کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیشنهاد دولتی خرید برق از مردم


کد خبر : ۲۸۵۸۷شنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷:۴۶۲۵۴۰ بازدید

یک مقام مسئول در وزارت نیرو، با تشریح ضوابط جدید احداث نیروگاه‌های برق در پشت‌بام منازل، اعلام کرد: دولت برق این نیروگاه‌های مقیاس کوچک را ...
پیشنهاد دولتی خرید برق از مردمپیشنهاد دولتی خرید برق از مردم

یک مقام مسئول در وزارت نیرو، با تشریح ضوابط جدید احداث نیروگاه‌های برق در پشت‌بام منازل، اعلام کرد: دولت برق این نیروگاه‌های مقیاس کوچک را، به ازای هر کیلووات 800 تومان خریداری می‌کند.

سیدمحمد صادق‌زاده در گفتگو با مهر در تشریح ضوابط جدید احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک خورشیدی در پشت‌بام منازل مسکونی و تجاری، گفت: بر اساس توافق و موافقت‌نامه‌هایی که بین سازمان انرژی‌های نو ایران و ۳۹ شرکت توزیع برق در سراسر کشور انجام گرفته، مردم برای احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک برق خورشیدی، می‌توانند به ادارات برق محل زندگی خود مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران با اعلام اینکه به منظور تسهیل و تسریع در روند ساخت نیروگاه‌های مقیاس کوچک خورشیدی در پشت بام منازل و ساختمان‌ها، برخی از بروکراسی‌های رایج اداری حذف شده است، تصریح کرد: از این رو متقاضیان برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در منازل خود، نیازی به اخذ مجوزهای زیست‌محیطی، پروانه احداث، اصلاح شبکه و استحصال زمین ندارند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه وزارت نیرو در صورت ساخت این نیروگاه‌های خورشیدی در پشت بام منازل، کل برق تولیدی را به صورت تضمینی خریداری می‌کند، اظهار داشت: مطابق با مصوبات اخذ شده، هم‌اکنون وزارت نیرو هر کیلووات ساعت برق تولیدی نیروگاه‌های خانگی با ظرفیت ۲۰ کیلووات و کمتر را، ۸۰۰ تومان خریداری می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر نرخ خرید برق نیروگاه‌های برق خورشیدی با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات و کمتر حدود ۷۰۰ تومان است، تاکید کرد: علاوه بر این، برق تولیدی نیروگاه‌های بادی خانگی با ظرفیت یک مگاوات و کمتر را به ازای هر کیلووات ۵۷۰ تومان خریداری می‌کنیم.

صادق زاده در پاسخ به این پرسش که آیا کماکان وزارت نیرو نسبت به پرداخت وام بلاعوض معادل ۵۰ درصد هزینه سرمایه‌گذاری به متقاضیان پایبند است؟ توضیح داد: بر اساس ایراداتی که برخی از دستگاه‌های نظارتی گرفته‌اند، پرداخت وام بلاعوض متوقف شده و صرفا برق تولیدی نیروگاه‌های برق خانگی توسط وزارت نیرو با قیمت‌های تضمینی خریداری می‌شود.

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران با یادآوری اینکه مردم می‌توانند کل برق تولیدی این نیروگاه‌ها را با قیمت ۸۰۰ تومان به ازای هر کیلووات به فروش برسانند، بیان کرد: به ازای برق فروخته‌شده، مردم می‌توانند برق و انرژی مورد نیاز خود را با قیمت یارانه‌ای حدود ۶۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت را از دولت خریداری کنند.

صادق‌زاده ادامه داد: هم اکنون به ازای هر مشترک خانگی، تا سقف ۵ کیلووات ساعت مجوز احداث نیروگاه برق خورشیدی صادر می‌شود، در حالیکه هزینه سرمایه‌گذاری احداث یک نیروگاه برق خورشیدی ۵ کیلوواتی، حدود ۲۰ تا ۲۲ میلیون تومان برآورد می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها