کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار كاغذ به آرامش و تعادل نیاز دارد


کد خبر : ۲۹۵۱چهارشنبه، ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱:۴۰۱۸۸۳ بازدید

وقتی ثبات در بازار کاغذ نباشد، افراد برای خروج از بحران دست به هر کاری می زنند.

بهنام رضازاده، مدير بازرگاني كاغذسازي صلصال با اشاره به ثبات چند ماه اخير بازار كاغذ گفت: وقتی ثبات در بازار کاغذ نباشد، افراد برای خروج از بحران دست به هر کاری می زنند.


بهنام رضازاده در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار كرد: به دليل ركود در بازار كاغذ، شركت‌هايي كه توان مالي بالايي ندارند دچار بحران شده‌اند، دليل اين بحران، نبود هماهنگي لازم بين واحدهاي توليدكننده، واردكننده و مصرف‌كننده است كه باعث انبار شدن مقدار قابل توجهي كاغذ داخلي و خارجي در كشور شده است. 

مدير بازرگاني كاغذسازي صلصال ادامه داد: واردات كاغذ روي كار ما تاثير منفي ندارد اما نبايد واردات آن به‌صورتي باشد كه حجم زيادي از بازار كاغذ را تصرف كند چراكه واردات بايد روي يك سيستم منطقي تعريف شده باشد تا رقابت صحيحي به وجود آيد. 

رضازاده با اشاره به تاثيرات مثبت ثبات قيمت كاغذ در توسعه فرهنگي كشور گفت: قيمت كاغذ بايد به حالت تعادل برسد چراكه كاغذ از مواد اوليه توسعه فرهنگ است و هميشه در شرايط تعادل، پيشرفت و توسعه انجام مي‌شود، وقتي آرامش و تعادل نباشد، افراد براي خروج از حالت بحران دست به هر كاري مي‌زنند و فضا را متشنج مي‌كنند، افرادي كه توان بالايي دارند در اين موقعیتی دوام مي‌آورند و عده‌اي ديگر به دليل نداشتن توان كافي، محكوم به نابودي هستند. 

وي ادامه داد: ثبات در بازار كاغذ به ما اجازه مي‌دهد كه به نمودارهاي سود و زيان توجه و براي آينده برنامه‌ريزي كنيم، اگر وضع مشخص و ثابت باشد هر فرد بر اساس توانمندي‌هاي شركتش پيشرفت مي‌كند و سودجويي از موقعیت بازار نمي‌تواند تاثيرگذار باشد. 

مدير بازرگاني كاغذسازي صلصال در بخش پاياني صحبت‌هايش اظهار كرد: سال گذشته حدود 80 درصد نوسان قيمت داشتيم، در چنين بازاري پيش‌بيني و برنامه‌ريزي امكان پذير نبود. در صنعت هر طلوعي، غروب و هر غروبي، طلوع دارد، بازار كاغذ اكنون در غروب به سر مي‌برد و خريد و فروش به سختي انجام مي‌شود، به طور حتم اين ركود پايان مي‌يابد و رونق به بازار خريد و فروش كاغذ بازمي‌گردد. 

براساس اعلام بازار کاغذ و مقوای تهران در این هفته، هر بند کاغذ تحرير ۷۰ گرمی، ۱۰۰ در ۷۰ ، 80 هزار تومان، هر کيلوگرم کاغذ گلاسه ۲۵۰ گرمی ۱۰۰ در ۷۰ ، سه هزار و 500 تومان و هر کيلوگرم مقوای پشت طوسی به بهای دو‌ هزار و 750 تومان به فروش رسید. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها