کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آواکس‌های تجسسی ناتو علیه داعش وارد عملیات شدند


کد خبر : ۲۹۳۵۹سه شنبه، ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶:۰۳۵۵۱ بازدید

پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) همکاری خود را با نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش آغاز کرد. در عملیات ناتو که به درخواست آمریکا صورت ...

پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) همکاری خود را با نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش آغاز کرد. در عملیات ناتو که به درخواست آمریکا صورت می‌گیرد، هواپیماهای تجسسی ناتو بر فراز عراق و سوریه پرواز نمی‌کنند.

y9w7qpc9q3gfvjfmq8e.jpg
 
بنا به گزارش خبرگزاری‌ها، روز سه‌شنبه (۲۵ اکتبر) عملیات تجسسی ناتو در مبارزه با "داعش" در سوریه آغاز شد. ناتو در وهله نخست یک فروند از هواپیماهای تجسسی آواکس را در آلمان مستقر هستند، به پایگاه کنیه متعلق به ناتو در ترکیه انتقال داده است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، با اشاره به اهمیت همکاری با نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش گفت که عملیات ناتو به تجسس و تهیه و تنظیم اطلاعات محدود خواهد بود. او افزود: «ما حملات هوایی ائتلاف را با تجسس و اطلاعات همراهی می‌کنیم.»

پیشتر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، از ناتو خواسته بود که برای پیشبرد مبارزه با داعش، هواپیماهای آواکس در اختیار ائتلاف بین‌المللی قرار دهد. 

دولت آلمان با پرواز این هواپیماهای تجسسی بر فراز سوریه و عراق مخالفت کرده، زیرا معتقد است که حضور این هواپیماهای تجسسی فضای منطقه را بیش از پیش پیچیده می‌کند.

به گفته‌ی فرانک‌والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان، مشارکت ناتو در عملیات نظامی می‌تواند تلاش‌های سیاسی برای برون‌رفت از بحران سوریه و دستیابی این کشور به صلح را دشوار سازد.

استفاده از هواپیماهای آواکس در عملیات ناتو، مستلزم موافقت تمامی ۲۸ عضو این پیمان است. گفته می‌شود که ۱۶ فروند هواپیمای آواکس در فرودگاهی نظامی در نزدیکی شهر آخن در آلمان مستقر هستند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها