کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روند بورس تا پایان سال مثبت است


کد خبر : ۲۸۶۹شنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵:۰۲۲۸۶۳ بازدید

یک کارگزار بورس تهران با بیان اینکه روند بورس تا پایان سال مثبت است، شرایط فعلی بازار سرمایه را تحلیل کرد.

اسماعیل فرقی - رییس هیات مدیره کارگزاری بانک دی وضعیت فعلی بازار سرمایه را مورد توجه قرار داد و گفت:در حال حاضر تعیین نرخ خوراک مهم ترین موضوع شرکتهای پتروشیمی است و این شرکتها به دلیل وجود ابهام در نرخ خوراک، با نوسان قیمت مواجه شده‌اند زیرا تعیین نرخ خوراک هنوز قطعی نشده و در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

وی با بیان اینکه روند بازار سرمایه طبیعی است، عنوان کرد: در شرایط فعلی بازار سرمایه از شرکت‌های کمتر دیده شده استقبال کرده و به سمت این شرکت‌ها سوق یافته است.

این کارگزار بورس روند بازار سرمایه تا پایان سال را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد:روند بازار سرمایه تا پایان سال مثبت بوده و با شرایط ثبات سیاسی و اقتصادی قطعا مثبت خواهد بود اما این روند دلیل نمی‌شود که عده ای هیجانی عمل کرده و بدون تحلیل اقدام به خرید و فروش کنند زیرا روند فعلی قطعا به تحلیل نیاز دارد و سهامداران باید با بررسی وضعیت شرکتها از نظر تولید و فروش اقدام به سرمایه گذاری کنند.

فرقی به افزایش P/E ‌بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: بازار سرمایه به سمت حبابی شدن در برخی صنایع پیش می رود اما اگر چشم انداز آتی اقتصاد ایران را در نظر بگیریم ،نمی توانیم با صراحت عنوان کنیم که بورس حبابی شده است ولی باید با احتیاط نسبت به خرید و فروش اقدام کرد.

وی اضافه کرد:بنابراین با شرایط فعلی نه می توان به صراحت عنوان کرد که بازار حبابی شده است و نمی توان به صورت قطعی گفت که حبابی نشده است تنها باید جانب احتیاط را در سرمایه گذاری رعایت کرد.

رییس هیات مدیره کارگزاری بانک دی در مورد گزارش 9 ماهه شرکتها گفت: ارائه برخی از گزارش های 9 ماهه و روند خرید و فروش در بازار سرمایه نشان می دهد که عملکرد شرکتها در گزارش 9 ماهه مثبت است و برخی گروه ها همچون بانکها گزارش های خوبی را ارائه می دهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها