کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هفته‌نامه صدا به دلیل چاپ این مطلب طنز انتشارش را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است


کد خبر : ۲۸۹۱۱یکشنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷:۵۵۱۱۳۱ بازدید

هفته‌نامه صدا، یکی از نشریات گروه مطبوعاتی هم میهن، انتشار خود را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است.

هفته‌نامه صدا به دلیل چاپ این مطلب طنز انتشارش را "تا اطلاع ثانوی" متوقف کرده است

هفته‌نامه صدا، یکی از نشریات گروه مطبوعاتی هم میهن، انتشار خود را "تا اطلاع ثانوی" متوقف کرده است.

محمد قوچانی، سردبیر هفته‌نامه صدا گفت که این تصمیم در واکنش به انتقادها از انتشار یک مطلب طنز گرفته شده است.

آقای قوچانی، امروز در گفتگو با خبرگزاری ایرنا گفت مطلبی که "شائبه توهین ایجاد کرده" بیانگر "دیدگاه تحریریه این نشریه" نیست و از انتشار آن عذرخواهی کرد.

او گفت که نویسنده مطلب عضو تحریریه هفته‌نامه صدا نیست و "حتی یک مطلب دیگر نیز از وی در نشریات هم میهن منتشر نخواهیم کرد."

بعضی رسانه‌های محافظه‌کار انتشار مطلب طنزی با عنوان "آسوده بخوابید! رابین‌ هود نمی‌آید" به قلم آیدین سیار سریع را توهین به مقامات کشورمان دانستند.

به عنوان مثال مشرق نیوز نوشت: "هفته‌نامه هتاک صدا، محمود احمدی‌نژاد را «رابین هود» معرفی کرده و داستان مضحکی را درباره نهی احمدی‌نژاد از ریاست جمهوری ترسیم کرده است که اهانتی آشکار به مسئولان ارشد نظام است."

در این مطلب طنز، رابین‌ هود که خوابش نمی‌برد با صدای بلند از ساکنین خیابان خلوت و ساکتی که در آن زندگی می‌کند چند بار می‌پرسد "کی خسته است؟" و "کی زنده است؟" اما کسی به جز جیرجیرک‌ها پاسخش را نمی‌دهد تا اینکه گالیور با عصبانیت از او می‌خواهد بخوابد. اما رابین هود می‌گوید که مردم نمی‌گذارند بخوابد و اصرار می‌کنند که وارد صحنه شود. گالیور بعد از پرس و جو از برخی از شخصیت‌های معروف کارتونی دیگر، از جمله شازده کوچولو، جک (در داستان جک و لوبیای سحر آمیز) و هاچ زنبور عسل، به رابین هود می‌گوید: "ظاهرا کسی از شما دل خوشی نداره. البته من از اومدنت زیاد اذیت نمی‌شم چون به زندگی زیر تسلط آدم‌های کوچیک عادت دارم ولی شما دیگران رو اذیت می‌کنی. با توجه به وضعیت پیش آمده و این که جدیدا معلوم شده شخصا ۱۲ میلیارد تخلف داشتی، بهتره خودت رو ضایع نکنی."

سردبیر صدا در واکنش به انتقادها گفت که دیدگاه نشریه او موافق "مواضع و تدبیر نظام و رهبری" است و با اشاره به مطلب تیتر یک این شماره هفته نامه گفت: "تدبیر رهبری در عدم دو قطبی شدن سیاسی کشور را در حد یک توافق ملی می‌دانیم و معتقدیم که باید حاکمیت یگانه را در کشور تقویت کنیم، حتی درباره عدم حضور احمدی‌نژاد گفتیم که نباید مغرور شویم و جناح اصولگرا را نادیده بگیریم."

توقیف خودخواسته پیش از تذکر نهادهای نظارتی

آقای قوچانی به خبرگزاری ایرنا گفت که هنوز از نهادهای نظارتی تذکری در مورد انتشار این مطلب دریافت نکرده، و تصمیم به توقف انتشار قبل از تذکر از ناحیه مقام‌های قضایی یا امنیتی گرفته شده است تا ثابت کنند سوء‌نیت ندارند و در چارچوب اخلاق و قانون و اعتقاداتشان عمل می‌کنند.

سردبیر هفته‌نامه صدا گفت: "تا اطلاع ثانوی از انتشار نشریه صدا خودداری می‌کنیم، تا زمانی که سازوکاری برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات طراحی کنیم."

این نشریه هفته پیش به اتهام توهین به حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان و نشر مطالب خلاف واقع و به قصد تشویش اذهان عمومی در دادگاه مطبوعات استان تهران مجرم شناخته شده بود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها