کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

می‌خواهند سال آینده حسن روحانی را به دور دوم بکشانند


کد خبر : ۲۹۰۰۰سه شنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹:۲۰۶۷۱ بازدید

«هر نامزدی که می‌آید رقیب اصلی‌اش باید آقای روحانی باشد. یعنی آقای روحانی را نقد کند و موجب ریزش آرای آقای روحانی شود چون جامعه آمادگی و ...

«هر نامزدی که می‌آید رقیب اصلی‌اش باید آقای روحانی باشد. یعنی آقای روحانی را نقد کند و موجب ریزش آرای آقای روحانی شود چون جامعه آمادگی و پذیرش دارد. در حوزه سیاست خارجی، اقتصاد، دفاعی، صنعتی اگر وارد شوند با توجه به این که آقای روحانی سال ۹۲، ۲۵۰ هزار رای بیشتر از نصاب داشت، نامزدهای مقابل او می‌توانند موفق شوند. فقط کافی است که این ۲۵۰ هزار رای بالاتر از حد نصاب اتفاق نیفتد و آقای روحانی دو مرحله‌ای شود و به مرحله دوم برود که در این صورت رسیدن رئیس‌جمهور مستقر به مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری به منزله شکست خواهد بود.»

هفته‌نامه مثلث در شماره جدید خود با حسین طلا، نماینده سابق مجلس گفت‌وگو داشته است.

بخش‌هایی از این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانیم:

- (آرایش انتخاباتی گروه‌های سیاسی در جریان اصولگرا) در انتخابات آتی مشروط بر این که بدانیم آقای روحانی تا آخر خواهد ماند، علی‌القاعده فکر می‌کنم رقابت بین جریان انقلابی و جریان به نوعی غیر انقلابی است. البته معنای غیر انقلابی، ضد انقلاب نیست و این اشتباه را برخی نباید بکنند.

- اگر مبنا را بر این بگیریم که آقای روحانی، رئیس‌جمهور مستقر و یک طرف معادله است، فکر می‌کنم طرف مقابل می‌تواند وحدت را در عین کثرت ایجاد کند و آن «نه به آقای روحانی» است.

- بالاخره برترین رقیب الان آقای روحانی است و البته شانس اصولگرایان هم این است که آقای روحانی تا آخر بماند.

- تصور خیلی‌ها این است که آقای روحانی حتما رئیس‌جمهور قطعی است ولی من فکر نمی‌کنم اینطوری باشد. آقای روحانی در دور گذشته با چقدر رای برگزیده شد؟ ۲۵۰ هزار رای بالای نصاب آورد. اکنون سوال این است که رای آقای روحانی بالاتر رفته یا پایین‌تر آمده است؟ او که مثل احمدی‌نژاد نیست عملکردش در سایه جنگ و موضوعات از این تیپ مخفی شود. آیا کسانی که سال ۹۲ به آقای روحانی رای دادند با همان انگیزه در ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ دوباره به آقای روحانی رای می‌دهند؟ اگر این نباشد، مهم‌ترین خطر پیش روی آقای روحانی دو مرحله‌ای شدن است و دو مرحله‌ای شدن برای رئیس‌جمهور مستقر به معنای شکست است.

- هر نامزدی که می‌آید رقیب اصلی‌اش باید آقای روحانی باشد. یعنی آقای روحانی را نقد کند و موجب ریزش آرای آقای روحانی شود چون جامعه آمادگی و پذیرش دارد. در حوزه سیاست خارجی، اقتصاد، دفاعی، صنعتی اگر وارد شوند با توجه به این که آقای روحانی سال ۹۲، ۲۵۰ هزار رای بیشتر از نصاب داشت، نامزدهای مقابل او می‌توانند موفق شوند. فقط کافی است که این ۲۵۰ هزار رای بالاتر از حد نصاب اتفاق نیفتد و آقای روحانی دو مرحله‌ای شود و به مرحله دوم برود که در این صورت رسیدن رئیس‌جمهور مستقر به مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری به منزله شکست خواهد بود، چون معنایش است که به‌ عنوان یک کاندیدای تضعیف‌ شده به مرحله دوم راه یافته است، نه یک کاندیدای قدر.

- (علت ریزش در جبهه پایداری) من تصور نمی‌کنم که ریزش اتفاق افتاده. بالاخره کنگره‌ای گذاشته‌اند و رای‌گیری کردند و برخی رای می‌آورند و برخی هم رای نمی‌آورند و این خیلی طبیعی است.

- بعید می‌دانم در مرحله اول کل جریان اصولگرایی روی یک کاندیدا تفاهم کنند. قاعدتا از نظر استراتژی هم همین است.

- فکر می‌کنم رای آقای احمدی‌نژاد چسبیده به خودش است یعنی خیلی رای آقای احمدی‌نژاد قابل انتقال نیست اما این که آقای احمدی‌نژاد پشت کاندیدایی قرار بگیرد و او را کاندیدای خودش کند، به دو جهت اتفاق نخواهد افتاد. یکی به خاطر این که رای او قابل انتقال به دیگری نیست و دوم این که وقتی اعلام کرده نمی‌آید، بعید است که بخواهد این کار را انجام دهد. البته ممکن است بگوید من به فلانی رای می‌دهم که در این صورت منعی وجود ندارد و نظرش را بیان کرده ولی به معنای این نیست که پشت کاندیدایی آمده است. حتی ممکن است آقای احمدی‌نژاد به‌ عنوان یک فعال در این انتخابات عمل نکند، رویه سکوت در پیش بگیرد و رای خودش را فقط خودش بداند.

- حالا در نبود آقای احمدی‌نژاد فضای دوقطبی ایجاد نخواهد شد. بنابراین خیلی از جریانات سیاسی معلوم نیست که روی آقای روحانی ریسک کنند.

- من فکر می‌کنم ورود آقای احمدی‌نژاد مجموعه دولت را بیشتر به این سمت می‌آورد که باید حساب پس دهند.

- باید فکری کنیم که آقای روحانی دو مرحله‌ای شود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها