کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خانه‌هایی که آفتاب‌دوست هستند/ چرخش به سمت نور


کد خبر : ۲۹۰۰۸سه شنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۴۷۱۵۸۱ بازدید

این روزها طرح هایی که به ساختمان‌های چرخان معروف هستند در گوشه و کنار جهان مورد توجه قرار گرفته اند؛ طرح‌هایی که گاه شمایلی بلند پروازانه ...

این روزها طرح هایی که به ساختمان‌های چرخان معروف هستند در گوشه و کنار جهان مورد توجه قرار گرفته اند؛ طرح‌هایی که گاه شمایلی بلند پروازانه دارند و بیشتر شبیه به تخیل هستند تا واقعیت. از بین این طرح ها دو ساختمان برج چرخان دوبی و خانه چرخان  KODA بیش از سایر طرح ها جذاب به نظر می رسند.

طرح برج چرخان دوبی

قرار است تا سال 2020، دوبی میزبان برجی 80طبقه ای باشد؛ برجی که هر طبقه از آن به طور مستقل قابلیت چرخش دارد. اما این چرخش به چه دلیل است؟ فرض کنید دوست دارید از آفتاب لذت ببرید اما فضای اتاق ها پشت به نور هستند، یا در شرایطی دیگر، دوست دارید استراحت کنید و نور خورشید به طور مستقیم به اتاق تان می تابد.
 

طرح برج چرخان دوبی

در چنین وضعیتی، حالت چرخش خودکار به کمک شما آمده و شرایط را به نفع تان تغییر می دهد. تنها کافی است اراده کنید تا واحد شما به هر سمتی که تمایل دارید بچرخد. طرح اولیه این برج در سال 2008 توسط معمار شناخته شده «دیوید فیشر» ارائه شد.

براساس این طرح برای چرخش طبقات برج به 79 توربین بادی (برای افزایش توان چرخشی) نیاز است. ارتفاع این برج 420 متر خواهد بود؛ ارتفاعی که می تواند این برج را بین بلندقامت ترین برج های جهان رده بندی کند. حداقل هزینه های اولیه برای ساخت این پروژه 330میلیون دلار تخمین زده شده است.


خانه چرخان KODA

اگرچه طرح برج چرخان دوبی در حد طرح باقی مانده، اما خانه چرخان KODA در استونی با هزینه تقریبی 85هزار دلار ساخته شده است. این خانه ظاهری ساده و مشابه با یک خانه معمولی ییلاقی دارد. اما معماری KODA به شکلی است که براساس حرکت خورشید، تغییر جهت داده و می چرخد.

    خانه چرخان KODA

این خانه زیبا، دوست دار انرژی است و ساکنان خانه، نیاز چندانی به روشن کردن چراغ ندارند زیرا در تمامی ساعات روز از نور خورشید بهره مند هستند. طراحی دیوارها و محیط پیرامون این خانه به شکلی است که میزان هدررفت انرژی هایی مثل آب، برق و انرژی های گرمایشی و سرمایشی را به حداقل می رساند.

پشت بام این خانه کوچک و رویایی به پنل های خورشیدی مجهز است؛ پنل هایی که به جذب انرژی خورشیدی پرداخته و نیاز خانه به برق را تامین می کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها