کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بانک‌های بزرگ از لندن می‌روند


کد خبر : ۲۹۴۴۸پنجشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶:۵۹۱۳۴۶ بازدید

مردم بریتانیا در همه پرسی 23 ژوئن با حضور در یک رفراندوم به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رأی دادند. آمار و ارقام ها نشان می دهد در این همه پرسی ...
بانک‌های بزرگ از لندن می‌روندبانک‌های بزرگ از لندن می‌روند

مردم بریتانیا در همه پرسی 23 ژوئن با حضور در یک رفراندوم به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رأی دادند. آمار و ارقام ها نشان می دهد در این همه پرسی 51.9درصد از مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا و 48.1درصد آنها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.

اما اخبار و گزارش هایی که طی هفته های اخیر منتشر شده نشان دهنده این است که خروج بریتانیا از اتحادیه هزینه های سنگین مالی نیز بر لندن تحمیل خواهد کرد. آنتونی براون، مدیر اجرایی انجمن بانکداران بریتانیا در گزارشی که روز یکشنبه در نشریه آبزرور منتشر شد، هشدار داد که بانک های بزرگ بریتانیا به دلیل افزایش نگرانی ها از برگزیت درصدد خارج کردن سیستم عملیات اجرایی شان از این کشور هستند.

آنتونی براون، رئیس انجمن بانکداران بریتانیا در این یادداشت عنوان کرد: بانک های بزرگ هم اکنون در حال بررسی خروج از بریتانیا هستند و دست بانک های بریتانیا آماده فشار دادن دکمه جابه جایی است. این مسئله احتمالا در سه ماه نخست 2017 میلادی اتفاق خواهد افتاد، بانک های کوچک نیز تا قبل از کریسمس بسیاری از فعالیت های خود را به خارج از این کشور منتقل خواهند کرد.

آنتونی براون در این یادداشت نوشت: سیستم بانکی بریتانیا احتمالا بیش از سایر بخش های اقتصادی چه به لحاظ میزان تاثیر و درجه پیامدها، از برگزیت متاثر خواهد شد. وی در همین حال هشدار داد که مشکلات عمومی و سیاسی در زمان حاضر سبب شده است که ما در مسیری اشتباه قرار گیریم.

آنتونی براون بر این باور است که در میان سیاستمداران بریتانیایی و اروپایی کسانی هستند که به دنبال اهداف «ضد تجاری» و قرار دادن موانع تجاری در مسیر خدمات مالی پس از برگزیت هستند. این در حالی است که میزان وام های بانک های مستقر در بریتانیا در حال حاضر 1/1 تریلیون پوند است که در حفظ این «قاره شناور مالی» بسیار مهم است.

مدیر اجرایی انجمن بانکداران بریتانیا همچنین اظهار داشت شماری از شهرهای اروپایی به دنبال جذب بانک هایی هستند که قرار است از این کشور به ویژه لندن خارج شوند. او معتقد است براساس گزارش یک نهاد بانکی در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بیش از 70هزار فرصت شغلی مالی در این کشور در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

همچنین این نشریه نوشت: یک منبع نزدیک به «دیوید دیویس» وزیر برگزیت بریتانیا گفت دیویس و فیلیپ هاموند وزیر دارایی کابینه «ترزا می» هفته گذشته به دنبال دادن پیشنهادهایی به منظور تضمین حفظ وضعیت فعلی لندن پس از برگزیت بوده اند. آبزرور افزود: به هر حال تصمیم دولت بریتانیا برای کنترل جریان آزاد نیروی کار که از سوی بسیاری از مقامات دولتی پذیرفته شده است، هرگونه شانسی را برای حفظ موقعیت کنونی از بین خواهد برد.

روزنامه «تلگراف» نیز چندی پیش اعلام کرد رؤسای بانک های بزرگ آمریکایی به «ترزا می » نخست وزیر بریتانیا هشدار داده اند که ممکن است منابع مالی خود را از بانک های لندن بیرون بکشند.

«ترزا می» نخست وزیر بریتانیا نیز اعلام کرده است که قصد دارد ماده 50 پیمان لیسبون را تا اواخر مارس 2017 فعال سازد که این مسئله آغازگر روند مذاکرات درباره خروج بریتانیا از این اتحادیه خواهد بود. شرکت های مالی بریتانیا نیز اعلام کرده اند در صورت خروج این کشور از اتحادیه اروپا، سالانه 40میلیارد پوند از دست خواهد رفت.

براساس این گزارش، بانک ها و موسسات مالی بریتانیا علاقه ای به جدایی از اتحادیه اروپا ندارند، چراکه در صورت جدایی از اتحادیه اروپا، دولت سالانه فقط 10میلیارد پوند، کمتر مالیات از درآمدهای بانکی خواهد گرفت. به نوشته روزنامه ایندیپندنت، مدیران بانک ها و موسسات مالی تهدید کرده اند در صورتی که پس از جدایی از اتحادیه اروپا، به آنها تضمین داده نشود تا از درون بریتانیا بتوانند به مشتریان اروپایی خدمت ارائه دهند، دفاترشان را از بریتانیا خارج خواهند کرد. ایندیپندنت نوشت: «خدمات بخش مالی در بریتانیا سالانه 190 تا 205میلیارد پوند درآمد دارد و برای 1/1میلیون نفر، شغل ایجاد می کند. بخش مالی همچنین سالانه 60 تا 67 میلیارد پوند، مالیات می پردازد.»

همچنین انجمن بانکداران بریتانیا که 200 مقر بانکی عضو آن هستند، پیش از همه پرسی 23 ژوئن هشدار داده بود که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا آثار منفی بر صنعت بانکداری بریتانیا خواهد داشت.

انجمن بانکداران بریتانیا گفته بود در بررسی های صورت گرفته، قریب به 60درصد از بانک های عضو این انجمن گفته اند که هرگونه خروج از اتحادیه اروپا می تواند بر سازمان های آنها تاثیر منفی بگذارد ضمن اینکه 25درصد از این بانک ها بیان داشته اند که تاثیرات برگزیت می تواند گسترده باشد. وی اذعان کرده بود بلوک اتحادیه اروپا (مشتمل بر 28 کشور)، بازاری مهم برای صنعت بانکداری بریتانیا که بیش از نیم میلیون کارمند دارد و سالانه بیش از 31میلیارد پوند مالیات پرداخت می کند و بزرگ ترین صنعت صادراتی این کشور شمرده می شود، به شمار می آید.
 


مترجم فاطمه مرادی
منبع: Hispan tv



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها