کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۸۷۳۴سه شنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲:۳۵۱۲۴۴ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز سه‌شنبه در شرایطی با کاهش نسبی روبرو شده که گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا موجب تقویت ...

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز سه‌شنبه در شرایطی با کاهش نسبی روبرو شده که گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا موجب تقویت ارزش دلار شده است.

گمانه زنی کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر بیشتر شده و این مساله تقویت ارزش دلار را در پی داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1258 دلار رسیده است. قیمت طلا طی 2 روز گذشته با افزایش نسبی روبرو شده بود، این افزایش در شرایطی بود که قیمت طلا روز جمعه تا 1241 دلار در هر اونس کاهش یافته بود.

قیمت طلا هفته گذشته بیش از 4.5 درصد کاهش یافت که این بیشترین کاهش از نوامبر 2015 میلادی به شمار می رود.

جیانگ شو تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری شاندونگ گلد در این باره تاکید کرد: پس از کاهش شدید قیمت ، امیدواری ها نسبت به بازار طلا کاهش یافته است. به نظر من تقویت ارزش دلار موجب کاهش بیشتر قیمت طلا خواهد شد.

شاخص ارزش دلار نیز با 0.2 درصد افزایش به بیش از 97.10 واحد رسیده است. قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره حساسیت نشان می دهد.

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست 13 و 14 دسامبر به بیش از 70 درصد رسیده است. این رقم در نظرسنجی روز جمعه به 66 درصد رسیده بود.

گزارش سایت طلا حاکیست، سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار متن مذاکرات نشست سپتامبر فدرال رزرو هستند که قرار است فردا چهارشنبه منتشر شود.

موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوییس نیز اعلام کرد: افزایش شاخص سهام و ارزش دلار موجب کاهش اعتماد سرمایه گذاران بین المللی به بازار طلا و در نهایت کاهش تقاضا شده است.

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال نیز در این باره گفت: به نظر من قیمت طلا بار دیگر به سطح 1241 دلاری بازخواهد گشت.

به اعتقاد تحلیلگران بین المللی، وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و آسیایی به خصوص چین و هند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز می تواند عامل مهمی بر قیمت طلا طی روزهای آینده باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها