کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهترین روش برای نگهداری آبلیمو


کد خبر : ۲۸۵۹۸شنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲:۴۶۲۴۳۸ بازدید

در حالی که در هفته‌های پایانی برداشت لیموترش از باغ‌های کشور هستیم، مدیر کل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت کشاورزی از ...

    بهترین روش برای نگهداری آبلیمو
 

در حالی که در هفته‌های پایانی برداشت لیموترش از باغ‌های کشور هستیم، مدیر کل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت کشاورزی از تولید حدود ۵۰۰ هزار تنی لیموترش خبر داد و گفت: مردم برای نگهداری آبلیمو و جلوگیری از فسادپذیری آن، توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

ابوالقاسم حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته امسال ۴۸۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تن لیموترش در کشور تولید می‌شود که بخش زیادی از آن محقق شده و بخشی از آن نیز در استان فارس و شهرستان‌های جهرم، مبارک‌آباد، کازرون و غیره همچنان ادامه دارد.

وی با بیان این‌که سطح زیرکشت باغات لیموترش در سال گذشته حدود ۴۲ هزار هکتار بود که به حدود ۳۰ هزار هکتار رسیده است، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سطح زیر کشت باغات لیموترش در مناطقی که آفت جاروک جادوگر لیموترش وجود نداشته باشد توسعه پیدا خواهد کرد که می‌توان به باغ‌های احداث شده در استان بوشهر، فارس و غیره اشاره کرد و آنقدر تقاضا برای احداث باغ زیاد است که با محدودیت نهال مناسب، استاندارد و گواهی شده مواجه هستیم، چرا که هر نهالی اجازه کشت پیدا نمی‌کند.

مدیر کل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی درباره عوامل شناسایی و نگهداری لیموترش و آبلیموی تازه اظهار کرد: توصیه می‌شود مردم آبلیموی تازه را در ظرف‌های شیشه‌ای و نه یکبار مصرف پلاستیکی به صورت کاملا سر پر و با کمی روغن زیتون نگهداری کنند و در صورت امکان ظرف‌های کوچکی را انتخاب کنند که مدت کمی از باز شدن در این بطری‌ها و مصرف آن نگذشته باشد. همچنین ظروف شیشه‌ای بهتر است تیره باشد و در جای خشک و تاریک نگهداری شود.

حسن‌پور ادامه داد: مصرف لیموترش در ایران به چند دلیل افزایش پیدا کرده که می‌توان به افزایش جمعیت، افزایش میزان مصرف فست‌فود، فرهنگ‌سازی و ترویج مصرف لیموترش به خاطر خواص ضد سرطانی از سوی شبکه‌های اجتماعی و تمایل مردم برای تامین لیموترش و آبلیموی تازه مصرف سالیانه خود از جمله این عوامل است.

وی همچنین در خصوص وضعیت آفت جاروک جادوگر لیموترش در باغ‌های کشور گفت: تا حدود زیادی آفات کنترل شده تا از حالت طغیانی دور باشد، گرچه بسیاری از درختان آلوده نیز به این آفت حذف شدند و علیه ناقل این آفت مبارزه‌های شیمیایی و غیرشیمیایی در حال اجراست.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها