کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جمع‌آوری مودم‌های وایمکس ایرانسل برای جایگزینی TD-LTE


کد خبر : ۲۸۵۷۰جمعه، ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲:۵۲۸۰۶۳ بازدید

مدیر عامل اپراتور دوم ارتباطی درباره احتمال جمع‌آوری مودم‌های وایمکس و جایگزینی آن با دستگاه‌های TD-LTE گفت: فعلا روی این موضوع ...

مدیر عامل اپراتور دوم ارتباطی درباره احتمال جمع‌آوری مودم‌های وایمکس و جایگزینی آن با دستگاه‌های TD-LTE گفت: فعلا روی این موضوع در حال فکر کردن هستیم تا نهایتا مودم‌های وایمکس را با همان قیمت فروخته شده جمع‌آوری کنیم.

ارائه فناوری نسل چهارم ثابت (TD-LTE) پس از برگزاری مزایده فرکانسی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، برای اولین بار در کشور کلید خورد. یکی از شرکت‌های (کنسرسیوم‌ها) موفق به اخذ باند فرکانسی مورد نیاز ارائه خدمات این نسل، اپراتور دوم موبایل بود که به سرعت سرویس مذکور را بر بستر شبکه از قبل پیاده شده وایمکس، توسعه بخشید.

اینترنت نسل چهارم ثابت در حقیقت آخرین نسل اینترنت ثابت است و اگر در حال حاضر از اینترنت ADSL استفاده می‌کنید ولی از کیفیت خدمات ارائه شده رضایت ندارید یا اگر در منطقه زندگی شما پورت خالی برای ارائه خدمات اینترنت ثابت وجود ندارد، اینترنت سرویس می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما باشد.

از جمله مزیت‌های این فناوری پایداری بالای سرویس در آپلود و دانلود، مودم‌های مبتنی بر سیم‌کارت، امکان ارائه سرویس با سرعت بیشتر در قالب بسته‌هایی با حجم بالاتر مناسب برای مصارف خانگی و شرکتی، عدم نیاز به خط تلفن ثابت برای راه‌اندازی سرویس، سهولت در جابجایی مودم و امکان استفاده در تمامی مناطق تحت پوشش، شبکه بهینه و با کیفیت بالاتر و راه‌اندازی سریع سرویس است.

در حالیکه مدیر ایرانسل معتقد است تا رقبای دارنده مجوز برای ارائه خدمات مبتنی بر این فناوری به خود بجنبند تمام مشترکان و متقاضیان فناوری مذکور را جمع می‌کنیم؛ اما این سوال پیش می‌آید که تکلیف مشترکان وایمکس این اپراتور برای استفاده از آخرین نسل اینترنت ثابت چه می‌شود؟

علیرضا قلمبر دزفولی در پاسخ به این سوال، بحث سرعت عمل در توسعه شبکه را پیش کشید و گفت: تصورم این هست که چون بک گراند شبکه دیتا هیچ اپراتوری به اندازه ما نیست و علاوه بر این تجربه چند سال اخیر ما در زمینه ارائه نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی را نیز ندارند، دارای سرمایه‌ای هستیم که در اختیار کسی نیست.

مدیر عامل ایرانسل خاطر نشان کرد: اپراتورهای دیگر قادر به کسب این سرمایه نیستند و از این حیث با اطمینان خاطر به توسعه شبکه در راستای رسالت ذاتی خود و جذب مشترکان می‌رویم.

وی ابراز کرد: در راستای توسعه TD-LTE و در بدو امر هم به استفاده از یک کریر (Carrier) اکتفا نکردیم و دنبال کریرهای دوم و سوم هستیم تا با مودم‌های مناسب بتوانیم امکان سرعت تا چند صد مگابیت بر ثانیه را فراهم کنیم.

او با بیان اینکه زیرساخت‌های شبکه ما آماده است و در برخورد با هر تکنولوژی تنها به سمت توسعه می‌رویم، در پاسخ به سوال اولیه گفت: نهایتا داریم درباره این موضوع فکر می‌کنیم تا شاید در آینده مودم‌هایی را که قبلا به مشترکان وایمکس فروخته‌ایم با حدودی از همان قیمت فروخته شده، پس بگیریم و امکان استفاده از مودم‌های مبتنی بر تکنولوژی TD-LTE را به آنها بدهیم.

قلمبر دزفولی همچنین این را هم گفت که با توسعه شبکه و نسل‌های ارتباطی، همواره مشترکان به صورت اتوماتیک و بدون هیچگونه تبلیغاتی تمایل‌شان به استفاده از خدمات و سرویس‌های بروز را نشان داده‌اند و در زمینه TD-LTE نیز همین موضوع برگرفته از تجربه چندین ساله ما، تکرار خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها