کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جهانی طلا همزمان با برگزاری مناظره انتخاباتی در آمریکا


کد خبر : ۲۸۶۸۲دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱:۲۹۷۰۴ بازدید

قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و برگزاری دومین مناظره انتخاباتی بین کلینتون و ترامپ با افزایش نسبی روبرو شده است.

قیمت طلا که روز جمعه نزدیک به پایین ترین سطح در 4 ماه اخیر رسیده بود امروز دوشنبه با افزایش نسبی همراه شده است.

بر اساس این گزارش کاهش ارزش دلار و برگزاری دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بین هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ مهمترین عوامل موثر بر افزایش قیمت طلا بوده است. قیمت هر اونس طلا با 0.6 درصد افزایش به بیش از 1263 دلار رسیده است. قیمت طلا روز جمعه برای لحظاتی به کمتر از 1241 دلار رسید که این رقم پایین ترین قیمت از 7 ژوئن به شمار می رود.

قیمت طلا هفته گذشته با افت شدید 4.5 درصدی روبرو شد که این میزان کاهش از نوامبر 2015 میلادی بی سابقه بوده است.

شاخص ارزش دلار در برابر شش ارز معتبر بین المللی نیز با 0.2 درصد کاهش روبرو شد و به 96.45 واحد رسیده است.

اظهارات رکیک و غیر اخلاقی ترامپ درباره زنان موجب افزایش گمانه زنی های بازارهای بین المللی در خصوص پیروزی احتمالی کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است. این انتخابات قرار است 8 نوامبر برگزار شود. این گمانه زنی ها همچنین موجب افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی شده است. ترامپ روز یکشنبه درخواست برخی مقامهای ارشد حزب جمهوریخواه برای کناره گیری از رقابت های انتخاباتی را رد کرده است. برخی از مقامهای برجسته جمهوریخواه حمایت خود از ترامپ را پس گرفته اند.

تازه ترین آمارهای وزارت کار آمریکا نیز نشان می دهد که رشد اشتغال در ماه سپتامبر کاهش یافته است. به نظر می رسد وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز جمعه با 1.19 درصد افزایش به بیش از 958 تن رسیده است.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که تقاضای طلا در بازارهای آسیایی طی هفته گذشته با افزایش نسبی روبرو شده است. کاهش قیمت جهانی تاثیر زیادی بر رشد تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی داشته است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی و متن مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها