کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حذف تعدادی دیگر از موسسات اعتباری + اسامی


کد خبر : ۲۹۵۰چهارشنبه، ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱:۲۵۱۴۲۷۴ بازدید

بانک مرکزی نام پنج موسسه اعتباری را که پیش از این مجاز اعلام شده و در حال اخذ مجوز بوده‌اند از سایت این بانک حذف کرد.

این درحالی است که بنا به اعلام مسوولان بانک مرکزی سایت این بانک مرجع شناسایی موسسات اعتباری مجاز برای مردم است. در حالی که بانک مرکزی از سال گذشته در راستای ساماندهی بازار پولی و مالی کشور تعدادی از موسسات مالی واعتباری را ادغام و تعدادی از آن‌ها را به شش موسسه کاهش داد اکنون نام برخی از این موسسات از سایت بانک مرکزی حذف شده است و اکنون بنا به اعلام بانک مرکزی فقط موسسه اعتباری توسعه مجوز فعالیت دارد.

بنا به این گزارش نام موسسات اعتباری ثامن، ثامن الحجج، عسکریه، کوثر، آرمان و نور در سایت بانک مرکزی دیده نمی‌شوند.این درحالی است که همواره رییس کل بانک مرکزی و معاونان این بانک در پاسخ به این که مردم چگونه موسساتی را که مورد تایید بانک مرکزی نیستند شناسایی کنند اعلام کرد‌ه‌اند که اسامی موسسات مجاز در سایت بانک مرکزی وجود دارد و بانک مرکزی در قبال افرادی که در موسساتی که از نظر این بانک غیر مجاز است سپرده‌گذاری کنند هیچ مسوولیتی ندارد.

 پیش‌تر ولی الله سیف، رییس کل بانک مرکزی با بیان این‌که بانک ها و موسسات اعتباری جامعه عظیمی از ذنیفعان را در برمی گیرند که باید حقوق آن‌ها مورد توجه قرار بگیرد اعلام کرده بود بانک مرکزی با نظارت بر این موسسات به دنبال آن است که از وجود ثبات و سلامت و پایداری اطمینان پیدا کند.وی همچنین تاکید کرده بود که همه فعالیت این موسسات باید براساس نظارت بانک مرکزی صورت گیرد و این مساله‌ای است که بانک مرکزی به سمت آن پیش می رود.

بانک مرکزی در اقدامی نام بانک آینده و همچنین مهر اقتصاد را نیز از فهرست بانک های غیر دولتی حذف کرده است. این اقدام از سوی بانک مرکزی در حالی انجام شده که حدود 25 درصد نقدینگی موجود در اقتصاد در اختیار موسسات اعتباری قرار داشته و این موسسات در حال فعالیت در سطح کشور هستند. بنابراین باید دید آیا هدف بانک مرکزی از این اقدام ادغام مجدد موسسات اعتباری است یا حذف آن‌ها از نظام بانکی.در این زمینه حمید تهران‌فر، معاون نظارتی بانک مرکزی با تاکید بر این‌که شورای پول و اعتبار درباره بانک آینده مقرر کرده که تکالیفی را انجام داده و سپس مجوز فعالیت به این بانک داده می‌شود، گفت:‌ برای بانک فرصت محدودی در نظر گرفته شده تا مسائل مدنظر شورای پول و اعتبار را رعایت کند.

این درحالی است که شعب مختلف بانک آینده در سطح شهر فعال هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها