کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلا در سال 2017 به بیش از 1400 دلار بازخواهد گشت


کد خبر : ۲۸۹۰۳یکشنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰:۵۷۱۶۳۰ بازدید

بانک کردیت سوییس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که تثبیت قیمت طلا در شرایط کنونی فضای جذابتری را برای ورود سرمایه‌گذاران ...

بانک کردیت سوییس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که تثبیت قیمت طلا در شرایط کنونی فضای جذابتری را برای ورود سرمایه‌گذاران بیشتر به این بازار فراهم کرده است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از سایت طلا، بانک کردیت سوییس اعلام کرد: قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و در سال 2017 میلادی به بیش از 1400 دلار در هر اونس افزایش می یابد. بر اساس این گزارش تحلیلگران بر این باورند که علت اصلی کاهش قیمت طلا در روزهای گذشته گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و تقویت ارزش دلار بوده است. کاهش شانس دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا داشته است.

قیمت طلا برای نخستین بار از ژوئن به کمتر از 1300 دلار رسیده است. موسسه کردیت سوییس پیش بینی کرده است که قیمت طلا در سه ماه پایانی امسال به 1325 دلار خواهد رسید و این رقم در سه ماه نخست سال آینده از مرز 1450 دلار خواهد گذشت.

گرچه ممکن است قیمت طلا در سال آینده برای مدتی به سطح 1500 دلاری نزدیک شود ولی میانگین قیمت این فلز زرد طی سال 2017 به 1438 دلار خواهد رسید.

موسسه کردیت سوییس افزود: اگر احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر به 100 درصد برسد، قیمت طلا احتمالا تا سطح حمایتی 1210 دلار سقوط خواهد کرد.

موسسه کردیت سوییس اعلام کرد: حتی اگر فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش دهد، طی سال آینده زمینه لازم برای افزایش بیشتر نرخ بهره وجود ندارد و شرایط نگران کننده اقتصاد جهانی مانع از افزایش بیشتر نرخ بهره خواهد شد.

این موسسه مالی پیش بینی کرد که کمبود عرضه و تولید جهانی طلا طی سال 2017 میلادی به بیش از 211 تن خواهد رسید و این عامل نیز می تواند در افزایش قیمت طلا موثر باشد. کمبود عرضه و تولید جهانی طلا امسال به 144 تن خواهد رسید. گزارش سایت طلا می افزاید بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که شرکتهای معدنی جهان با قیمت 1300 دلاری برای هر اونس طلا نیز با مشکلات و چالش های زیادی روبرو بوده اند.

این موسسه مالی افزود: میانگین قیمت هر اونس نقره در سه ماه پایانی امسال نیز به 18 دلار خواهد رسید و این رقم در سه ماه نخست سال آینده از مرز 19.20 دلار می گذرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها