کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کارت‌های 2000 تومانی تلفن در ایستگاه پایانی


کد خبر : ۲۹۷۵۴پنجشنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۲۷۱۸۶۶ بازدید

کارت‌های تلفن همگانی مدتی است که کمتر از قبل در دسترس قرار دارند و حال بر اساس آخرین تصمیمات گرفته شده قرار بر آن است که کارت‌های ...

کارت‌های تلفن همگانی مدتی است که کمتر از قبل در دسترس قرار دارند و حال بر اساس آخرین تصمیمات گرفته شده قرار بر آن است که کارت‌های دوهزار تومانی تنها تا پایان سال جاری اعتبار داشته باشند.

بیش از یک سال از کمیاب شدن کارت‌های تلفن در بازار و محدود شدن ارائه آنها در دفاتر مخابراتی می‌گذرد اما طی این مدت سرنوشت این کارت‌ها با فراز و نشیب‌های متعدد همراه بوده است. سخنگوی شرکت مخابرات ایران در مقطع کمیاب شدن این کارت‌ها و ایجاد بازار سیاه برای آنها به ایسنا گفت: کم شدن کارت های تلفن عمومی در کشور ریشه در آن دارد که تولیدکننده‌های ما رغبت چندانی برای تولید این کارت‌ها ندارند.

داود زارعیان ادامه داد: قیمت هر کارت تلفن ۲۰۰۰ تومان بوده است و برای توزیع هر کارت نیز هزینه‌ای حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومان دریافت می‌شد. البته ما برای این بخش از مشترکان هزینه‌ای دریافت نمی‌کردیم و هر کارت تلفن دو هزار تومانی حدود همان ۲۰۰۰ تومان شارژ داشت اما اکنون هزینه‌ها بالا رفته و از سوی دیگر میزان استفاده از این کارت‌ها کاهش یافته است.

وی افزود: از سوی دیگر شرایط ارز و تحریم‌ها نیز موجب شده است که مواد اولیه تا حدود ۲.۵ برابر افزایش قیمت داشته باشند به همین دلیل کارتی که بیش از این شاید حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومان برای مواد اولیه‌ی آن هزینه می‌شد، هزینه‌ای حدود ۸۰۰ تا ۸۵۰ تومان پیدا کرده است، علاوه بر این هزینه حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومان هم باید به توزیع‌کنندگان این کارت‌ها داده شود و به همین دلیل مخابرات نتوانسته بود با تولیدکنندگان کارت‌های تلفن به نتیجه برسد، چرا که آنها دیگر انگیزه‌ای برای تولید کارت تلفن نداشتند.

بر همین اساس به مرور زمان تصمیمات متعددی در این حوزه گرفته شده و در نهایت اینگونه اعلام شد که از شهریور ماه سال جاری کارت‌های ۲۰۰۰تومانی فاقد اعتبار محسوب خواهند شد موضوعی که چندی پس از آن بازه زمانی اش تمدید شده و اعتبار این کارت‌ها تا پایان اسفند ماه سال جاری تمدید شد.

البته بنا بر اظهارات مسئولان شرکت مخابرات با توقف تولید کارت های ۲۰ هزار ریالی تلفن های همگانی، هیچ تغییری در کارت های ۵۰ هزار ریالی اعمال نمی شود و مشترکان می توانند برای برقراری تماس های تلفنی از این کارت ها استفاده کنند.

در این میان یکی از برنامه های مخابرات تولید کارت های جدید تلفن همگانی است که امکان شارژ مجدد را برای دارندگان این نوع کارت ها فراهم می کند.

کارت های جدید اعتباری قابلیت شارژ مجدد را دارند و فاقد اعتبار و زمان مشخص هستند و مشترک می تواند با خریداری این کارت ها تا هر زمانی که می خواهد با داشتن اعتبار لازم تماس تلفنی برقرار کند.

کارت‌های IN یا کارت‌های شبکه هوشمند دارای یک عدد هشت رقمی و یک رمز عبور ۴ رقمی بوده و برای شروع شماره ۹۰۰۲۱۱ را روی تلفن همگانی یا ثابت شماره گیری کرده و پس از آن با وارد کردن شماره مربوطه، هزینه تماس مربوطه به جای آنکه در قبض پایان دوره محاسبه شود همان موقع از موجودی کارت کسر می شود.

این کارتها که طی سالیان گذشته با مبالغ ۲۰ هزار، ۵۰ هزار و ۸۰ هزار ریالی به فروش می رسید از مزایایی برخوردار است که از جمله آنها می توان به تخفیف ۲۰ درصدی نسبت به اعتبار مورد استفاده، کنترل هزینه مکالمه تلفن و عدم نیاز به وارد کردن کارت در دستگاه تلفن اشاره کرد.

به طور معمول شماره کارت و رمز عبور شما در صورت استفاده تا ۳ ماه پس از اولین تماس و در صورت عدم استفاده تا تاریخی که هنگام خرید نمایش داده می شود اعتبار دارد .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها