کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آلمان در راه حذف خودروهای دیزلی و بنزینی تا سال 2030


کد خبر : ۲۸۶۴۶سه شنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸:۴۷۲۴۱۶ بازدید

بنا بر مصوبه شورای فدرال آلمان از سال 2030 تنها به خودروهایی که سوخت غیرفسیلی مصرف می‌کنند مجوز شماره‌گذاری داده می‌شود.
آلمان در راه حذف خودروهای دیزلی و بنزینی تا سال 2030آلمان در راه حذف خودروهای دیزلی و بنزینی تا سال 2030

بنا بر مصوبه شورای فدرال آلمان از سال 2030 تنها به خودروهایی که سوخت غیرفسیلی مصرف می‌کنند مجوز شماره‌گذاری داده می‌شود.

شورای فدرال آلمان (بوندس‌رات  که نمایندگان آن را دولت‌های ایالات اعزام می‌کنند) اخیرا تصمیم گرفته که از سال ۲۰۳۰ صدور مجوز برای خودروهای بنزینی و دیزلی (دارای موتورهای احتراقی)  و شماره‌گذاری آنها ممنوع شود.

هفته‌نامه اشپیگل در شماره جدید خود که امروز منتشر شده می‌نویسد که به نسخه‌ای از این مصوبه دست یافته  است. هم ایالت‌های تحت زمامداری حزب سوسیال دمکرات و هم ایالت‌هایی که حزب محافظه‌کار دمکرات مسیحی در آنها دست بالا را دارد به این مصوبه رای مثبت داده‌اند.

در این مصوبه از کمیسیون اتحادیه اروپا خواسته می‌شود که مالیات و عوارض بر خودروهای دیزلی و بنزینی در کشورهای عضو را با توجه به ضرورت حمایت از حمل و نقلی که با پخش و نشر گازهای گلخانه‌ای همراه نباشد ارزیابی کند و آنها را در تعیین این مالیات‌ها و عوارض را به جهتی سوق دهد که تا سال ۲۰۳۰ فقط خودروهای غیربنزینی و غیردیزلی امکان شماره‌گذاری و دریافت مجوز پیدا کنند

حزب سبزهای آلمان در کنگره خود در اواخر ماه سپتامبر گذشته مصوبه‌ای در حمایت از چنین طرحی داشت. در آن هنگام، مارتین بورکرت، سخنگوی امور حمل و نقل حزب سوسیال دمکرات که در دولت ائتلافی فدرال شرکت دارد این مصوبه سبزها را به باد انتقاد گرفت و تعیین سقف زمانی را مردود شمرد.

بورکرت که سخنگوی کمیسیون حمل و نقل پارلمان  آلمان (بوندس‌تاگ) هم است، گفت: «دولت باید از تعیین چنین سقفی بپرهیزد، زیرا فقط شرکت‌های خودروسازی بهتر از همه می‌دانند که چه زمانی باید صدور مجوز برای واردشدن خودرهای دیزلی و بنزینی به چرخه حمل و نقل ممنوع شود.»

نروژ اخیرا اعلام کرد که از سال ۲۰۲۵ تنها به خودروهایی مجوز خواهد داد که از سوخت‌های غیرفسیلی استفاده کنند. افزایش تدریجی  قیمت بنزین گامی در این راستاست.

آلمان برای آن که اهداف پیمان اقلیمی پاریس را تامین کند باید تا سال ۲۰۵۰ تولید دی‌اکسید کربن را به میزان ۹۵ درصد کاهش دهد. یکی از تدابیر در این راستا حمایت از تولید و رواج خودروهای برقی است که تا کنون موفقیت بالایی نداشته است. کمک مالی دولت به خریداران این نوع خودرو هم چندان تاثیر مثبتی نگذاشته، زیرا هنوز در مجموع قیمت این گونه خودروها در مقام مقایسه بالاست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها