کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا امروز دوشنبه در بازارهای بین‌المللی


کد خبر : ۲۹۲۵۸دوشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱:۳۹۷۴۲ بازدید

در حالی که گمانه زنی‌های مختلفی درباره وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال مطرح شده، قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه با تغییر ...
بهای طلا امروز دوشنبه در بازارهای بین‌المللیبهای طلا امروز دوشنبه در بازارهای بین‌المللی

در حالی که گمانه زنی‌های مختلفی درباره وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال مطرح شده، قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه با تغییر چندانی روبرو نشده است.

قیمت طلا که هفته گذشته برای نخستین بار در 4 هفته اخیر با افزایش نسبی روبرو شده ، امروز دوشنبه تثبیت شده و تغییر چندانی نداشته است.

بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی منتظر روشن شدن وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست های نوامبر و دسامبر هستند. بعید به نظر می رسد که با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 8 نوامبر، فدرال رزرو بخواهد در نشست نوامبر نرخ بهره را تغییر دهد. 

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز دوشنبه به سطح 1264 دلاری رسیده است که نسبت به روز جمعه تغییر چندانی نداشته است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مربوط به رشد اقتصادی آمریکا و بریتانیا در سه ماه سوم امسال می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا داشته باشد.

انتشار آمارهای ناامید کننده در خصوص رشد اقتصادی آمریکا می تواند احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال را کاهش دهد و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود. تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر به 70 درصد رسیده است. قیمت طلا به شدت در برابر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و نوسانات ارزش دلار واکنش نشان می دهد.

چند نفر از مقامهای ارشد فدرال رزرو قرار است طی هفته جاری سخنرانی کنند. نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار است اول و دوم نوامبر برگزار شود. جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو بار دیگر روز جمعه خواستار افزایش نرخ بهره شده و نسبت به تبعات منفی تاخیر در اجرای این مساله هشدار داده است.

بانک مرکزی اروپا نیز در نشست دسامبر درباره روند اجرای سیاست های انبساطی پولی تصمیم گیری خواهند کرد. بانک مرکزی اروپا به تازگی تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند و برنامه خریداری اوراق قرضه و دارایی ها را تا مارس آینده ادامه دهد.

تازه ترین بررسی های اقتصادی نشان می دهد که نرخ تورم منطقه یورو هنوز به سطح انتظارات بانک مرکزی اروپا نرسیده و رشد اقتصادی کشورهای اروپایی نیز همچنان ضعیف است. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز امروز دوشنبه بدون تغییر بوده و به 98.74 واحد رسیده است. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 1.71 درصد کاهش به 953 تن رسیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها