کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توضیحات مؤسس شرکت کاله درباره ارتباط با ناطق‌نوری


کد خبر : ۲۹۵۳۴شنبه، ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰:۲۹۶۵۰۸ بازدید

مؤسس شرکت صنایع غذایی کاله گفت: بنده آقای ناطق نوری را می شناسم اما این به آن معنی نیست که به ما کمک می کند و ارتباطات کاری ...

مؤسس شرکت صنایع غذایی کاله گفت: بنده آقای ناطق نوری را می شناسم اما این به آن معنی نیست که به ما کمک می کند و ارتباطات کاری ما تنها با وزارت صنعت و جهاد کشاورزی است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از تسنیم، غلامعلی سلیمانی مؤسس شرکت صنایع غذایی کاله صادر کننده نمونه کشور در بخش فرآورده‌های لبنی عصر امروز در نشست خبری در خصوص مشکلات صادارت لبنیات ایران به روسیه اظهار کرد: در حال حاضر تنها دو شرکت برای صادرات محصولات لبنی به روسیه  مجوزشان تایید شده است اما تنها یکی از آنها به این کشور  صادرات دارد.

وی افزود: عمده صادر کنندگان کشور در بخش لبنیات امکانات و زیربنای صادراتی لازم را ندارند.

سلیمانی در ادامه صحبت‌های خود درپاسخ به این سوال تسنیم مبنی بر اینکه برخی از صادر کنندگان فرآوردهای لبنی دلیل موفقیت صادرات شما به روسیه را رانت و امتیازات ویژه می‌دانند آیا شما این امر را می‌پذیرید یا وجود زیر ساخت‌های صادراتی را دلیل این صادرات انحصاری به روسیه می دانید گفت:در45 سال فعالیت خود از هیچ رانتی استفاده نکرده و از کسی کمک نگرفته‌ام.

وی افزود: بنده آقای ناطق نوری را می شناسم اما این به آن معنی نیست که به ما کمک می کند و ارتباطات کاری ما تنها با وزارت صنعت و جهاد کشاورزی است.

سلیمانی گفت: در حال حاضر نیز وزارت جهاد کشاورزی خواهان حضور سایر شرکت های در بازار روسیه است و نماینده این وزارتخانه درنمایشگاه روسیه اظهارداشت که چرا شرکت‌های دیگر در نمایشگاه حاضر نیستند؟

این صادر کننده نمونه ادامه داد: هر زمانی  قیمت نفت کاهش پیدا می‌کند قیمت محصولات لبنی نیز پایین می‌آید و زمانی هم که قیمت نفت بالا می رود قیمت این محصولات بالا می رود.

وی اضافه کرد: در این شرایط که قیمت نفت کاهش یافته است  تولید کنندگان نیز محصولات خود را با زیان به فروش می‌رسانند که پایین بودن مصرف داخلی نیز بر این مشکلات افزوده است.

این صادر کننده نمونه گفت:  در شرایط فعلی نیز ایران می تواند بازار خوبی را در کشورهایی مانند پاکستان و عراق برای محصولات لبنی ایجاد کند، اما ترکیه بیشترین سهم را در صادرات محصولات لبنی به عراق دارددر حالی که ما قرابت فرهنگی بیشتری با این کشور‌ها داریم  و می توانیم محصولات خود را در حجم بیشتری صادر کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به عدم پرداخت یارانه به مصرف لبنیات در کشور گفت: در آلمان هر کیلو گرم  شیر با  40 سنت یارانه  به فروش می‌رسد و با حمایت دولت این محصول با قیمت  20 سنت در نظر گرفته می‌شود این درحالی است که در ایران هر کیلو گرم شیر از دامدار را 20 سنت خریداری می‌کنیم و شرایط رقابت را از دست می‌دهیم.

کارخانه‌های لبنی کشور با 50 درصد ظرفیت کار می‌کنند

سلیمانی گفت: بسیاری از کارخانه‌های لبنی با 50 درصد ظرفیت تولید کار می‌کنند و دولت به جای آنکه از صادرات حمایت کند طلب صادر کنندگان را نیز نمی‌دهد.

وی افزود: به عنوان نمونه شرکت ما حدود یک سال است که 50 میلیارد تومان بابت مابه‌التفاوت صادراتی از دولت طلب‌ کار است و وزارت جهاد کشاورزی ما را به مجلس حواله داده است.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وزارت بهداشت در خصوص واردات روغن پالم گفت: «اگر روغن پالم بد است چرا مجوز واردات آن را می‌دهند و چرا در صنایع روغن خوراکی از این روغن در بطری‌ها استفاده می‌شود و فقط مشکل در صنایع لبنی است.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها