کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بالاخره بخريم يا نخريم؟


کد خبر : ۲۹۱۴۰شنبه، ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۲:۴۶۲۴۹۶ بازدید

دکتر روحانی: هواپیما بخریم می‌گویند لوکس است نخریم می‌گویند نتيجه برجام چه شد ...

رئیس‌جمهوری روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات و در جمع صادرکنندگان کشور با بیان اینکه اساس اقتصاد مقاومتی، تولید درون‌زاست، همه بخش‌های کشور را به تلاش بیشتر برای صادرات و رونق اقتصادی کشور فراخواند و گفت: «اساس سیاست تعامل سازنده دولت یازدهم، مناسب‌کردن محیط روابط بین‌الملل برای صادرات و اشتغال جوانان و واردات آسان‌تر کالاهای سرمایه‌ای و مواد اولیه است».

حسن روحانی با اشاره به سفر اخیر خود به سه کشور ویتنام، مالزی و تایلند و تشریح دلایل حرکت آنها در مسیر رونق اقتصادی، گفت: «اولین دلیل این بود که آنها روابط با دنیا را بر مبنای تعامل سازنده قرار دادند چراکه از دعوا با دنیا صادرات به وجود‌نمی‌آید». 

او افزود: «برخی فکر می‌کنند، تعامل سازنده به معنای این است که با غرب و اروپا رو در رو لبخند بزنیم و صحبت کنیم و ناهار بخوریم. این در حالی است که تعامل سازنده به معنای مناسب‌کردن روابط بین‌المللی برای صادرات کالا، اشتغال جوانان، واردات راحت‌تر کالاهای سرمایه‌ای و مواد اولیه است». روحانی با طرح این پرسش که مگر در دنیای امروز کشوری می‌تواند بدون رابطه با دنیا به پیشرفت برسد، عنوان کرد: «قرآن نیز به ما خاطرنشان می‌کند «ان ارض الله واسعه» که دنیا باز و زمین وسیع است و راه بیفتید و در جهان سیر کنید. برخی می‌گویند «ارض الله» ایران است. از مرز که خارج می‌شویم، افکار ما را می‌دزدند، ما را گول می‌زنند و برخی هنوز عظمت ملت ایران را باور نکرده‌اند». 

حسن روحانی با بیان اینکه ازدست‌دادن بازار بسیار آسان بوده اما به‌دست‌آوردن آن کار سختی است به ضرورت توجه به اموری که در کنار صادرات کالا ضروری است، اشاره کرد و گفت: «باید حمل‌ونقل درست باشد. خرید هواپیما برای تقویت صنعت توریسم، عظمت ایران و تلف‌نشدن وقت مردم و اینکه محصولات داخلی به دنیا صادر شود، لازم است. اگر هواپیما نخریم، می‌گویند نتایج برجام چه شد و اگر بخریم، می‌گویند که لوکس و ساخت جدید است. مشخص نیست برخی‌ها در چه وادی سیر می‌کنند یا اینکه عمرشان خیلی طولانی است و ما خبر نداریم».



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها