کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مفهوم لوگو خودروسازان جهان / بخش دوم


کد خبر : ۲۹۶۴۶دوشنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴:۴۳۹۴۶۵ بازدید

لوگوها و برندسازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. خیلی از مردم کشورهای مختلف دنیا، زبان فرانسوی یا انگلیسی را نمی‌دانند، اما به راحتی ...

لوگوها و برندسازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. خیلی از مردم کشورهای مختلف دنیا، زبان فرانسوی یا انگلیسی را نمی‌دانند، اما به راحتی نشانه‌ها را به یاد می‌آورند .

در بخش دوم معرفی و معنای لوگوهای جهانی خودرو، این بار به سراغ 9 برند معروف جهانی میرویم ...

- مرسدس 

پیشینه

دو شریک تجاری قدیمی به نام‌های گاتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ پایه گذاران مرسدس بنز بودند. مرسدس نام دختر بزرگتر مایباخ است و واژه بنز هم از ادغام بنز و Cie در سال 1926 گرفته شده است.

لوگو  BENZ

لوگو

این لوگو تصویر یک ستاره سه پر و نشان دهنده برتری آن در زمین، دریا و آسمان است.

 



- سوبارو

پیشینه

سوبارو یکی از مجموعه‌های اصلی حمل و نقل ژاپن به شمار میرود. سوبارو در ساخت وسایل نقلیه دو دیفرانسیل به خصوص سوبارو فارستر و اوت بک تخصص دارد.

SUBARU LOGO

لوگو 

این لوگو برگرفته از Pleiades هفت خوشه معروف صورت فلکی تاروس است. 
 



- شورولت

پیشینه

سوم دسامبر 1911 لوییس شورولت و پایه گذار برکنار شده جنرال موتورز، ویلیام سی. دورانت، شرکت شورولت را بنیان نهادند و هفت سال بعد جنرال موتورز آن را خریداری کرد.


Chevrolet logo
 

لوگو

طراحی لوگوی شورولت در گذر زمان دست خوش تغییراتی شده است. بر روی برخی از این طرح واژه »شورولت« وجود داشت و از روی برخی دیگر حذف شد. در برخی طراحی‌ها هم اشکال دیگری در پیرامون آن قرار گرفت.
 


- لکسوس 

پیشینه

لکسوس بخش وسایل نقلیه لوکس تویوتا، غول خودروسازی ژاپنی است و در سال 1989 در آمریکا و کانادا راه اندازی شد. این شرکت، پر فروش‌ترین برند خودروی لوکس در آمریکا و ژاپن است.

LEXUS LOGO CAR

لوگو

طراح این لوگو، شرکت مولی دیزانز و هانتر کامیونیکیشن بود. برخی از مقامات شرکت تویوتا مدعی بودند که برند لکسوس بر اساس دستورکارهای سخت گیرانه طراحی و فرمول‌های دقیق ریاضی تصویر سازی شده است. 
 


- ب ام و 

پیشینه

ب ام و (Bavarian Motor Works) شرکتی آلمانی و یکی از تولیدکنندگان اصلی خودرو و موتوسیکلت در جهان است. ب ام و در سال 1916 پایه گذاری شد و شرکت مادر برندهای خودرویی مینی و رولز رویس نیز است.

BMW LOGO CAR

 لوگو

لوگوی این شرکت که معمولا به عنوان »roundel »شناخته میشود، در سال 1917 طراحی شد. از شواهد به نظر میرسد که لوگوی »ب ام و« برای نشان دادن اصالت شرکت طراحی شده است، رنگ‌های آبی و سفید نشان دهنده رنگ‌های ملی ایالت باواریاست ولی ابتدا این لوگو به پروانه‌ی هواپیما که در سرعت‌های بالا می‌چرخد اشاره دارد.
 


- فراری 

پیشینه 

انزو فراری در سال 1929 این شرکت را پایه گذاری کرد. شرکت فراری از نظر شرکت در مسابقات به خصوص فرمول یک شناخته شده است. خودروهای جاده‌ای فراری عموما به عنوان نماد سرعت، لوکس بودن و ثروت در نظر گرفته می‌شوند.

FERRARI LOGO CAR 

لوگو 

لوگوی فراری با تصویری که قهرمان ایتالیایی جنگ جهانی اول بر روی هواپیمایش نقاشی کرده بود، ارتباط دارد. فراری پس زمینهای به رنگ زرد قناری را به این تصویر افزود که رنگ زادگاه وی یعنی مودناست.
 



- ولکس واگن

پیشینه 

در سال 1937 پایه گذاری شد. از نظر تاریخ نویسان، پایه گذاری شرکت فولکس واگن هم زمان با پایان رکود اقتصادی جنگ جهانی اول آلمان بود.

Volkswagen LOGO CAR

لوگو 

لوگوی فولکس واگن طی 70 سال تغییراتی کرده است. هرچند در مورد منشا اولیه لوگو اخلاف نظر وجود دارد، اما بر اساس پیشینه فولکس واگن، اولین لوگوی این شرکت را فرانتس ژاویر رایمسپیس در سال 1938 در یک مسابقه رسمی طراحی کرد. این لوگو بعد از جنگ جهانی دوم تا اندازه‌ای کامل شد. یکی از تغییرات در طرح نهایی افزودن رنگ بود (اوایل بخش عمده لوگو به رنگ سیاه بود).
 


- آئودی 

پیشینه 

آئودی AG تولیدکننده آلمانی خودرو است که در سال 1909 پایه گذاری شد. نام شرکت مترادف با عبارت "vorsprung durch technik" به معنای کسب مزیت از راه فن آوری است. یکی از زیباترین لوگوهای صنعت خودروسازی به آئودی تعلق دارد که آن هم به تاریخ پرسروصدای شرکت بازمی‌گردد که توضیح دادن آن بسیار سخت است. 

AUDI LOGO CAR

لوگو 

لوگوی چهار حلقه آئودی نمایانگر ادغام چهار تولیدکننده وسایل نقلیه حرکتی در سال 1932 است: آئودی، Horch، DKW و Wanderer
 


- پورشه 

پیشینه 

پورشه یک تولیدکننده خودروی آلمانی است که توسط فردیناند پورشه در سال 1931 پایه گذاری شد. دفتر مرکزی این شرکت در اشتوتگارت، آلمان واقع شده است، پورشه در تولید خودروهای اسپرت لوکس تخصص دارد. پورشه یکی از رؤیایی‌ترین برندهای دنیاست. خواه 911 باشد یا ماکان، پانامرا باشد یا کیمن کوپه، محصولات اسپورت این شرکت در قلب هر فرد دوستدار خودرویی جای دارند. 

PORSCHE LOGO CAR

لوگو 

فردیناند پورشه و تیمش این لوگو را در اوایل دهه 1950 طراحی کردند. طراحی این آرم یادآور پیشینه ورتمبرگ بادن، ایالت سابق جمهوری فدرال آلمان است. این لوگو با شاخ‌های شکل گوزن و رنگ‌های تشریفاتی قرمز و سیاه به منظور تمجید از شوابن، خانه دوم خانواده پورشه طراحی شد. اسب سیاه بر روی سپر زرد رنگ مظهر قدرت پیشروی و نشان متمایز اشتوتگارت است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها