کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روسیه، رسما آمریکا را تهدید کرد


کد خبر : ۲۸۵۸۶شنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲:۱۹۱۲۷۴ بازدید

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه استقرار سامانه اس 300 این کشور در سوریه را اقدامی پیشگیرانه برای مقابله با حمله های احتمالی آمریکا به ...

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه استقرار سامانه اس 300 این کشور در سوریه را اقدامی پیشگیرانه برای مقابله با حمله‌های احتمالی آمریکا به مواضع نظامیان سوری و فرودگاه‌ها اعلام کرد.

 «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه روز جمعه در شبکه تلویزیونی دوژد گفت: استقرار سامانه اس 300 پس ار نشت اطلاعاتی صورت گرفت که نشان می دهد، آمریکا قصد دارد با موشک های بالدار به فرودگاههای سوریه حمله کند.

وی ادامه داد: سامانه اس 400 نیز از مدت ها پیش در سوریه مستقر شده و این مساله ای عادی است. از سوی دیگر، با توجه به اینکه جنگ افزارهای روسیه در سوریه قرار دارد و هیچ کس فکر نمی کند، موشک ها چه هنگامی پرواز می کند و همچنین بر اساس تجربه حمله (آمریکا) به پادگان دیرالزور، سامانه اس 300 در سوریه مستقر شد.

بمب افکن های ائتلاف آمریکایی ماه گذشته نیروهای ارتش سوریه در پادگان دیرالزور را که تحت محاصره داعش و در حال جنگ با تروریست های این گروه بودند، بمباران کرده که 80 نظامی سوری کشته و بیش از 200 نفر زخمی شدند.
زاخارووا همچنین در شبکه اجتماعی فیس بوک با اشاره به اظهارات اخیر جان کری وزیر خارجه آمریکا که نیروهای روسیه و سوریه را متهم به ارتکاب جنایات جنگی در حلب کرده بود، واشنگتن را جنایتکار جنگی بین المللی معرفی کرد.

زاخارووا در پاسخ به ادعای کری که خواستار «تحقیقات درباره جنایات جنگی روسیه و سوریه» شده است، اعلام کرد: نیروهای آمریکایی جنایت جنگی واقعی در چند کشور مرتکب شده اند که می تواند مورد تحقیق بین المللی قرار گیرد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه به موارد متعدد تماس های تلفنی وزیر خارجه آمریکا با همتای روس خود در هفته های اخیر به کنایه گفت: پس از این اظهارات وزیر خارجه آمریکا (ادعای جنایات جنگی نیروهای روسیه و سوریه) وضعیت ممکن است منجر به درخواست مردم روسیه برای برگزاری همه پرسی در مورد قطع ارتباط مخابراتی وزارت خارجه روسیه شود و وزارت خارجه آمریکا باید این مساله را درک کنند.

در هفته های اخیر، جان کری بارها با سرگئی لاوروف تماس گرفته و بسیاری از این گفت و گوهای تلفنی به مسائل سوریه اختصاص داشت.

خانم زاخارووا افزود: در یک ماه اخیر تقریبا بطور روزمره به ابتکار طرف آمریکایی، گفت و گوی تلفنی میان وزیران خارجه روسیه و آمریکا صورت می گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: بر این باوریم که اظهارات وزیر خارجه آمریکا در مورد دخالت روسیه در جنایات جنگی در سوریه ممکن است پیامدهای حقوقی در پی داشته باشد.

وی با بیان این که اظهارات کری جنبه تبلیغاتی دارد، افزود: این اظهارات ممکن است عواقب حقوقی و کیفری بسیار جدی به همراه داشته باشد. کری این اظهارات را برای متشنج کردن اوضاع بیان کرد.بازی با این گونه سخنان بسیار خطرناک است زیرا مقامها و نظامیان آمریکایی واقعا مرتکب جنایت های جنگی سنگین شده اند.

وی اضافه کرد: اگر مساله جنایت های جنگی مطرح شود مقامهای آمریکایی باید عراق و لیبی را به یاد بیاورند که نظامیان این کشورها موارد متعدد جنایت جنگی مرتکب شده اند.سپس حتما باید به وضعیت یمن رسیدگی و اوضاع این کشور را باتوجه به جنایت های جنگی بررسی کنند.

«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه پس از دیدار با همتای فرانسوی اش، عملیات مشترک سوریه و روسیه علیه تروریست ها را «حملات به غیرنظامیان سوری» دانست و خواستار «تحقیقات درباره جنایات جنگی روسیه و سوریه» شد.

به گزارش رسانه ها، کری مدعی شد: در حمله شبانه نیروهای دولتی سوریه به یک بیمارستان، 20 تن کشته و 100 تن زخمی شدند که نشانگر آخرین حملات هوایی مسکو یا هم پیمان آن در دمشق به اهداف غیرنظامی است.

کری در نشستی خبری به همراه ‍«ژان مارک ارو» وزیر امور خارجه فرانسه که به طور مستقیم پس از دیدار با مقام های روسیه، از مسکو وارد واشنگتن شده است، مدعی شد: مسکو و حکومت سوریه در باره علت ادامه حملات به بیمارستان ها، تاسیسات پزشکی و زنان و کودکان، چیزی بیش از توضیح، بدهکار هستند و چنین اقداماتی شایسته تحقیقات متناسب درباره ارتکاب جنایت های جنگی است.

وی در یکی از شدیدترین انتقادهایش تاکنون افزود: این حملات چیزی بسیار فراتر از یک حادثه است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها