کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش مجدد قیمت جهانی طلا


کد خبر : ۲۹۴۲۶پنجشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹:۱۵۱۰۳۳ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه بار دیگر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا و کاهش تقاضای مکان امن سرمایه ...

قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه بار دیگر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا و کاهش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری با کاهش روبرو شده است.

در حالی که افزایش ارزش دلار در برابر ین ژاپن تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا در دو روز اخیر داشته است ولی از سوی دیگر رشد تقاضای فیزیکی در بازار هند در آستانه جشن های سراسری ، مانع از افت شدید قیمت این فلز زرد شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1267 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز با افت 0.4 درصدی روبرو شده بود. پیش بینی می شود تقاضای فیزیکی طلا در بازارهای چین و هند طی هفته های آینده با افزایش نسبی روبرو شود. ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن افزایش یافت ولی در برابر یورو و پوند انگلیس با کاهش روبرو شده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی به بیش از 98.64 واحد رسیده است. تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که میزان فروش مسکن در بازار آمریکا طی ماه سپتامبر به طور غیر منتظره ای افزایش یافته است.

بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است که برنامه خریداری اوراق قرضه و دارایی ها را تا مارس آینده ادامه خواهد داد. احتمالا بانک مرکزی ژاپن نیز در نشست هفته آینده خود برنامه محرک پولی را گسترش خواهد داد. بعید به نظر می رسد که اقتصاد ژاپن تا سال 2018 میلادی بتواند به هدف نرخ تورم 2 درصدی دست یابد.

آمارهای رسمی بریتانیا نیز نشان می دهد که این کشور در سه ماه سوم امسال توانسته است از رکود اقتصادی نجات یابد. این مساله احتمال کاهش بیشتر نرخ بهره بانک مرکزی بریتانیا را کمتر کرده است. این در حالی است که رای مردم بریتانیا برای برگزیت موجب ایجاد نگرانی های زیادی نسبت به وضعیت اقتصادی این کشور پس از خروج از اتحادیه اروپا شده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، میزان ذخایر طلای صندوق ای پی دی آر نیز با 1.49 درصد کاهش به کمتر از 942 تن رسیده است. به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر آمارهای اقتصادی مهم آمریکا و منطقه یورو و انگلیس قرار خواهد داشت.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طی روزهای آینده و همچنین نشست فدرال رزرو مهمترین عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها