کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سرشماری اینترنتی این‌بار تا 30 مهرماه تمدید شد


کد خبر : ۲۹۰۱۸سه شنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶:۲۸۲۱۹۴ بازدید

رییس ستاد سرشماری کشور از تمدید مهلت سرشماری اینترنتی تا ساعت 24 جمعه (سی ام مهرماه) خبر داد.

علیرضا زاهدیان امروز (سه شنبه) اعلام کرد: با توجه به اینکه روند ثبت نام اینترنتی به دلیل استقبال عمومی همچنان رو به افزایش است به منظور پاسداشت به مشارکت بی همتای مردم، مدت سرشماری اینترنتی به صورت همزمان با مرحله دوم سرشماری (حضوری) تا ساعت 24 جمعه (سی ام مهرماه) تمدید شد.

این، دومین باری است که مهلت ثبت نام اینترنتی در سرشماری تمدید می شود. وی همچنین اظهار کرد: از فردا ساعت 8 صبح (28 مهرماه) سرشماری حضوری آغاز می‌شود.

زاهدیان تاکید کرد «هموطنان با مشارکت در سرشماری اینترنتی و عبور از اهداف پیش بینی شده، دستاوردی افتخارآمیز را برای کشور فراهم آوردند».

به گزارش ایرنا، چنانچه 35 درصد مردم در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، جمهوری اسلامی ایران در شمار کشورهای توسعه یافته به لحاظ آماری قرار می گیرد.

مرکز آمار ایران، ثبت نام اینترنتی هشت میلیون و 881 هزار خانوار را هدفگذاری کرده و سهم هر استان نیز تعیین شده است. تاکنون 33.6 درصد مردم در سرشماری اینترنتی مشارکت کرده اند. رییس ستاد سرشماری کشور اعلام کرد به منظور جلوگیری از دوباره شماری و هرگونه خطای احتمالی، ثبت نام در سامانه سرشماری تا پیش از مراجعه مامور سرشماری به خانوار معتبر است. 

بنابراین هنگام مراجعه ماموران سرشماری به در خانه ها، خانوارها باید اطلاعات خود را از طریق مصاحبه حضوری در اختیار ماموران سرشماری قرار دهند و پس از آن ثبت نام اینترنتی مردود است. مرکز آمار ایران اعلام کرده است خانوارها پس از ثبت نام در سامانه اینترنتی، کد دریافتی را حفظ و هنگام مراجعه مامور سرشماری به در منزل آن را ارایه کنند تا دیگر به سرشماری حضوری نیازی نداشته باشند.

خانوارها می توانند در مدت تعیین شده اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir ثبت کنند.

به گزارش ایرنا، همه خانوارهایی که به شکل اینترنتی اطلاعات آماری خود را تکمیل کنند، از دو گیگابایت اینترنت رایگان بهره مند می شوند. یک هزار نفر از افرادی که در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، با قرعه کشی از جایزه 10 میلیون ریالی برخوردار می شوند که تاکنون 6 دوره آن انجام شده است. 500 جایزه ١٠ میلیون ریالی نیز برای مدیران مدارسی در نظر گرفته شده است که بتوانند خانوارهای دانش آموزان را به پرکردن اینترنتی سرشماری تشویق کنند. بر اساس برنامه ریزی مرکز آمار ایران، از یکم آبان ماه هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش حضوری با استفاده از تبلت و در مدت یک ماه انجام می شود. بر اساس پیش بینی انجام شده، نتایج اولیه سرشماری امسال یکم تا پانزدهم دی ماه و نتایج تفصیلی آن مرداد سال 1396 منتشر می شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها