کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بورس و بانک برای سرمایه‌گذاری بدون انتقال ارز تفاهم کردند


کد خبر : ۲۹۶۵۱سه شنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۳:۴۷۵۲۹ بازدید

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تفاهم با بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری‌ها بدون انتقال ارز خبر داد و گفت: اگر خواستار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور ...

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تفاهم با بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری‌ها بدون انتقال ارز خبر داد و گفت: اگر خواستار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور هستیم، باید بسترهای لازم را فراهم کنیم.

شاپور محمدی در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه با ابراز "توسعه بازار بدهی دولتی اقدام مناسب بوده و در تلاشیم بخش خصوصی نیز در این بخش فعالتر باشد"، اظهار داشت: با ورود اوراق خزانه به بازار فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی ایجاد شده است به‌نحوی که اوراق مرابحه و سلف موازی گندم از اوراقی بود که امسال منتشر شد.

وی با بیان اینکه نقش بازار بدهی به‌عنوان بازار اهرمی با حجم 35 هزار میلیارد تومانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: البته نسبت به بازار سهام حجم بازار بالا نیست اما مقدمه و شروع خوبی است و امیدواریم در آینده با نقش بخش خصوصی بتوانیم این بازار را گسترش دهیم.

محمدی با بیان اینکه حمایت از حقوق سهامداران و سرمایه گذاران در دستور کار است، تصریح کرد: سامانه زمان‌سنجی فعالیت‌ها و صدور مجوزها راه‌اندازی شده است البته در بازار سرمایه سرعت صدور مجوزها باید تسریع شود.

وی با تأکید بر "اگر خواستار حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور هستیم باید ظرفیت‌های موجود را برای آنها تشریح کنیم"، گفت: بازده واقعی با توجه به کاهش نرخ تورم مناسب است اما باید میزان بازده را بالا برد و در عین حال پیش‌بینی صادرات نفت وجود دارد و بازده واقعی سرمایه گذار خارجی از اهمیت زیادی برخوردار است.

محمدی بر داشتن بسترهای اطلاع رسانی قوی تأکید و بیان کرد: مصوبه‌ای را سازمان بورس تصویب کرده که بر اساس آن سرمایه گذاری‌های بزرگ می‌تواند در شرکت سپرده گذاری مرکزی انجام شود.

وی مزایای ورود سرمایه گذاری خارجی را افزایش شفافیت و شفاف سازی صورت‌های مالی اعلام کرد و گفت: وقتی سرمایه گذاران خارجی در اقتصاد کشور سهیم می‌شوند، می‌تواند امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری را افزایش دهد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه از تفاهم با بانک‌ها برای سرمایه گذاری‌ها بدون انتقال ارز خبر داد و گفت: بر همین اساس حسابی افتتاح می‌شود که حساب واسط است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها