کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلایل افزایش قیمت ناگهانی دلار در بازار تهران


کد خبر : ۲۸۸۹۲یکشنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵:۴۲۴۰۴۵ بازدید

برخی صرافی‌ها کاهش عرضه ارز توسط بانک مرکزی را عامل رشد بهای دلار هفته‌های اخیر می‌دانند،اما رئیس شورای عالی نظارت کانون صرافان با رد کاهش ...

برخی صرافی‌ها کاهش عرضه ارز توسط بانک مرکزی را عامل رشد بهای دلار هفته‌های اخیر می‌دانند،اما رئیس شورای عالی نظارت کانون صرافان با رد کاهش عرضه ارز، تقویت دلار در برابر سایر ارزها را مهمترین دلیل این پدیده عنوان می‌کند.

در چند روز اخیر نرخ دلار در بازار به سیر صعود خود ادامه داد و روز گذشته برای دومین بار در ماه اخیر به 3600 تومان رسید و حتی در ساعاتی از این قیمت هم فراتر رفت.

برخی صرافان بازار تهران در گفت‌وگو با فارس علت رشد نرخ ارز را کاهش عرضه ارز از سوی بانک مرکزی عنوان کردند. یکی از صراف‌ها به فارس، گفت: حجم تقاضا در این مدت رشدی نداشته اما کاهش عرضه موجب شد قیمت دلار به 3600 تومان هم برسد.

اما سعید مجتهدی رئیس شورای عالی نظارت کانون صرافان با تاکید بر عدم تغییر در حجم عرضه ارز از سوی بانک مرکزی، اظهارداشت: مسئول عرضه ارز مداخله‌ای، بانک مرکزی است و این سوال را باید از آنها بپرسید اما بانک مرکزی با عرضه ارز مداخله‌ای توانسته بازار را مدیریت کند.

وی افزود: عرضه ارز از سوی بانک مرکزی در این مدت تغییری نداشته است و ارز توسط صرافی‌ برخی بانک‌ها تزریق می‌شود.

رئیس شورای عالی نظارت کانون صرافان در پاسخ به این سوال که آیا این افزایش بهای ارز طبیعی است، گفت: به نظر می‌رسد طبیعی است زیرا در چند روز اخیر نرخ دلار در برابر سایر ارزها مثلا نسبت به یورو یک درصد افزایش یافته و بهای اونس که رابطه معکوسی با دلار دارد،کاهش داشته است.

به گفته وی این مسائل نشان دهنده تقویت جهانی بهای دلار در هفته‌های اخیر است.

مجتهدی در پاسخ به این پرسش که آیا در روز‌های آینده هم نرخ ارز افزایشی خواهد بود، گفت: به نظر نمی‌رسد روزهای پیش‌رو بازار شاهد رشد نرخ ارز باشد زیرا بازار با تقاضای مازاد و یا کمبود عرضه روبرو نیست.

امروز از ساعات ابتدایی فعالیت بازار تهران تا این لحظه قیمت دلار 5 تومان کاهش داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها