کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واکاوی جدیدترین هشدار بانک مرکزی


کد خبر : ۲۹۴۲چهارشنبه، ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۰:۴۷۳۹۱۸ بازدید

بانک مرکزی در اطلاعیه ای بار دیگر مردم را از سپرده گذاری در موسسات مالی و اعتباری فاقد مجوز با حذر داشته اما نامی از این موسسات بیان نشده و به راستی هدف و منظور بانک مرکزی چه موسسات و بانک هایی است.

اخبار بانک : بانک مرکزی دولت دهم در اواخر عمر خود نام 6 موسسه اعتباری را با عنوان در شرف تاسیس در سایت خود درج کرد و این موضوع تا هفته گذشته نیز ادامه داشت اما به یکباره مسئولان بانک مرکزی دولت یازدهم نام موسسات در شرف تاسیس را حذف کردند!

موسساتی چون آرمان، نور، ثامن، ثامن الحجج، عسکریه و کوثر تا چندی پیش به عنوان موسسات در شرف تاسیس در سایت بانک مرکزی آمده بود، همچنین نام دو بانک آینده و مهر اقتصاد نیز که پیشتر به عنوان بانک های در شرف تاسیس آمده بود نیز حذف شده اند.

بلافاصله پس از این اقدام بانک مرکزی با صدور اطلاعیه ای به مردم هشدار داد نسبت به اصالت و مجوز موسسه مالی و اعتباری، تعاونی اعتبار و صندوق قرض الحسنه ای که می خواهند در آن سپرده گذاری کنند از سایت بانک مرکزی استعلام بگیرند.

هرچند در این هشدار از عنوان تعاونی اعتبار ها و صندوق های قرض الحسنه نیز نام برده شده است اما کاملا پیداست که هدف و منظور بانک مرکزی همین ۶ موسسه اعتباری در شرف تاسیس هستند.

در هشدار بانک مرکزی یکی از دلایلی که مورد اشکال واقع شده است سپرده گذاری به شرط دریافت وام بیان شده که تقریبا تمام این 8 بانک در شرف تاسیس و موسسه اعتباری پیش شرط سپرده گذاری را مبنای پرداخت وام در نظر می گیرند.

با بررسی شرایط موجود به نظر می رسد یکی از سناریو هایی که بانک مرکزی در پیش گرفته است احتمالا برخورد قاطع با این موسسات و بانک ها متخلف است و ممکن است در آینده ای نزدیک شاهد اتفاقاتی همچون ادغام و لغو مجوز نیز باشیم.بنابراین به شهروندان توصیه می شود حتما پیش از سپرده گذاری در این موسسات و بانک ها استعلامات مربوطه را از سایت بانک مرکزی اخذ نمایند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها