کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

الو آمریکا!


کد خبر : ۲۸۶۷۲دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۸:۴۷۲۲۹۲ بازدید

تلفن همراه ایرانی‌ها از این پس در آمریکا آنتن می‌دهد؛ این موضوعی است که دیروز یک روزنامه آمریکایی به آن پرداخت. نیویورک‌تایمز نوشت ...
الو آمریکا!الو آمریکا!

شهروند| تلفن همراه ایرانی‌ها از این پس در آمریکا آنتن می‌دهد؛ این موضوعی است که دیروز یک روزنامه آمریکایی به آن پرداخت. نیویورک‌تایمز نوشت: «موبایل گردشگران آمریکایی در ایران به‌تازگی سیگنال داده و ارتباط دوطرفه‌ای بین مشترکان ایرانی و آمریکایی برقرار شده است.» البته این خبر از سوی ایرانی‌ها نیز تأیید شد و اپراتور سوم تلفن همراه، یعنی رایتل از قرارداد همکاری با اپراتور آمریکایی AT&T پرده برداشت. مجید صدری، مدیرعامل اپراتور سوم ارتباطی، دیروز به رسانه‌های ایرانی گفت که رایتل با برقراری ارتباط رومینگ بین‌الملل با اپراتور آمریکایی AT&T درحال حاضر با پنج قاره جهان ارتباط رومینگ برقرار کرده است و مشترکان ایرانی می‌توانند در پنج قاره جهان از سیم‌کارت ایرانی خود برای انتقال خدمات صوت و دیتا بهره ببرند. این موضوع به آن معناست که از این پس ایرانی‌های مسافر آمریکا نیاز به خرید سیم‌کارت‌های آمریکایی ندارند و می‌توانند با سیم‌کارت ایرانی‌شان در کشور یانکی‌ها مکالمه کنند.

از این گذشته دیروز حسین مهری، مدیرعامل شرکت پست نیز از انعقاد قراردادهای پستی با کشورهای اتریش، یونان، آلمان و فرانسه خبر داد و گفت: مذاکرات برای مسترکارت درحال نهایی شدن است. او علت کُندی این مذاکرات را پاره‌ای از مشکلات ناشی از تحریم دانست و گفت این مسأله درحال رفع شدن است. مهری همچنین خبر داده است که برند سرشناس آلمانی، یعنی زیمنس برای مکانیزه کردن پست کشور به ایران می‌آید.

موبایل‌ آمریکایی‌ها در ایران زنگ خورد

اخیرا موبایل‌های آمریکایی در ایران آنتن می‌دهد. نیویورک‌تایمز این رویداد را نشانه‌ای از بهبود روابط با ایران و تحقق وعده‌های اقتصادی روحانی دانست و با اشاره به این‌که خطوط تلفن همراه آمریکایی در ایران دارای پوشش و سیگنال است از توافق اپراتور تلفن همراه آمریکایی با شرکت ایرانی خبر داد. نیویورک‌تایمز با بیان این‌که خطوط تلفن همراه آمریکایی تا همین چند وقت پیش در ایران هیچ‌گونه سیگنالی نداشت، گزارش داد: هفته گذشته یک سخنگوی شرکت AT&T خبر داده است که این شرکت برای مشتریان خود که دارای خطوط تلفن همراه آمریکایی هستند با مشارکت یک شرکت محلی ایرانی خدمات مکالمات صوتی و دیتا ارایه می‌کند.

نیویورک‌تایمز همچنین نوشت:   یک مقام مسئول در یکی از اپراتورهای دولتی هم این موضوع را تأیید کرده است. از طرفی مسعود دانشمند، یک مقام اتاق بازرگانی ایران گفت: توافق AT&T با رایتل یک گام در مسیر درست است. این واقعیت که تلفن‌ها هم در آمریکا و هم در ایران دارای پوشش هستند، نشانه حسن نیت در هر دو طرف است. این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: با این اوصاف، این‌که شرکت‌های تلفن همراه آمریکایی در ایران فعال شده‌اند، حامل این پیام است که زمانه در حال تغییر است، هرچند به آرامی. در پی انتشار اخباری درباره همکاری رایتل با اپراتور آمریکایی AT&T اپراتور سوم نیز به رسانه‌های داخلی خبر داد که این ارتباط برقرار شده است و درحال حاضر و به دنبال برقراری رابطه مخابراتی با آمریکا، ایران با اپراتورهای هر پنج قاره قرارداد رومینگ دارد.  مجید صدری به ارایه توضیحاتی در این‌خصوص پرداخت و عنوان کرد: در قرارداد رومینگ تمهیداتی ازجمله تهاتر ترافیک رومینگ دوطرفه براساس قراردادهای استاندارد بین‌المللی ترافیک لحاظ شده است.

با توجه به اهمیت دسترسی همیشگی به خدمات ارتباطی، تلاش کرده‌ایم با افزایش پوشش شبکه در خارج از کشور، با استفاده از سرویس رومینگ بین‌المللی، برای مشترکان خود امکان استفاده از خدمات رایتل را با تعرفه‌های مناسب فراهم آوریم. مدیرعامل اپراتور سوم ارتباطی همچنین تأکید کرد: با استفاده از سرویس رومینگ بین‌المللی رایتل، نیازی به خرید سیم‌کارت کشور میزبان نخواهد بود و استفاده‌کنندگان از این سرویس می‌توانند از سیم‌کارت خود برای برقراری و دریافت تماس و پیامک در کشورهای طرف قرارداد استفاده کنند. صدری در پاسخ به این مسأله که با وجود تحریم‌ها، مبادلات تجاری قراردادهای رومینگ به چه نحوی انجام می‌شود، گفت: در قرارداد رومینگ با چنین کشورهایی تمهیداتی ازجمله تهاتر ترافیک رومینگ دوطرفه و براساس قراردادهای استاندارد بین‌المللی ترافیک لحاظ شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.  البته اپراتور سوم در تماس خبرنگار «شهروند» از ارایه توضیحات بیشتر خودداری کرد و جزییات این قرارداد فعلا به صورت محرمانه است و اطلاعات بیشتر در روزهای آینده منتشر می‌شود.

پست آمریکایی از ایران نرفته است

از این گذشته، حسین مهری، مدیرعامل شرکت پست نیز دیروز در نشست خبری خود با رسانه‌ها از انعقاد قراردادهای پستی با چند کشور اروپایی خبر داد و گفت: در ارتباط با خبرهایی که پیرامون توقف فعالیت پست آمریکایی TNT در ایران منتشر شده است باید بگویم این مسأله ارتباطی به روابط تجاری ایران و آمریکا ندارد و موضوع تنها به واگذاری سهام این شرکت بازمی‌گردد. او توضیح داد: پست DHL آلمان و آرامکس لبنان در ایران فعال است، اما فعالیت پست TNT بعد از فروش سهام به پست آمریکایی فدکس از ۸ ماه پیش متوقف شده است و ارتباطی به روابط تجاری ایران و آمریکا ندارد. این موضوع درحالی رخ می‌دهد که نماینده آمریکایی شرکت TNT توقف فعالیت در ایران را رد کرده است. مهری در این‌باره گفت:   شرکت TNT داخلی در ابتدا نمایندگی TNT اصلی را داشت که از حدود ٨ ماه پیش دیگر نمایندگی این شرکت را ندارد و فقط شرکت داخلی است.
 
واگذاری 48.5 میلیون کد پستی 10 رقمی

مدیر عامل شرکت ملی پست در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارایه توضیحاتی درباره کدهای پستی پرداخت و اظهار کرد:   تاکنون ٤٨‌میلیون و ٥٠٠‌هزار کد پستی ١٠ رقمی واگذار شده که از این میان حدود ١٠‌میلیون کد مربوط به نقاط روستایی است. مهری در عین حال یادآور شد:   شرکت پست مکلف است به‌طور دو‌سال یک‌بار در نقاط شهری و چهار‌سال یک‌بار در نقاط روستایی کدهای پستی را به‌روزرسانی کند که در این راستا اکنون صد‌درصد نقاط شهری به‌روزرسانی شده و برای این موضوع ٣١‌میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

پست متولی واگذاری نماد اعتماد الکترونیک شد

مدیرعامل شرکت ملی پست اعلام کرد که براساس اساسنامه جدید این شرکت، واگذاری «اعتماد تجارت الکترونیک» در تجارت آنلاین از ٢٣ مردادماه امسال به پست واگذار شده است. حسین مهری روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست گفت: شرکت‌هایی که تمایل به فعالیت در تجارت الکترونیک دارند، از این پس باید از شرکت پست «نماد اعتماد» دریافت کنند. گفتنی است پیش از این، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، متولی این نماد بود. رئیس هیأت‌مدیره پست همچنین افزود:   تلاش می‌شود آیین‌نامه تازه‌ای برای این موضوع تدوین شود تا اعتماد بیشتر مردم را به همراه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی پست از ساماندهی فعالیت‌های فروشگاه‌های الکترونیکی و اینترنتی نیز خبر داد و گفت: تمامی فروشگاه‌های مرتبط با تجارت الکترونیک باید نماد اعتماد دریافت کنند. حسین مهری در نشست خبری همزمان با «روز جهانی پست» اظهار داشت: تمامی شبکه‌های موازی که در بخش پست فعالیت می‌کنند، مطابق با اساسنامه جدید شرکت ملی پست باید از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجوز فعالیت بگیرند. به گفته او، هم‌اکنون تمامی فعالیت‌های مرتبط با حمل‌ونقل کالا به غیراز پست در کشور غیرمجاز بوده و فعالان این حرفه باید تا مردادماه ‌سال آینده نسبت به دریافت مجوز فعالیت اقدام کنند؛ در غیراین صورت جلوی فعالیت‌ آنها گرفته خواهد شد. مهری با بیان این‌که طی ۶ ماهه اخیر دو‌میلیون مرسوله تجارت الکترونیک از طریق درگاه پست ارسال شده است، اضافه کرد: هم‌اکنون  دو‌هزار و ١١٥ فروشگاه اینترنتی مجاز درحال فعالیت در کشور هستند و ۷۰۰ فروشگاه غیرمجاز نیز تعطیل شده است. مدیرعامل شرکت ملی پست ادامه داد: تهران، خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی و شیراز بیشترین ترافیک تجارت الکترونیک را طی ۶ ماهه گذشته به خود اختصاص داده‌اند. او بیشترین حجم مرسولات پستی را مربوط به سرویس عادی پست عنوان کرد و گفت: بیشترین تقاضا با 40 درصد رکورد، مربوط به ارسال مرسولات عادی پستی است.

مردم ایران سالانه تنها 11 هزار تومان برای پست می‌پردازند

مدیرعامل شرکت ملی پست سهم هزینه‌های پستی را در سبد خانوار سالانه ۱۱‌هزار تومان عنوان کرد و گفت: با توجه به هزینه‌های مصرفی خانوار، این عدد خیلی بالا نیست. در همین حال شرکت پست از‌ سال ۹۳ تاکنون هیچ‌گونه افزایش تعرفه‌ای نداشته است و خدمات پستی به نوعی ارزان‌ترین خدمات برای خانواده‌ها محسوب می‌شود. او از هوشمندسازی خدمات پستی با راه‌اندازی سامانه نرم‌افزاری یکپارچه‌سازی خدمات در ۱۵۰ نقطه کشور و نیز راه‌اندازی سامانه هوشمند همراه نامه‌رسان خبر داد و گفت: این پروژه به‌زودی در ١٠٠‌درصد کشور اجرایی می‌شود و نامه‌رسان‌ها به سیستم یکپارچه پست متصل می‌شوند. به این ترتیب، دریافت مرسولات با امضای دیجیتال گیرنده مرسوله ثبت خواهد شد. مهری در مورد یکپارچه‌سازی نشانی‌های املاک، به راه‌اندازی سامانه «سیماچ» اشاره کرد و گفت: این سامانه هم‌اکنون در کرمان، گیلان و البرز با تجهیز ۴۹ شهرداری و ۵۱۵ دهیاری انجام شده است. براساس این پروژه، تمامی استعلامات املاک در جهت سالم‌سازی فضای اقتصادی، کاهش مراجعات مردم و نیز جلوگیری از زمین‌خواری، الکترونیکی خواهد شد. مهری همچنین از «ژئو کد» شدن ۱۶‌درصد استان‌ها خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه طول و عرض جغرافیایی به مکان اختصاص خواهد یافت. هم‌اکنون به حدود ۱۲‌میلیون ساختمان در کشور، طول و عرض جغرافیایی اختصاص داده شده است و امید می‌رود تا پایان ‌سال ١٠٠‌درصد شهرها و روستاها ژئو‌کد شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها