کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا آمریکایی‌ها می‌خواهند عملیات موصل متوقف شود؟


کد خبر : ۲۹۵۲۴شنبه، ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۳۲۵۴۷ بازدید

همزمان با بالا گرفتن بحث و جدل بر سر نقش ترکیه در عملیات آزادی موصل عراق، واشنگتن روز جمعه توقف موقتی این عملیات را اعلام کرد.

همزمان با بالا گرفتن بحث و جدل بر سر نقش ترکیه در عملیات آزادی موصل عراق، واشنگتن روز جمعه توقف موقتی این عملیات را اعلام کرد.

اقدامی که به گفته تحلیلگران با هدف فشار آوردن بر بغداد برای موافقت با مداخله ترکیه در عملیات موصل و ممانعت از ورود حشد شعبی به شهر تلعفر صورت می‌گیرد.
به گزارش روزنامه الاخبار لبنان، ائتلاف ضد داعش روز جمعه اعلام کرد که نیروهای عراقی عملیات آزادی موصل را برای دو روز جهت تثبیت مناطق آزاد شده متوقف کرده‌اند.
این ائتلاف تأکید کرد که این اقدام در راستای طرح ائتلاف ضد داعش است.

اعلام توقف عملیات موصل در شرایطی رخ داد که بحث و جدل بر سر نقش ترکیه در این عملیات و حرکت حشد شعبی به سمت شهر تلعفر در محور غرب بالا گرفته است.
به گفته منابع میدانی طی دو روز گذشته و به دنبال تشدید بحران میان بغداد و آنکارا و بحث درباره نقش حشد شعبی حمایت ائتلاف آمریکا از نیروهای عراقی حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است.

اثیل النجیفی، استاندار نینوا و فرمانده حشد وطنی (نیروهای داوطلب سنی) و هشام الهاشمی، کارشناس امنیتی متخصص در امور گروه‌های مسلح نیز بر کاهش حمایت آمریکا طی دو روز اخیر صحه گذاشتند.

اثیل النجیفی اعلام کرد که بعد از مخالفت دولت عراق با درخواست اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا برای مشارکت ترکیه در عملیات موصل حمایت آمریکا در این عملیات کاهش یافته است.

وی گفت که شرایط نشان می‌دهد عملیات طولانی‌تر از حد انتظار خواهد بود و احتمالا در میانه راه حوادث غافلگیرکننده‌ای رخ خواهد داد.

هشام الهاشمی گفت: آمریکایی‌ها حمایت هوایی‌شان از نیروهای عراقی در عملیات موصل را حدود ۶۸ درصد کاهش داده‌اند و این نشان دهنده نارضایتی‌شان از مخالفت بغداد با مشارکت ترکیه در عملیات موصل است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها