کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

امام جمعه تهران برای انجام بازی ایران و کره شرط گذاشت


کد خبر : ۲۸۶۱۳شنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷:۰۹۲۰۴۷ بازدید

موحدی کرمانی می‌گوید اگر قرار بر انجام مسابقه فوتبال میان تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی باشد باید فضای ورزشگاه کاملا عاشورایی شود.

موحدی کرمانی می‌گوید اگر قرار بر انجام مسابقه فوتبال میان تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی باشد باید فضای ورزشگاه کاملا عاشورایی شود. پس از نماز جمعه تهران گروه تندرو انصار حزب‌الله علیه این مسابقه تظاهرات برپا کرد.

​چهار روز پیش از دیدار حساس تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی اعتراض و مخالفت با برگزاری این مسابقه همچنان ادامه دارد.

دیدار این دو تیم در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده و تاریخ برگزاری آن، بیستم مهر ماه، برابر با نهم محرم (روز تاسوعا) است. محمدعلی موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران، در خطبه‌های نماز این هفته با بیان این که "مسئله مسابقات فوتبال، مسئله عجیبی شده" تاکید کرد که لازم می‌داند به تماشگران و برگزارکنندگان بازی روز سه‌شنبه نکاتی را یادآور شود.

عاشورایی کردن ورزشگاه

به گزارش خبرگزاری ایسنا موحدی کرمانی خطاب به مسئولان گفت: «اگر قرار است شب عاشورا مسابقات فوتبال انجام بگیرد، دقت کنید که فضای مسابقه باید صد درصد عاشورایی و کربلایی باشد.»

به گفته‌ی امام جمعه موقت تهران برای عاشورایی شدن ورزشگاه "در و دیوار آنجا باید سیاه‌پوش شود، تمام فضا سیاه پوش شود و فریاد یا حسین از میان جمعیت پیوسته بلند شود".

موحدی کرمانی از تماشاگران خواسته است: «عوض کفی که در این مسابقات زده می‌شود باید همه فریاد بزنند یا حسین.»

محمد یزدی، رئیس پیشین مجلس خبرگان و رئیس کنونی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم چند روز پیش از وزیر ورزش خواست "به احترام عاشورا" جلوی برگزاری این مسابقه را بگیرد. پیش از  این، علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ی سرگشاده‌ای خطاب به محمد یزدی، رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه، مخالفت او با مسابقه تیم‌های ایران و کره جنوبی را غیرقابل هضم خواند و خاطر نشان کرد که چنین اظهاراتی "عده‌ای را از دین گریزان می‌کند".

مخالفت‌های قرون وسطایی

مطهری می‌گوید حساسیت بیش از حد نسبت به مسابقه تیم‌های ایران و کره ضد تبلیغ دین به شمار می‌رود و "انسان را به یاد اقدامات کلیسای کاتولیک در قرون وسطی می‌اندازد که منجر به گریز مردم اروپا از دین شد".

روز جمعه حسین الله‌کرم، از پایه‌گذاران گروه افراطی انصار در صفحه اینستاگرام خود از اعضا و هواداران این گروه خواست پس از برگزاری نماز جمعه برای "اعلام انزجار از برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی" راهپیمایی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا پس از نماز جمعه تهران حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر از منتقدان برگزاری مسابقه روز سه‌شنبه تجمع کردند و حسین الله‌کرم در جمع آنها یک بیانیه‌ی اعتراضی خواند.
در این بیانیه آمده است: «نگرانیم که به دلیل عدم تدبیر در قرعه‌کشی مسابقات مقدماتی جام جهانی، و انجام بازی ایران و کره جنوبی، حرمت عاشورا شکسته بشود.»
ظاهرا منتقدان برگزاری مسابقه چند پیشنهاد، از جمله به تعویق انداختن تاریخ برگزاری مسابقه یا انجام آن در یک کشور دیگر به مسئولان ارائه کرده‌اند که با هیچ‌کدام آنها موافقت نشده است.

پیشنهاد عزاداری بین دو نیمه بازی

الله‌کرم می‌گوید یک پیشنهاد دیگر این بوده که مسابقه بدون تماشاگر برگزار شود تا در صورت گل زدن، بستر شادی احتمالی فراهم نشود".

او افزود: «از آنجا که حرمت‌شکنی پذیرفته نیست، در صورت حرمت‌شکنی مسئولان سه قوه باید پاسخگو باشند و به دلیل عدم پیشگیری و بی‌توجهی به طرح‌های حزب‌الله باید استعفا کنند یا از کار برکنار شوند.»



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها