کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اولین تست و بررسی سئات لئون جدید در ایران + تصاویر


کد خبر : ۲۹۷۹۲شنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲:۰۶۷۸۳۸ بازدید

شاید در برخی تعاریف، شرکت هایی مانند سئات و اشکودا به عنوان شاخه های اقتصادی و نسبتا ارزان قیمت فولکس واگن معرفی شوند، اما باید گفت ...

اولین تست و بررسی سئات لئون جدید در ایران
شاید در برخی تعاریف، شرکت هایی مانند سئات و اشکودا به عنوان شاخه های اقتصادی و نسبتا ارزان قیمت فولکس واگن معرفی شوند، اما باید گفت که چنین شرکت هایی علیرغم عرضه محصولات خود با قیمتی مناسب تر از فولکس واگن، به هیچ عنوان در رده شرکت های اقتصادی ای مانند داچیا (عرضه کننده محصولات ارزان رنو) یا داتسون (شاخه ارزان نیسان) قرار نمی گیرند.

در روزهای اخیر شرکتی به نام کیهان موتور آرین تبلیغات و عرضه خودروهای سئات در کشورمان را آغاز کرده است و در روز گذشته فرصتی دست داد تا برای نخستین بار رانندگی با مدل قدرتمند لئون را در پیست آزادی تجربه کنیم.

اولین تست و بررسی سئات لئون جدید در ایران

این شرکت برای شروع مدل محبوب خود یعنی لئون را وارد بازار ما خواهد کرد. از مشخصات این خودور که قرار است در دو نسخه 1.4 لیتری و 1.8 لیتری وارد بازار شود می توان به قدرت 150 اسب بخاری موتور کوچکتر و قدرت 180 اسب بخاری موتور بزرگ تر اشاره کرد.

بدین ترتیب شتاب صفر تا صد سئات لئون نیز به ترتیب 8 و 7.2 ثانیه اعلام شده است که مربوط به مدل های 1.4 لیتری و 1.8 لیتری این اسپانیایی اسپرت می شوند.

اولین تست و بررسی سئات لئون جدید در ایران + تصاویر
جالب تر آنکه شرکت کیهان موتور به جهت تفکیک این دو مدل از یکدیگر، نمونه 1.4 لیتری را مجهز به موتور فولکس واگن و مدل 1.8 لیتری را مجهز به موتور آئودی معرفی کرده است اما در واقع تمامی تکنولوژی های فنی بین زیر مجموعه های گروه معظم فولکس واگن به اشتراک گذاشته می شود و در بازار های بین المللی چنین دسته بندی ای وجود ندارد.

هر دو این موتورها که مجهز به توربوشارژر هستند و به همین دلیل گشتاور 250 نیوتن متری (مشترک بین هر دو خودرو) را در طیف وسیعی از دور موتور ارائه می دهند، اما تفاوت مدل 1.8 لیتری این است که چنین گشتاوری را از دور 1250 RPM در اختیار راننده قرار می دهد که 250 دور کمتر نمونه 1.4 لیتری است و به همین دلیل نیز تاخیر کمتری در پدال گاز و فول بوست شدن مدل 1.8 لیتری احساس می شود.

اولین تست و بررسی سئات لئون جدید در ایران

برای هر دو مدل جعبه دنده 7 سرعته DSG فولکس واگن و سیستم انتقال نیرو به چرخ های جلو در نظر گرفته شده است. از رقبای فعلی این خودرو در بازار خودرویی کشورمان می توان به آلفارومئو جولیتا و در آینده نه چندان دور DS 3 اشاره کرد.

اما نکته اصلی در رابطه با رانندگی سئات لئون نه در کاتالوگ های فنی و مشخصات عملکردی روی کاغذ، بلکه در هنگام مواجه با اولین پیچ در پیست آزادی مشخص می شود.

اولین تست و بررسی سئات لئون جدید در ایران

اولین تست و بررسی سئات لئون جدید در ایران
پایداری خودرو به شکل کم نظیری بالاست و به لطف مجموعه سیستم تعلیق مولتی لینک چرخ های عقب و سامانه ESP هوشمندی که به هیچ شکل از مدار خارج نمی شود، می توانید پیچ ها را با بیشترین سرعت ممکن و در اوج هیجان و لذت طی کنید.

البته در صورت فشار بیش از حد کمی تمایل به کم فرمانی در خودرو دیده می شود که مشابه بسیاری از هاچ بک های دیفرانسیل جلو دیگر است، اما با به کار گیری شیوه های رانندگی حرفه ای نظیر انتقال وزن بر روی چرخ های جلو با ترمزگیری متناوب، می توانید از این حالت پیشگیری کنید.

اولین تست و بررسی سئات لئون جدید در ایران
گیربکس، ترمز ها، بالانس وزنی و دقت فرمان در سطح بسیار مطلوب و لذت بخشی قرار دارند و به خصوص در حالت اسپرت، لئون آنچنان لذت بخش ظاهر می شود که تمایلی به پیاده شدن از آن نخواهید داشت.

فارغ از این مسئله در کیفیت کلی خودرو هیچ تفاوت عمده ای با محصولات شاخص فولکس واگن و آئودی دیده نمی شود. شاید کابین در نگاه اول و در عکس ها چندان جذاب به چشم نیاید اما کیفیت متریال داخلی کابین، صندلی ها و داشبورد از بهترین های قابل تصور در این رده قیمتی است و سخت گیر ترین افراد را هم راضی می کند.

اولین تست و بررسی سئات لئون جدید در ایران

البته سئات لئون خودرو بزرگی نیست و در فضای عقب باید خود را برای مواجه با محدودیت های یک هاچ بک نسبتا جمع و جور آماده کنید، اما فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و بر اساس جداول و کاتالوگ های منتشر شده توسط کیهان موتور، سطح تجهیزات رفاهی خودرو نیز بسیار کامل است.

امکانات و تجهیزاتی نظیر 9 کیسه هوا، رادارهای متعدد کمک به رانندگی سانروف پانارومیک، سیستم استارت استاپ برای صرفه جویی در مصرف سوخت و… نشان می دهد که سئات لئون حداقل در نسخه قدرتمند و گران قیمت تر 1.8 لیتری با دست پُر وارد بازار ایران شده است.

اولین تست و بررسی سئات لئون جدید در ایران

اولین تست و بررسی سئات لئون جدید در ایران

اولین تست و بررسی سئات لئون جدید در ایران

در واقع می توان گفت که جز مشکل همیشگی و دائمی کیفیت سوخت که ممکن است برای موتورهای توربو آزاردهنده باشد و مسائل مربوط به پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش، نقطه ضعف خاصی در مورد سئات لئون 1.8 لیتری مطرح نیست.

هرچند طراحی ظاهری ساده در نمای پشتی ممکن است در مقایسه با رقیب خوش استایلی چون آلفارومئو جولیتا چندان جذاب نباشد، اما در عوض طبق آزمایشات ما لئون در زمینه قابلیت های فنی و شتاب به راحتی حریف ایتالیایی خود را به خاک و خون می کشد.

اولین تست و بررسی سئات لئون جدید در ایران

اولین تست و بررسی سئات لئون جدید در ایران
از این رو باید منتظر ماند و دید که در عمل شرکت کیهان موتور تا چه حد می تواند برند نه چندان شناخته شده سئات را در بازار مطرح کند و خود را به عنوان شرکتی برای تامین خودروهای اسپرت در بازار جا بیاندازد، اما آنچه واضح است اینکه سئات لئون می تواند به خوبی نقش هاچ بک داغ را برای قشر جوان و مرفه جامعه بازی کند و یک سر و گردن از رقبا لذت بخش تر ظاهر شود.

قیمت گذاری مدل 2017 سئات لئون که قرار است با مهلت 120 روز کاری به مشتریان تحویل داده شود، نسبتا مناسب به نظر می رسد. قیمت نمونه  1.8 لیتری لئون 145 میلیون تومان و نمونه 1.4 لیتری با قیمت 125 میلیون تومان تعیین شده است و این درحالیست که آلفارومئو جولیتا به عنوان نزدیک ترین رقیب در حدود 170 میلیون قیمت دارد و نسخه ارزان تر (1.4 لیتری) سئات لئون نیز به راحتی می تواند مشتریان کیا سراتو کوپ را به سوی خود جلب کند.

اولین تست و بررسی سئات لئون جدید در ایران

- دیجیاتو



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها