کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پرونده املاک نجومی همچنان در رسانه‌ها باز است


کد خبر : ۲۹۵۳۰شنبه، ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰:۵۵۸۳۹ بازدید

روزنامه‌های صبح امروز (هشتم آبان ماه) با توجه به تخلفات صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان، اغلب تیتر اصلی خود را به این موضوع اختصاص ...

روزنامه‌های صبح امروز (هشتم آبان ماه) با توجه به تخلفات صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان، اغلب تیتر اصلی خود را به این موضوع اختصاص داده‌اند. این موضوع بهانه‌ای شده که برخی روزنامه‌ها نیز موضوع املاک نجومی و فیش‌های حفوقی که مدتی پیش جنجال ایجاد کرده بود را دوباره زنده کنند.

پرونده املاک نجومی تا ماجرای فیش‌های حقوقی

به گزارش ایسنا، پرونده «املاک نجومی» که در کشاکش رسانه‌ها به ماجرای فیش‌های حقوقی گشوده شد و این‌بار افرادی از مجموعه شهرداری تهران را در لیست متهمان قرار ‌می‌داد، با گذشت هفته‌ها از پیگیری آن در دادستانی کل کشور، به کشف چند تخلف انجامید. تخلفاتی که شمار متخلفان این پرونده را ١٥٠ نفر معرفی می‌کند. جمعیتی که اگرچه همگی از مجموعه شهرداری تهران بودند و اعطای تسهیلات به آنان قانونی صورت گرفته، اما ناصحیح بودن نرخ تخفیفات، به عنوان تخلف آنها شناخته شده است. دادستان کل کشور که از سوی آیت‌الله آملی لاریجانی ماموریت رسیدگی به این پرونده را یافته بود با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، نتیجه این پیگیری‌ها را اعلام کرد.

روزنامه «اعتماد» در این راستا مطلبی را با تیتر «املا ک نجومی در دادسرای تهران» منتشر کرده و به جنجال‌های این موضوع پرداخته است؛ در این مطلب حجت‌الاسلام منتظری - دادستان کل کشور با بیان اینکه در رسیدگی به این موضوع هیچ کوتاهی نشده و به آنچه وظیفه‌مان بوده عمل کرده‌ایم، گفت: «شهرداری تهران بر اساس مجوزی که از شورای اسلامی شهر تهران گرفته بود، می‌توانست برای تامین رفاه کارکنان خود شرکت‌های تعاونی را تشکیل دهد و به موجب قانون تسهیلاتی را برای شرکت‌های تعاونی شهرداری و سایر دستگاه‌ها در نظر بگیرد تا افرادی که استحقاق مسکن دارند در حد امکان بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. بنابراین شهرداری تهران حدود ١٠٤ تعاونی تشکیل داده است و طبق بررسی‌های ما از این ١٠٤ تعاونی که در قسمت‌های مختلف شهر تهران تشکیل شده در مجموع یک میلیون و ٧٠٠ هزار متر مربع به این شرکت‌های تعاونی «زمین» واگذار شده بود.»

همچنین روزنامه «شرق» با انتشار مطلبی با عنوان «باید تخفیف‌ها برگردد» به صحبت‌های دادستان کل کشور اشاره کرده و در پایان مطلب این طور جمع‌بندی کرده است که «این اقدامات که با تعبیر دادستان کل کشور با مصوبه شورای شهر دیگر تخلف محسوب نمی‌شود، یک اشاره مستقیم دارد و آن اینکه بهتر است درباره شورای شهری که در این سال‌ها به‌ عنوان نمایندگان مردم مصوبات بسیاری داشته، تجدید نظری اساسی داشته باشیم. بهتر است از همه این نمایندگان سؤال شود که با چه توجیه و قانون و قاعده‌ای باید مجوزی را به شهردار تهران بدهند تا بر اساس آن روی یک ملک (چه ١٠٠‌ میلیون و چه یک ‌میلیارد) تخفیف ٥٠ درصدی با تقسیط ٦٠ماهه بدهد و حالا هم سکوت کند؟! این امکانات چطور می‌تواند عدالتی را که در این سال‌ها دم زده شده توجیه کند؟! شهردار تهران به‌ عنوان مسؤول مجموعه بزرگ و خدماتی مانند شهرداری تهران کار خوبی کرده که از زمین‌های شهر و امکانات در اختیارش برای تعاونی‌ها و کارمندانش که جزئی از همین شهر هستند، خدماتی را ارائه کرده؛ اما اگر اقدام درباره تخفیف‌ها و تقسیط‌های خاص قانونی بوده، چرا شامل همه کارکنان نشده است؟»

تخلفات انجام شده در صندوق ذخیره فرهنگیان

اخباری درباره ابهامات عملکرد مالی صندوق ذخیره فرهنگیان از سال ۸۷ و در مجلس هشتم و با طرح سوال نمایندگان از وزیر وقت آموزش و پرورش آغاز شد و همچنان نیز ادامه داد.

روزنامه «ایران» در این راستا مطلبی را با عنوان «تحقیق و تحفص ناکام از صندوق در سال ۸۸» منتشر کرده و آورده است: «برخی رسانه‌ها با نادیده گرفتن آغاز تخلفات صندوق در دولت قبل، ترجیح می دهند با برش ناشیانه تاریخی، سال ۹۲ را مبدأ شروع تخلفات در این نهاد القا کنند. نادر قاضی‌پور بیان کرد: در مجلس هشتم و در تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به تخلفات زیادی رسیدیم از جمله دادن خانه‌های چند صد میلیونی به یک‌دهم قیمت در غرب تهران و همین طور دادن وام‌های کلان به افراد خاص و اعضای هیات مدیره با سود صفردرصد حسین مظفر: فقط ۵۰۰ میلیارد تومان تخلفات صندوق مربوط به دولت یازدهم است.»

این روزنامه همچنین در مطلبی با تیتر «اولویت تکریم و افزایش حقوق فرهنگیان» به صحبت‌های دانش آشتیانی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اشاره کرده و آورده است: «نمی‌توانم بگویم این تخلفات از سال ۹۲ بوده است و اعتفاد دارم کوچکترین خلافی هم اگر اتفاق افتاده باشد در هر دوره‌ای افراد باید پاسخگو باشند. موضوع صندوق یکی از برنامه های کوتاه مدت بنده است و به طور جدی آن را در دستور کار قرار می‌دهم. کاری هم ندارم در گذشته یا حال بوده است. هر تخلفی صورت گرفته با همکاری قوه قضاییه باید بررسی شود. آن چیزی را که در توان دارم که البته توانم هم کم نیست، به طور جدی مسأله را دنبال می‌کنم که حقی از معلمی ضایع نشود. معلمان بر این باورند که وزرای آموزش و پرورش به غیر از آقای نجفی آنچنان قدرت چانه زنی در هیات دولت را ندارند و همین موضوع موجب شده تا دولت کمتر به موضوع آموزش و پرورش رسیدگی کند. شما فکر می‌کنید این قدرت چانه زنی و نفوذ را دارید؟ خوب بود این سوال را از دکتر نجفی می‌پرسیدید. در چانه‌زنی برای همکارانم بسیار سمج هستم. اصلاً کوتاه نمی‌آیم. با این همه فکر می‌کنید رأی بیاورید؟ من ناامید نیستم. بسیار خوشبین هستم.»

روزنامه «شهروند» نیز با انتشار مطلبی با تیتر «حکم فرهنگیان» به موضوع صندوق فرهنگیان پرداخته است.

روزنامه «شرق» همچنین مطلبی را با عنوان «روایت نجفی از تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان» منتشر کرده است و به این موضوع پرداخته است.

روزنامه «ایران» مطلبی را با تیتر «برنامه سه وزیر پیشنهادی روی میز بهارستانی‌ها» منتشر و اعلام کرده است، رأی اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت، مهم‌ترین دستور کار این هفته مجلس است.


حواشی شهرزاد ادامه دارد ...

عوامل سازنده «شهرزاد» طی هفته گذشته جلسه‌ای را با حضور علی اسدزاده، مدیرعامل تصویرگستر پاسارگاد برگزار کردند تا در پی مشکلات به وجود آمده برای تهیه‌کننده این مجموعه (محمد امامی) صحبت‌هایی داشته باشند و تصمیمات پیشگیرانه‌ای را در صورت حل‌ نشدن مشکلات‌ پیش ‌آمده برای وی در نظر بگیرند.

روزنامه «شهروند» در این راستا مطلبی را با تیتر «پایان این ماجرا باز است» منتشر کرده و آورده است:

«بر اساس خبری که هفته گذشته ارائه شد، در این جلسه که مجری طرح عبدالله اسکندری و اسدزاده نیز حضور داشتند، تصمیم گرفته شده است که اگر محمد امامی مشکلش حل نشد و قانون تصمیم بر ضبط اموال این تهیه‌کننده گرفت، اسدزاده به‌ عنوان تهیه‌کننده فصل دوم مجموعه شهرزاد معرفی شود و سرمایه‌ای که تا به این لحظه از سوی محمد امامی وارد این پروژه شده است، بازگردانده شود و همچنین به دلیل این‌که شهرزاد به نام تهیه‌کننده به ثبت رسیده است، نامش را تغییر دهند. در این گزارش نوشته شده بود: در نتیجه باید دید آیا با روند اتفاقاتی که برای امامی می‌افتد، نام شهرزاد تغییر خواهد کرد. در این صورت نخستین لطمه را این پروژه که در میان مردم با استقبال فراوانی روبه‌رو شده است، می‌خورد باید دید عوامل این مجموعه در آن صورت چه تصمیماتی را می‌گیرند.»

بعد از این گزارش، اما ترانه علیدوستی متنی در اینستاگرام خود منتشر کرد که اهالی رسانه آن را کنایه‌ای به این گزارش دانستند. علیدوستی در متن کوتاه خود نوشته بود: «فصل دوم شهرزاد یک ماه است در حال فیلمبرداری است. اسمش هم «شهرزاد ٢» است. هر خبری هم شد خودمان در اختیارتان می‌گذاریم، نگران نباشید و به شایعات توجه نکنید؛ خبرگزاری‌ها چاره‌ای جز خلاقیت ندارند؛ چون همان‌طور که می‌دانید سوژه خبر در این مملکت خیلی کم است. به اینها می‌گوییم رسانه‌های مجبور.»

در این میان یکی از نویسندگان فضای مجازی که اغلب مواضع تندی نسبت به بازیگران دارد، به این نوشته علیدوستی واکنش نشان داد. به‌ هر حال بعد از این ماجرا، کافه سینما تصویری منتشر کرد از پاسخ ترانه علیدوستی به این مطلب که بخشی از آن به این قرار است: محمد امامی به دخالت در صندوق فرهنگیان در پرونده‌ای که فقط شامل حال ایشان نیست، متهم است. سریال شهرزاد فاز اولش سه‌سال پیش در یک موسسه فرهنگی فعال (تصویرگستر پاسارگاد) شروع شده با دو سرمایه‌گذار و نه فقط ایشان. مبلغ ساخت این سریال ١٤‌میلیارد تومان بوده. دومیلیارد تومان بیشتر از سریال شاهگوش، و نود و هشت‌میلیارد تومان کمتر از پروژه محمد رسول‌الله(ص). یا مبلغی تقریبا معادل فیلم توقیف‌شده رستاخیز. این ارقام برای ساخت پروژه‌ای در این سطح عجیب نیستند اما قبول کنید هر قدر هم رانت در آنها دخیل باشد بسیار کمتر از آنند که کسی برای ساخت‌شان هشت‌هزار ‌میلیارد اختلاس کند. ما هم مثل شما نمی‌دانیم آن مبلغ به‌خصوصی که خرج ساخت شهرزاد شده دقیقا و تحقیقا آلوده به همین پولی که شما می‌گویید ... هست یا خیر. ما هم در تعلیق‌ایم و برای روشن شدن این قضیه نیاز است آقای امامی هم بهشان اعلام جرم شود، هم دادگاه‌شان تشکیل شود، هم ما به ایشان دسترسی داشته باشیم لااقل تا بفهمیم.

روزنامه «شهروند» همچنین به صحبت‌های سیدضیا ‌هاشمی، تهیه‌کننده سینمای ایران که به‌تازگی مقابل فریدون جیرانی نشسته و درباره مسائل مختلفی صحبت کرده اشاره کرده و آورده است: «این تهیه‌کننده مدیریت فرهنگی کشور را فاقد برنامه مشخص و مدون می‌داند و معتقد است که وزیر بعدی ارشاد در یک ‌سال باقی مانده نمی‌تواند کار جدیدی انجام دهد؛ بلکه فقط باید به وظایفش عمل کند.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها