کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روسیه صدور روادید برای ایرانی‌ها را لغو می‌کند؟


کد خبر : ۲۹۱۵۷شنبه، ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳:۴۸۳۱۶۰ بازدید

رئیس آژانس دولتی توریسم روسیه اعلام کرد که روسیه کار بر روی مراحل لغو صدور ویزا برای ایران و هند را آغاز کرده است.

رئیس آژانس دولتی توریسم روسیه اعلام کرد که روسیه کار بر روی مراحل لغو صدور ویزا برای ایران و هند را آغاز کرده است.

بخش دیپلماسی رسانه‌ای سفارت کشورمان در مسکو اعلام کرد که اولگ سافونوف رئیس آژانس دولتی توریسم روسیه گفت: کشورش اقدامات فوری‌تری را در راستای لغو و تسهیل ویزا اتخاذ خواهد کرد و آماده افزایش تعداد گردشگران ایرانی و هندی به روسیه است.

سافونوف خاطرنشان کرد: ایران یکی از امن‌ترین کشورها برای شهروندان روسیه محسوب می‌شود.طبق داده‌های آژانس دولتی توریسم روسیه، ایران در زمره ۲۰ کشوری است که گردشگرانشان بیشتر از همه به روسیه سفر می‌کنند.

در سال جاری بیش از ۳۵ هزار ویزا برای ایرانی‌ها صادر شد و پیش بینی‌ها گویای این امر هستند که این شاخص در سال آینده دوبرابر افزایش خواهد داشت. مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه پس از امضای توافقنامه تسهیل مراحل صدور ویزا در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که این امر اقدامی در مسیر لغو صدور ویزا برای گروه‌های توریستی به‌شمار می‌رود.
مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری کشور هم در این مورد می‌گوید: آژانس فدرال گردشگری روسیه پیشنهاد لغو روادید این کشور را برای گردشگران گروهی ایران مطرح کرده که ما اعلام کرده‌ایم سیاست اصولی ایران طبق آنچه وزارت خارجه کشورمان تعیین کرده، “لغو متقابل روادید” است و آمادگی در این بخش نیز وجود دارد.

با این حال او تاکید می‌کند که «این طرح پیشنهادی هنوز در حال بررسی است.«

معاون گردشگری درباره محدودیت سفر روس‌ها به ایران بویژه در نقاطی که معمولا مدنظر گردشگران روس است، گفت: چه محدودیت‌هایی می‌توانند داشته باشد! ممکن است به واسطه شاخص‌های فرهنگی کشورمان برخی خدمات را نتوانیم دهیم که آن را رسما به روس‌ها اعلام کرده‌ایم، مطمئنا محیط‌های تاریخی و طبیعی ایران را دیدن و از غذاهای ایرانی خوردن حتما برای روس‌ها هم جذاب است.

طبق گزارش اداره فدرال گردشگری روسیه، گردشگران ایرانی در جمع ۲۰ کشور اول بازدیدکننده از این کشور هستند که تنها در سال گذشته میلادی بیش از ۳۵ هزار روادید گردشگری برای اتباع ایرانی صادر شده که پیش‌بینی می شود امسال این رقم به دو برابر افزایش یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها