کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کالیفرنیا هم به فهرست مناطق سبز خواهد پیوست


کد خبر : ۲۹۲۸۹سه شنبه، ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۳:۴۷۱۷۱۵ بازدید

بارسلونا، فرانکفورت، شهر Frederikshavn (در دانمارک)، ژنو و مالمو (در سوئد) در یک چیز مشترک هستند؛ برنامه بلند مدتی برای دستیابی ...
کالیفرنیا هم به فهرست مناطق سبز خواهد پیوستکالیفرنیا هم به فهرست مناطق سبز خواهد پیوست

بارسلونا، فرانکفورت، شهر Frederikshavn (در دانمارک)، ژنو و مالمو (در سوئد) در یک چیز مشترک هستند؛ برنامه بلند مدتی برای دستیابی 100درصدی به انرژی های تجدید پذیر تا سال 2050. 

به طور کلی مناطق روستایی در این زمینه کمتر شاهد پیشرفت هستند، اما 400 منطقه در فرانسه، برچسب «سرزمین انرژی مثبت» خورده اند، آنها تقریبا کمتر از 70 درصد انرژی مصرف کرده و گازهای گلخانه ای تولید می کنند.

کالیفرنیا نیز برنامه بازیابی انرژی را از طریق تردد اتومبیل ها در جاده ها و تبدیل آن به الکتریسیته آغاز کرده، اما این مکانیسم در خارج از کشور شکست بسیاری را متحمل شده است. خیابان های شلوغ کالیفرنیا می توانند به منبعی برای انرژی تبدیل شوند. طبق گزارش انجمن مطبوعات وابسته، کمیته انرژی در کالیفرنیا در حال سرمایه گذاری 2میلیون دلاری است تا ببیند آیا انرژی تولید شده توسط تردد خودروها می تواند به برق تبدیل شود یا خیر.

در حال حاضر این کمیسیون باید یک شرکت یا یک دانشگاه را برای انجام آزمایش ها روی سطوح در مقیاس کوچک انتخاب کند. سپس سازمان مسئول باید بررسی کند کریستال های کوچک که می توانند در حالت فشرده شدن تولید انرژی کنند، زمانی که زیر آسفالت نصب شوند چگونه الکتریسیته تولید خواهند کرد. دانشمندان در حال حاضر می دانند که این تکنولوژی چگونه کار می کند، اما دولت نیز نیاز دارد بداند که آیا اجرای این مکانیسم در مقیاس بزرگ تر و تولید این انرژی بیش از حد گران خواهد بود یا خیر.

کریستال های مواد پیزوالکتریک

قاعده کلی این است که کریستال های پیزوالکتریک زیر آسفالت قرار می گیرند و انرژی تولید شده از تردد خودرو ها را بازیابی می کنند.

به گفته شرکت Innowattech که قبلا روی این نوع پروژه کار می کرده است، قطعه ای یک کیلومتری از جاده الکتریکی می تواند 500 کیلووات انرژی در ساعت تولید کند، یا به عبارتی انرژی موردنیاز برای تامین 600 تا 800 خانه. یکی از الزامات بزرگ این فرآیند این است که به حداقل ترافیکی متشکل از 600 اتومبیل در ساعت نیاز است.

فرصتی برای انرژی های تجدیدپذیر

دولت فدرالی کالیفرنیا با استفاده از این مکانیسم می تواند به هدف تولید 50 درصد الکتریسیته از طریق انرژی تجدید پذیر دست یابد. کالیفرنیا تا قبل از پایان سال 2016 به 25 درصد از هدف خود دست خواهد یافت.

پروژه های رها شده

اگرچه این ایده روی کاغذ اغوا کننده به نظر می رسد، کمیسیون مسئول مطالعه این فناوری، یک سری پروژه مشابه در توکیو و ایتالیا را بررسی کردند که بسیاری شکست خورده یا رها شده بودند. قابل توجه ترین پروژه آزمایشی انجام شده توسط شرکت Innowatech است که توجه رسانه ها را در سال 2009 به خود جلب کرد، اما با توجه به انجمن مطبوعات وابسته، اکنون در حال انحلال است و طبق گفته های مقامات مسئول، این پروژه موفقیت آمیز نبود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها