی چند روز گذشته بیش از چهار هزار نفر از رییس مکتب فرش و گلیم و گبه کرمانشاهان شکایت کرده اند و روزی هزار نفر هم به شاکیان او اضافه می شود.’

عدالتخواه توضیح داد که ‘کلاهبردار وقتی دید در فرش سود زیادی نمی کند، سرمایه مردم را برای خرید سنگ های تزیینی، عتیقه جات بکار گرفت و چند تن سنگ عقیق و فیروزه خرید و در ادامه حتی به خرید بیش از ۱۰۰ راس اسب یک میلیارد ریالی اقدام کرد که اکنون نماینده دادگستری مراقب آنهاست که تلف نشوند.’

عدالتخواه عنوان کرد: این کلاهبردار درصدد بود که حتی سرمایه مردم را وارد حوزه نوشابه و کت و شلوار هم بکند. مجرم از سرمایه مردم ۸۰ خودرو گرانقیمت داخلی و خارجی نیز خریده و آنها زیرپای نزدیکانش گذاشته بود؛ ‌آنهایی که امروز برایش تجمع می کنند و در حمایتش شعار می دهند.

به گفته وی ‘عده ای از همین افراد شایعه کرده اند که برخی املاک این کلاهبردار ۲ هزار میلیارد ریال ارزش دارد در حالی که دروغ می گویند و این ادعاها ادامه فریب مردم و شعارهای از قبل طراحی شده است.’

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه عنوان کرد که چند روز پیش از دستگیری مجرم با او صحبت و توصیه کردم که دیگر از مردم پول نگیرد و فعالیتش را قانونی کند اما نپذیرفت.

به گفته عدالتخواه، مجرم در جواب اینکه چقدر به مردم بدهکاری، گفته است: من اصلا حساب و کتابی ندارم و نمی دانم چقدر سرمایه نزد من است و چقدر را پس داده ام؛ پرسیدم اگر با این وضعیت به خارج بروی تکلیف مردم چه می شود که او گفت من هم مانند خاوری!

عدالتخواه اعلام کرد: تمام اسنادی که در این شرکت وجود دارد به صورت دستی و کاغذی است و در گونی نگهداری می شد که تفکیک و تعیین هویت آنها چندین ماه طول می کشد.

به گفته او ‘در زمان دستگیری، ۲۳۰ هزار دلار پول نقد در کمد اتاق رییس مکتب بود و آنقدر آنجا بی حساب و کتاب بود که حدود ۲۰ میلیارد ریال هم در کیسه های زباله و فایل پنهان شده بود.’

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه تاکید کرد که وقتی تخلفات رییس این شرکت برای دستگاه قضایی استان محرز شد، بر خود تکلیف دیدیم که مانع او شویم چون اگر مانند برخی مسوولان استان چشم پوشی می کردیم برای آخرت خود جوابی نداشتیم.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها