کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت کالاهای اساسی در سفره محرم مردم + جدول


کد خبر : ۲۸۶۵۰یکشنبه، ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴:۵۷۱۴۹۶ بازدید

قیمت کالاهای اساسی کنترل شده است.این خبری است که بازار به خریداران می‌دهد.در حالی که نگرانی از افزایش قیمت‌ها با توجه به افزایش مصرف ...
قیمت کالاهای اساسی در سفره محرم مردم + جدولقیمت کالاهای اساسی در سفره محرم مردم + جدول

قیمت کالاهای اساسی کنترل شده است.این خبری است که بازار به خریداران می‌دهد.در حالی که نگرانی از افزایش قیمت‌ها با توجه به افزایش مصرف کالاهای اساسی طی روزهای آینده مطرح است اما فعالان بازار و رؤسای واحدهای صنفی پیش‌بینی کردند همان‌طور که قیمت‌ها طی روزهای اخیر افزایش نداشته است طی روزهای آینده هم ثبات قیمت شامل حال کالاهای اساسی می‌شود و مردم نباید نگرانی بابت قیمت‌ها داشته باشند.البته این را هم یادآور شدند که اگر قیمت‌ها بین 2 تا 3درصد گران شد بنا را بر گرانی نگذارند چرا که این امر مقطعی است و گرانی دامن گیر کالاهای استراتژیک ‌نمی‌شود. قیمت مرغ، گوشت، روغن، شکر و سایر کالاها طی روزهای جاری افزایش پیدا نکرده است اما برنج ایرانی و وارداتی 200تا 500 تومان گران شده است.

ثبات قیمت مرغ

محمد یوسفی ﺭﺋﯿﺲ هیأت ﻣﺪﯾﺮﻩ ﺍﻧﺠﻤﻦ ﺻﻨﻔﯽ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺩﻫﻨﺪﮔﺎﻥ مرغ ﮔﻮﺷﺘﯽ ﮐﺸﻮﺭ درباره وضعیت بازار مرغ و قیمت آن به خبرنگار ما گفت:از هفته گذشته قیمت مرغ ثابت مانده است و خوشبختانه نوسان قیمت نداریم. این احتمال وجود دارد که قیمت متوسط مرغ  به دلیل افزایش مصرف در ایام تاسوعا و عاشورا تا حدودی افزایش پیدا کند اما این امر کاملاً مقطعی است و از هفته آینده قیمت‌ها به روال سابق باز می‌گردد.وی افزود: قیمت مرغ برای مردم 6 هزا رو 980 تومان و برای عمده‌فروشان(میدان بهمن) بین 6 هزار و 600 تا 6 هزار و 700 تومان است.قیمت‌ها دیگر مانند گذشته سیر صعودی ندارد. وی با بیان اینکه تولیدکنندگان روی خط زیان هستند، اظهار داشت: هر زمان قیمت مرغ زنده کمتر از 4هزار و 800 تومان باشد تولیدکننده زیان می‌بیند.در حال حاضر قیمت مرغ زنده کمتر از 4هزار تومان است.

گوشت وارداتی قیمت‌ها را کنترل کرد

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره وضعیت قیمت گوشت به خبرنگار ما گفت:قیمت گوشت قرمز به دلیل واردات مناسب و بموقع از کشورهای گرجستان، ارمنستان و قرقیزستان کنترل شده است.اکنون بازار شرایط طبیعی خود را طی می‌کند و حتی در ایام محرم که مصرف گوشت قرمز افزایش پیدا می‌کند شاهد تغییر قیمت نخواهیم بود.وی افزود:اگر واردات گوشت قرمز صورت نمی‌گرفت این احتمال وجود داشت که دامداران، دام‌های خود را نگه دارند تا قیمت‌ها افزایش پیدا کند.با واردات صورت گرفته دیگر هیچ‌کدام از دامداران حاضر نیستند چنین ریسکی را انجام دهند.لذا با تولید و واردات صورت گرفته قیمت‌ها ثابت خواهد ماند.وی تأکید کرد: قیمت گوشت گوسفندی شقه بدون دنبه برای مردم بین 37 تا 38 هزار تومان و قیمت آن برای مغازه‌داران بین 33 تا 34 هزار تومان درهر کیلو است.

بازار برنج از عید 95 به هم ریخت

جمیل علیزاده شایق دبیر انجمن برنج درباره قیمت برنج که طی سال‌جاری بارها افزایش یافته است به خبرنگار ما گفت:از عید سال‌جاری قیمت برنج دستخوش تغییر شد.قبل از آن همواره بازار شرایط طبیعی خود را داشت.وی با بیان اینکه قیمت برنج از محل تولید تا سطح عرضه تفاوت زیادی دارد، افزود:اگر سازمان‌های نظارتی بر وضعیت بازار برنج نظارت جدی نکنند بازار برنج با مشکل روبه‌رو خواهد شد چرا که قیمت‌ها تنها به نفع دلالان و واسطه‌ها در حال افزایش است.وی با بیان اینکه قیمت برنج وارداتی بخصوص هندی بی‌دلیل در بازار داخلی افزایش یافته است گفت:طبق بررسی‌های انجام شده و طبق اعلام فائو قیمت برنج هندی طی ماه‌های اخیر روند کاهشی به خود گرفته است.

اکنون برنج هندی 300دلار در هر تن است.لذا قیمت‌هایی که اکنون در سطح بازار می‌بینیم با قیمت‌هایی که باید باشد فاصله قابل توجهی دارد. وی تصریح کرد:اگر قیمت برنج با ارز آزاد هم حساب شود قیمت آن به مراتب کمتر است این در حالی است که برنج وارداتی از ارز مبادله‌ای استفاده می‌کند.علیزاده شایق با بیان اینکه هر سال مردادماه به دلیل عرضه زیاد برنج توسط شالیکاران قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند و اواخر شهریور و مهر به دلیل کاهش عرضه قیمت برنج بالا می‌رفت، گفت:روند افزایش قیمت شیب ملایمی داشت ولی اکنون معلوم نیست چه اتفاقی افتاده که قیمت برنج در بازار گران شده است و دیگر از قاعده گذشته پیروی نمی‌کند.

شکر کیلویی 3200 تومان

علی قنبری مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی درباره قیمت شکر به خبرنگار ما گفت:همان طور که وعده داده بودیم قیمت شکر کنترل شد و اکنون در اغلب خرده فروشی‌ها قیمت کمتر از 3هزار و 200 تومان است فقط در برخی از مناطق تهران قیمت شکر 3 هزا رو 500 تومان است.واردات شکر و تولیدات باعث شد قیمت شکر در مسیر کاهش قرار گیرد.وی با بیان اینکه طی روزهای آتی مصرف شکر افزایش قابل توجهی خواهد یافت افزود:با رشد تقاضا برای خرید شکر قیمت‌ها تغییری نخواهد کرد و ثابت می‌ماند.میزان ذخایر به گونه‌ای است که هیچ کمبودی وجود ندارد.روند واردات هم ادامه دارد تا بازار دیگر دچار چالش نشود.

کالاهای اساسی با قیمت مناسب

علی اکبر مهر فرد معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی نیز گفت:24کارخانه تولید قند و شکر از پنجم شهریور همزمان با برداشت چغندر قند فعال شد که با آغاز این فعالیت قیمت عمده فروشی شکر درکارخانه با قیمت مصوب دولتی هر کیلو 2520 تومان توزیع می‌شود.وی گفت: در زمینه تولید و توزیع شکر هیچ کمبودی نداریم و بازار اشباع شده است و مردم می‌توانند کالای مورد نیاز خود را با آرامش تأمین کنند.معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: قیمت شکر در خرده فروشی‌ها از قیمت مصوب دولت بالاتر است بنابراین دستگاه‌های نظارتی باید از ادامه این روند جلوگیری کنند و نظارت دقیق تری داشته باشند.

معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: برنج خارجی به میزان کافی وارد شده است وتوسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در ایام ماه محرم برنج خارجی با قیمت مصوب در استان‌های کشور بجز استان‌های شمالی توزیع می‌شود.وی افزود: امسال میزان تولید برنج در داخل در مقایسه با سال گذشته 400 تا 500 هزار تن افزایش یافت اما تقاضا نیز به همان میزان بالا رفت بنابراین شاهد افزایش قیمت در خرده‌فروشی‌ها بودیم. وی درباره بازار گوشت قرمز گفت: گوشت قرمز به میزان کافی وجود دارد بنابراین برای عرضه گوشت به بازار تمهیداتی دیده شده است تا عرضه آن نیز افزایش یابد.

معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی همچنین از واردات گوشت گوسفند از کشورهای همسایه خبر داد و افزود: گوشت گوسفند از کشورهای همسایه که قوانین بهداشتی آنها با سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران یکسان است وارد می‌شود بنابراین با افزایش عرضه گوشت قیمت‌ها مدیریت می‌شود و شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.
 

قیمت کالاهای اساسی



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها