کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش 10 برابری صدور تسلیحات آلمان در 6 ماه گذشته!


کد خبر : ۲۹۳۶۰سه شنبه، ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸:۴۷۱۳۷۶ بازدید

کارخانه‌های اسلحه‌سازی آلمان با صدور مهمات و تسلیحات سبک به عراق در نیمه‌ی نخست سال 2016، مبلغ 5 میلیون و 400 هزار یورو درآمد ...
افزایش 10 برابری صدور تسلیحات آلمان در 6 ماه گذشته!افزایش 10 برابری صدور تسلیحات آلمان در 6 ماه گذشته!

کارخانه‌های اسلحه‌سازی آلمان با صدور مهمات و تسلیحات سبک به عراق در نیمه‌ی نخست سال 2016، مبلغ 5 میلیون و 400 هزار یورو درآمد داشتند. آلمان در عراق، از پیشمرگه‌های کرد در برابر داعش پشتیبانی می‌کند.

دولت آلمان در نیمه اول 2016، مجوز صادرات سلاح‌های سبک را اندکی کاهش داد، اما در عوض صادرات مهمات انواع تفنگ‌ها و مسلسل‌های سبک آلمانی، در نیمه‌ی نخست سال جاری ده برابر شده است. این داده مبتنی است بر گزارش صادرات تسلیحات که از سوی وزارت اقتصاد آلمان تهیته شده و قرار است روز چهارشنبه 26 اکتبر در کابینه دولت آلمان مطرح شود.

کاهش صدور اسلحه و افزایش فروش مهمات

به‌طور کلی درآمد حاصله از صدور اسلحه‌های سبک در نیمه‌ی اول سال 2016، از 12 میلیون و 400 هزار به 11 میلیون و 600 هزار یورو کاهش داشته و در برابر، ارزش صدور مهمات از 27 میلیون به 283 میلیون و 800 هزار یورو افزایش یافته است. ​بدین ترتیب کارخانه‌های تسلیحاتی آلمان با صدور تسلیحات و مهمات به کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا و ناتو (هم‌چنین متحدان آن‌ها مانند استرالیا، نیوزلند، ژاپن و سوئیس) مبلغی بالغ بر 275 میلیون و با فروش آن‌ها به عراق 5 میلیون و 400 هزار یورو درآمد داشته‌اند. 

تسلیحات آلمان

انواع تفنگ‌ها و تیربارهای خودکار و نیمه‌خودکار از جمله، در قاموس نظامی دولت آلمان و اتحادیه‌ی اروپا، "اسلحه‌ی سبک" خوانده می‌شود.  

کشورهای خریدار تسلیحات آلمان

در گزارش یادشده هم‌چنین نام کشورهای فرانسه، عراق و لهستان به ترتیب در سه رده‌ی اول جدول خریداران تسلیحات سبک آلمان که مهمات و لوازم یدکی اسلحه‌ها را هم دربرمی‌گیرد، درج شده است.

کره جنوبی نیز که پیوسته خود را از سوی کره شمالی در خطر می‌بیند، با خرید اسلحه‌های ساخت آلمان در چارچوب زمانی یادشده رده ۴ جدول را اشغال کرده است. بهای این تسلیحات، ۲۰۵ میلیون یورو (حدود ۲۰ میلیون دلار) ذکر شده است. ترکیه با خرید لوازم یدکی هواپیماهای بدون سرنشین، موتور هواپیماهای جنگی و تسلیحات زمینی به ارزش ۷۶ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو در ۶ ماه گذشته، از رده‌ی ۲۵ جدول به مرتبه‌ی ۸ آن رسیده است.

در گزارش هم‌چنین آمده که ارزش صدور تسلیحات به عربستان سعودی (شامل هواپیما، بالگرد و لوازم یدکی آن‌ها) از ۱۷۹ میلیون به ۴۸۴ میلیون یورو افزایش یافته است.

پیشتر در ابتدای ماه ژوئن سال میلادی جاری، روزنامه‌ی "دی تسایت" گزارشی منتشر کرد که ارزش صادرات تسلیحاتی آلمان در ۶ ماهه‌ی اول ۲۰۱۶ را بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۹ میلیون یورو تخمین می‌زد.

این رقم در مقایسه با ارزش صدور مجوز برای فروش اسلحه و مهمات در سال گذشته در چارچوب زمانی یادشده، نزدیک به نیم میلیارد یورو افزایش نشان می‌داد. کارشناسان نظامی می‌گویند که کارخانه‌های تولید اسلحه‌ی آلمان در این رابطه تنها یک میلیارد یورو بابت فروش یک ناوچه‌ی مجهز به کشور الجزایر درآمد داشتند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها