کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سیر صعودی قیمت طلای جهانی ادامه دارد


کد خبر : ۲۹۰۶دوشنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵:۴۸۳۰۱۸ بازدید

هر اونس طلا در بازارهای جهانی به علت کم‌رونقی بازار اوراق بهادار با 4.79 دلار افزایش به 1241.76 دلار رسید.

به گزارش  رویترز ، قیمت طلا برای پنجمین روز به علت کم‌رونقی بازار اوراق بهادار که سبب ترغیب سرمایه‌گذاران به بهره‌برداری از بازار طلا به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری شده، افزایش یافت و به بالاترین قیمت در نزدیک به 3 هفته اخیر در روز دوشنبه رسید.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 4.79 دلار افزایش به 1241.76 دلار رسید.

این افزایش طلا با وجود تقویت ارزش دلار و اظهارات فدرال رزرو مبنی بر تقویت اقتصاد آمریکا اتفاق افتاده است، اما همچنان در مسیر کاهشی خود که از سال گذشته میلادی آغاز شد، قرار دارد.طلا در سال 2013 حدود 30 درصد ارزش خود را از دست داد.

هلن لو تحلیلگر بازار فلزهای گران بها گفت: کاهش ارزش اوراق بهادار نسبت به تقویت ارزش دلار بیشترین تاثیر بر قیمت طلا را خواهد داشت.

وی افزود: زیرا تمامی اینها به تخصیص دارایی‌ها مربوط است. اگر تخصیص دارایی‌ها به طلا افزایش یابد و دارایی کمتری به سوی اوراق بهادار روانه شود، خروج سرمایه از صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا کاهش خواهد یافت و این امر قیمت‌ها را افزایش خواهد داد.این تحلیلگر پیش‌بینی کرد که متوسط قیمت طلا در سال 2014 به 1200 دلار و شاید در سه ماهه نخست به 1300 دلار برسد.

به دنبال تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای آغاز کاهش خرید اوراق قرضه و محرک‌های اقتصادی و به دنبال آن افزایش ارزش بورس‌های اوراق بهادار در جهان، این فلز گران‌بها نزدیک به 30 درصد ارزش خود را در سال گذشته از دست داد.با انتقال سرمایه از بازار طلا به اوراق بهادار از سوی سرمایه‌گذاران، ذخایر 8 صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان حدود 740 تن در سال 2013 کاهش یافت و قیمت این فلز گران‌بها کاهش یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها