کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رشد 142 واحدی دماسنج شاخص بورس


کد خبر : ۲۹۰۰۷سه شنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸:۱۳۵۱۷ بازدید

در چهارمین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته حجم معاملات به 857 میلیون سهم رسید و دماسنج بازار سرمایه نسبت به ...
رشد 142 واحدی دماسنج شاخص بورسرشد 142 واحدی دماسنج شاخص بورس

در چهارمین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته حجم معاملات به 857 میلیون سهم رسید و دماسنج بازار سرمایه نسبت به روز گذشته 142 واحد رشد کرد.

شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز سه‌شنبه ۱۴۲ واحد رشد کرد و در تراز ۷۷ هزار و ۸۴۹ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۷۴ واحد صعود به رقم ۱۵ هزار و ۲۲۵ واحدی رسید.

شاخص آزاد شناور نیز توانست ۱۹۴ واحد معادل ۰.۲۲ درصد رشد کند و به رقم ۸۶ هزار و ۶۵۹ برسد. شاخص بازار اول تنها ۲ واحد نسبت به روز گذشته بالا رفت و شاخص بازار دوم توانست با بیش از ۸۸۰ واحد رشد در عدد ۱۶۹ هزار و ۹۷۳ واحدی را تجربه کرد.

امروز نماد پتروشیمی بیشترین تاثیر را در نوسانات صعودی شاخص کل داشت و پس از این نماد گروه پتروشیمی ایرانیان، پتروشیمی فجر و معدنی و صنعتی گل‌گهر بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل برجای گذاشتند.  همچنین نماد پالایش نفت اصفهان با حدود ۳۰ واحد تاثیر منفی در شاخص بیش‌ترین نقش را در عدم رشد بیشتر شاخص کل ایفا کرد.

ارزش معاملات امروز به رقم ۲۱۱ میلیارد و ۷۸۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۵۷ میلیون و ۴۹۴ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی نزدیک به ۷۰ هزار نوبت داد و ستد بود.

امروز در گروه خودرویی ۱۸۹ میلیون و ۲۹۶ هزار سهم به ارزش ۳۳ میلیارد و ۱۴۱ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت و همچنین در گروه سرمایه‌گذاری‌ها ۱۶۰ میلیون و ۲۸۵ هزار سهم به ارزش ۲۲ میلیارد و ۳۷۶ میلیون تومان داد و ستد شد.

علاوه بر این در گروه شیمیایی بیش از ۸۰ میلیون سهم به ارزش ۱۳ میلیارد و ۷۰۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در شش هزار و ۱۸۱ نوبت معامله مورد داد و ستد قرار گرفت و در گروه محصولات فلزی نزدیک به ۳۹ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد تومان داد وستد شد.

نماد سرمایه‌گذاری سپه در چهارمین روز معاملات این هفته بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد به طوری که در این نماد ۶۳ میلیون و ۳۸۳ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

روز گذشته سهام شرکت آسان پرداخت پرشین عرضه اولیه شد. در این عرضه به علت آن‌چه که مشکل در سامانه معاملاتی عنوان شده سهامی به افراد انلاین تعلق نگرفت تا با اقدام معامله گران برخط برای خرید این سهم سامانه معاملات مختل نشد و کارگزاری‌ها مسئول تقسیم این سهام بین معامله‌گران آنلاین شدند.  در عرضه اولیه نماد معاملاتی آپ برای هر کد حقیقی و یا حقوقی حداکثر ۱۰۰۰ سهم در نظر گرفته شد و از کارگزاران خواسته شد که با درنظر گرفتن رعایت سهمیه در نظر گرفته شده و اصل انصاف به تخصیص سهام این شرکت مبادرت ورزند اما در هر حال تضمینی برای رعایت از انصاف در تخصیص این سهام‌ها توسط کارگزاری‌ها وجود ندارد و تعدادی از فعالان بازار از این بابت ابراز نگرانی کردند.

امروز نماد معاملاتی شرکت مخابرات ایران، تراکتورسازی ایران، شرکت صنایع ریخته گری ایران، مهندسی نصیرماشین، خوراک دام پارسه، سرمایه گذاری خوارزمی، سیمان کردستان و حق تقدم شرکت سیمان کردستان بازگشایی شده‌اند.

همچنین در پایان معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت حفاری شمال، مجمتع کشت و صنعت چین‌چین، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ایران‌تایر، داروسازی زاگرس فارمند پارس و گروه بهمن متوقف شدند.

آیفکس نیز امروز ۴.۲ رشد کرد و به رقم ۸۲۷.۴ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۷۴ میلیارد و ۳۶۶ میلیون تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۴۹۸ میلیون سهم در ۲۳ هزار و ۵۸۸ نوبت داد و ستد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها