کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روسیه صادرات نفت را کاهش نمی‌دهد


کد خبر : ۲۸۷۴۱چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳:۴۷۱۱۵۸ بازدید

با وجود تصمیم اوپک مبنی بر کاستن از عرضه نفت خام به بازار، مقامات روسیه گفته‌اند که قصد ندارند از حجم صادرات نفت خود بکاهند. این امر با هدف ...
روسیه صادرات نفت را کاهش نمی‌دهدروسیه صادرات نفت را کاهش نمی‌دهد

با وجود تصمیم اوپک مبنی بر کاستن از عرضه نفت خام به بازار، مقامات روسیه گفته‌اند که قصد ندارند از حجم صادرات نفت خود بکاهند. این امر با هدف اوپک که قصد دارد بهای نفت را بالا ببرد در تضاد است.

با وجود تصمیم اوپک مبنی بر کاستن از عرضه نفت خام به بازار، مقامات روسیه گفته‌اند که قصد ندارند از حجم صادرات نفت خود بکاهند. این امر با هدف اوپک که قصد دارد بهای نفت را بالا ببرد در تضاد است.کشورهای عمده صادرکننده نفت، اعضای سازمان اوپک، تصمیم گرفته‌اند از میزان عرضه نفت خام به بازار بکاهند تا بهای آن بالا برود.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفته است که روسیه به چنین محدودیتی تن نخواهد داد. رئيس روس‌نفت، بزرگترین مجتمع تولید نفت روسیه، حتی با متوقف کردن تولید در میزان کنونی نیز مخالفت کرده است.

نظر به کاهش شدید بهای نفت در سطح جهان، سازمان اوپک در سپتامبر تصمیم گرفت که میزان عرضه نفت تا ۳۲ و نیم میلیون بشکه در روز کاهش یابد. این تصمیم قرار است در نوامبر آینده در نشستی غیررسمی به تصویب برسد. اوپک در حال حاضر روزانه بیش از ۳۳ و نیم میلیون بشکه نفت خام صادر می‌کند.

ایران، لیبی و نیجریه در آخرین نشست اوپک از این تصمیم مستثنی شدند. در مقابل عربستان پذیرفت سقف تولید خود را محدود سازد.

قول پوتین، مخالفت روسیه

روسیه عضو سازمان اوپک نیست، اما قصد دارد سیاست نفتی خود را با اوپک هماهنگ کند. به همین مناسبت روز چهارشنبه (۱۲ اکتبر) نشستی در استانبول برنامه‌ریزی شده است.
به نظر آژانس جهانی انرژی بازار نفت تنها زمانی به تعادلی نسبی می‌رسد که میزان عرضه و تقاضا تحت کنترل در آید و آن نیز از طریق توافق اوپک و روسیه میسر است.

در ماه سپتامبر ولادیمیر پوتین گفته بود که کشورش از سیاست اوپک پشتیبانی می‌کند.

اینک روشن می‌شود که هم کشورهای عضو اوپک و هم روسیه به افزایش تولید نفت گرایش دارند. در شمال عراق میزان تولید به شدت بالا رفته است. در لیبی بندرهای مهم کشور برای صادرات نفت بازگشایی شده‌اند. از زمان فروپاشی اتحاد شوروی، روسیه به بالاترین میزان تولید نفت خود رسیده است.

این وضعیت در سال آینده 2017 نیز بازار نفت را اشباع خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها