کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گشتم نبود، نگرد نیست!


کد خبر : ۲۹۶۰۲دوشنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۴۷۲۶۰۱ بازدید

با آن‌که انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخ یک میلیون و 100 تا یک میلیون و 350 هزار تومان را برای نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت عتبات عالیات ...

با آن‌که انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخ یک میلیون و 100 تا یک میلیون و 350 هزار تومان را برای نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت عتبات عالیات اعلام کرده که در ضعف نظارت‌ها و حضور پررنگ دلالان نمی‌توان با قیمت کمتر از 2.5 میلیون تومان بلیت خریداری کرد.

اسعدی‌سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی حدود 10 روز پیش، از تعیین قیمت بلیت پروازهای نجف و بغداد برای بازه زمانی 23 آبان امسال تا 5 آذرماه  خبر داده و گفته بود: بر این اساس نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت تهران-نجف  و تهران-بغداد یک میلیون و 100 هزار تومان خواهد بود.

وی همچنین نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت مشهد-نجف و مشهد-بغداد را یک میلیون و 350 هزار تومان اعلام کرد.

این در حالی بود که به فاصله چند روز پس از این اعلام قابل انتظار، نرخ بلیت پرواز عتبات عالیات به سرعت افزایش یافت تا جاییکه قیمت بلیت پرواز تهران-نجف-تهران به یک میلیون و 700 هزار تومان رسید. قیمت پرواز رفت و برگشت مشهد-بغداد نیز به مرز دو میلیون تومان نزدیک شد.

در ادامه سیر صعودی نرخ بلیت پرواز عتبات عالیات برای ایام اربعین حسینی ادامه داشت به طوریکه قیمت پرواز تهران-نجف به یک میلیون و 100 هزار تومان و نرخ بلیت برگشت این مسیر پروازی به یک میلیون و تومان افزایش یافت. نرخ بلیت رفت و برگشت مشهد-نجف نیز رکورد 2.5 میلیون تومان را پشت سر گذاشته است.

واقعیت آن است که به دلیل در اختیار گرفتن بازار پروازهای عتبات عالیات توسط دلالان، تهیه بلیت این پروازها با قیمت اعلام شده غیرممکن است. در این بین اگر "توصیه دیروز به زائران عتبات عالیات را فاکتور بگیریم" متولی حمل ونقل هوایی یعنی سازمان هواپیمایی کشوری اقدام خاصی برای ساماندهی بازار پرواز عتبات عالیات انجام نداده است.

به گزارش تسنیم، هر سال چند روز مانده به ایام اربعین از داستان تکراری "توافق ایرلاین‌ها و سازمان هواپیمایی" بر سر قیمت‌ها رونمایی می‌شود. توافقی که تنها یک نمایش است تا واقعیت، چرا که از ماه‌ها قبل مجوزهای عرضه بلیت به‌صورت چارتری به ایرلاین‌ها داده شده، یعنی این‌که مردم عملا سرکارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها