کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

از مشکلات بینایی ناشی از صفحه نمایش کامپیوتر باخبر شوید


کد خبر : ۲۹۴۸۹شنبه، ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶:۰۱۶۰۳ بازدید

رشد تکنولوژی در کنار مزایایی که برای بشر به همراه داشته، مشکلات و چالش‌هایی را نیز پیش‌ روی افراد و جوامع قرار داده که افزایش شانس ابتلا به ...

رشد تکنولوژی در کنار مزایایی که برای بشر به همراه داشته، مشکلات و چالش‌هایی را نیز پیش‌ روی افراد و جوامع قرار داده که افزایش شانس ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر مختلف، یکی از این مشکلات است.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدمحمدباقر ابطحی، متخصص بیماری‌های چشم، در خصوص خطرات استفاده مداوم و طولانی مدت از کامپیوتر، گفت: یکی از شایع‌ترین مشکلات، ابتلا به سندرم بینایی ناشی از رایانه یا CVS است. به طور کلی کار با رایانه بویژه در طولانی مدت می‌تواند موجب آسیب‌های چشمی و خستگی چشم ‌شود، مجموعه این مشکلات را سندروم بینایی ناشی از رایانه می‌نامند.

وی با بیان اینکه ۵۰ تا ۹۰ درصد از افرادی که با صفحه نمایش رایانه کار می‌کنند، حداقل برخی از نشانه‌های این سندرم را بعد از مدتی نشان می‌دهند، گفت: احتمال بروز مشکلات چشمی در کودکانی که در طول روز به صفحه دستگاه‌های بازی یا رایانه‌های قابل حمل خیره می‌شوند، دیده شده است.

این متخصص جراحی ترمیمی و پلاستیک چشم گفت: سندرم CVS زمانی اتفاق می‌افتد که هنگام کار با رایانه، بارها و بارها در حال انجام حرکتی مشابه باشیم. تغییر کنتراست، سوسو زدن و تابش‌های خیره کننده دایمی صفحه نمایش رایانه، در دراز مدت، باعث بدتر شدن این سندروم در فرد مبتلا خواهد شد. خصوصا اگر نور و موقعیت رایانه مناسب نباشد.

ابطحی با بیان اینکه این افراد نیاز به داروی خاصی ندارند، گفت: کاهش فعالیت و استفاده نکردن از رایانه باعث درمان و از بین رفتن تاثیرات به شکل خود به خودی‌ در بیماران مبتلا به سندروم بیماری چشمی ناشی از رایانه می‌شود.

وی در عین‌حال گفت: از نشانه‌های این بیماری می‌توان به تاری دید، دوبینی، خشکی و قرمزی چشم، سوزش چشم، سردرد و درد گردن یا پشت اشاره کرد. البته این بیماری می‌تواند منجر به خشکی چشم و عوارض ناشی از خشکی چشم شود.

این پزشک متخصص توصیه کرد: هنگام کار با رایانه بهتر است هر ۱۵ دقیقه برای چند ثانیه چشم خود را ببندیم و به آن استراحت دهیم. روشنایی‌های موجود در اطراف خود را به گونه‌ای تغییر دهیم که انعکاس بر روی صفحه نمایش رایانه کاهش یابد و اگر پنجره‌ای نزدیک به نمایشگر رایانه قرار دارد که باعث بروز انعکاس نور در آن می‌شود، موقعیت خود را تغییر دهیم.

این جراح پلاستیک و ترمیمی چشم اضافه کرد: در صورتی که شدت نور لامپ‌ها زیاد است، می‌توانیم با نصب دیمر، شدت آن را تنظیم یا از چراغ مطالعه‌ای استفاده کنیم که قابلیت تنظیم جهت نور در سمت مناسب را دارا باشد.

ابطحی استفاده از فیلترهای ضدانعکاس بر روی صفحه نمایش را نیز در محافظت از چشم‌ها موثر دانست و گفت: پلک زدن با تعداد کافی برای مرطوب نگه داشتن چشم ضروری است و باید اطمینان حاصل کنیم که هر سیستمی که از سوی کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد، از نظر ارتفاع و شرایط نوری مناسب باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها