کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نگاهی به خودروهای جدید 25 تا 35 هزار دلاری در سال 2017


کد خبر : ۲۸۵۵۵جمعه، ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳:۴۷۶۳۵۲ بازدید

این بار در دومین قسمت از این مجموعه نوشتارها به سراغ مدل‌های 25 تا 35 هزار دلاری رفته‌ایم که از قضا اقبال خوبی میان مردم دنیا دارند.

پدال- این بار در دومین قسمت از این مجموعه نوشتارها به سراغ مدل‌های 25 تا 35 هزار دلاری رفته‌ایم که از قضا اقبال خوبی میان مردم دنیا دارند.

هوندا رِج‌لاین

در حال فروش
قیمت پایه: 30,375 دلار

هوندا رِج‌لاین - Honda Ridgeline 2017

مدل 2017 رج‌لاین نسبت به نسل اولِ آن که سال 2006 آمد خیلی جاافتاده‌تر است. این وانت پرماجرا چند ویژگی شاخص دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد مقابل اشاره کرد: ظرفیت کشش بار تا 5000 پوند (2267.9 کیلوگرم)، محفظه بار 1584 پوندی (718.4 کیلوگرمی)، فاصله 50 اینچی (1270 میلی‌متری) بین برآمدگی گلگیرهای عقب، فهرست بلندبالای موارد امنیتی استاندارد و سفارشی و مهروموم سه‌لایه اتاق. کیفیت و راحتی سواری نیز به لطف سامانه تعلیق مستقل در هر 4 چرخ، اتاقِ به‌اصطلاح Carlike و صندلی‌های نرم و دربرگیرنده دقیقاً مشابه یک سدان اندازه متوسط بوده و تعادل بسیار خوبی دارد.

تأمین قدرت برعهده بلوک 3.5 لیتری 6 سیلندر V شکل 280 اسب بخاری و 355 نیوتون‌متری خواهد بود که خروجی خود را به جعبه‌دنده 6 سرعته خودکار می‌سپارد. این جعبه‌دنده استاندارد بوده و با استفاده از فناوری “مبدل گشتاور چندصفحه‌ای مجهز به کلاچِ به‌اصطلاح lockup-clutch” باعث نمایش قدرتنمندتر پیشرانه می‌شود. همانند گذشته، تمامی مدل‌ها به‌صورت 4 درب با محفظه بار کوچک و دیفرانسیلِ جلو یا جفت تولید می‌شوند. دقت کنید نمونه‌های دو دیفرانسیل هم در حالت عادی از چرخ‌های جلو استفاده می‌کنند و تنها در مواقع لزوم تا 70 درصد گشتاور به محور عقب می‌رود.
 



کرایسلر پَسیفیکا

در حال فروش
قیمت پایه: 29,590 دلار

 کرایسلر پَسیفیکا - Chrysler Pacifica

پَسیفیکا واقعاً شایسته تجلیل است. مهندسی نو، کیفیت رانندگی و سواری بسیار خوب، ظرفیت حداکثر 8 سرنشین، موارد سفارشی مخصوصِ سرگرمی، چندین نمایشگر داخل اتاق و کنترل‌کننده‌های جداگانه از ویژگی‌هایی هستند که باعث می‌شوند بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

طراحی بیرونی زیبا و قابل‌قبول است. داخل کابین چینش بسیار خوبی دارد و تماشایش چشم‌هایتان را اذیت نمی‌کند. بهره‌گیری از کاپوت و درب‌های کشویی آلومینیومی به همراه فولاد بسیار مقاوم وزن کلی را 250 پوند (113.3 کیلوگرم) کاهش داده است. زیر کاپوت بلوک 3.6 لیتری پِنتااِستار (5 ستاره) V6 به قدرت 287 اسب بخار و گشتاور 355.2 نیوتون‌متر قرار گرفته که در کنار جعبه‌دنده 9 سرعته خودکار، نسبت به قبل حس بهتری دارد.

برای افرادی که سبز و طبیعت‌دوست هستند، یک نسخه پلاگ-این هایبرید نیز از پاییز امسال در دسترس خواهد بود.
 



شورولت کامارو 1LE

آغاز فروش: اواخر 2016
قیمت پایه: 30,195 دلار
 

شورولت کامارو 1LE - Chevrolet Camaro 1LE

توسعه نسخه 1LE برای نسل نو کامارو اتفاقی بود؛ درواقع آمد تا در کنار ویژگی‌های ظاهری، با استفاده از به‌روزرسانی‌های سامانه تعلیق، کم‌فرمانی حاد کامارو SS در پیست را برطرف کند. کاپوت مشکی مات، اسپویلر خاص و ارتقای سامانه ترمز، خنک‌کننده و رینگ و لاستیک‌ها مواردی هستند که بازهم در قالب این نسخه ارائه شده‌اند (مشابه نسل‌های قبل) تا به قول خودِ کمپانی، نسخه محبوب 1LE، افزایش فروش را با خود بیاورد. البته همه چیز به این‌ها ختم نمی‌شود، چراکه دیفرانسیل عقب با کنترل الکترونیکی و تعلیق مگنتورئالاجیکال (Magnetorheological) در کالبد آن جای داده شده‌اند.

این نسخه مخصوص مدل‌های V8 است. برای اِکوبوست‌ها ارائه نمی‌شود و 6 سیلندرها هم تنها می‌توانند به‌روزرسانی‌های سامانه تعلیق را دریافت کنند.
 


 

بیوک لاکراس

در حال فروش
قیمت پایه: 32,990 دلار

بیوک لاکراس - Buick LaCrosse

مدل 2017 لاکراس یکسری عناصر طراحی خود را از خودروی مفهومی بیوک آوِنیر سال 2015 گرفته است. در میان تمامی تغییرات، افزایش ابعاد، کاهش 300 پوندی (136 کیلوگرمی) وزن، تعلیق 5 اتصالی جدید در محور عقب، تعدیل‌های سفارشی انطباقی و کاهش ارتفاع سواری پررنگ‌تر بوده و امیدهای زیادی برای بهبود هرچه بیشتر آن نسبت به مدل قبلی ایجاد کرده‌اند.

قوای محرکه لازم به‌وسیله نسخه کاملاً جدید بلوک 6 سیلندر V شکل جنرال موتورز با حجم 3.6 لیتر (مورداستفاده در مدل‌های شورولت و کادیلاک) تأمین می‌شود که بیشینه توان و گشتاور آن به ترتیب 305 اسب بخار و 363.3 نیوتون‌متر است و در ادامه‌اش جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار قرار می‌گیرد.

داخل اتاق استفاده از چرم و چوب و چینش مناسب ادوات فضای بسیار راحتی را پدید آورده و وجود مواردی چون کمکی پارک، تشخیص عابر پیاده، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، هدآپ دیسپلی، اپل کارپلی و آندروید اتو به ارتقای تجربه سواری کمک شایانی ‌می‌کند. تنها نکته منفی شاخص، کاهش فضای ردیف عقب علی‌رغم افزایش فاصله بین محورهاست که جداً جای تأمل دارد!
 



فیات 124 اسپایدر

در حال فروش
قیمت پایه: 25,990 دلار
 

فیات 124 اسپایدر - Fiat 124 Spider

پلتفرم 124 با مزدا MX-5 میاتا یکسان است و از ورق فلزی و قطعات داخلی خاصی بهره می‌برد. زیر کاپوت قلب توربوشارژر شده 1.4 لیتری با 164 اسب بخار قدرت جای دارد که می‌تواند با جعبه‌دنده 6 سرعته دستی یا خودکار جفت شود. وزنش نسبت به مدل افسانه‌ای کمی سنگین‌تر شده اما به نظر نمی‌رسد مورد خاصی باشد. فیات همچنین یک نسخه آبارث ارائه می‌کند که اگزوزهای پرسروصدایش واقعاً جذاب‌اند.
 


 

جمس آکادیا

در حال فروش
قیمت پایه: 29,995 دلار

جمس آکادیا - GMC Acadia

نسل جدید آکادیا به میزان قابل‌توجهی سبک‌تر و غنی‌تر بوده و از نظر ظاهری بیشتر شبیه یک کراس‌اوور می‌نماید. استفاده از پلتفرم کراس‌اوور جدید جنرال موتورز باعث شده تا موفق به کاهش وزن 700 پوندی (317.5 کیلوگرمی) شود و در نوع خود رکوردی تازه برای کمپانی بر جای بگذارد. فضای اتاق هنوز هم مثل قبل جادار و راحت است. صندلی‌های ردیف سوم قابلیت تا شدن با نسبت 50/50 دارند. برای ردیف دوم، صندلی‌های سفارشی موسوم به “کاپیتان” قابل سفارش‌اند که مخصوصاً اگر فرزند در حال رشد دارید، گزینه مناسبی هستند. در هر سه ردیف نیز خروجی‌های USB تعبیه شده تا تمامی سرنشینان بتوانند وسایل دیجیتالی خود را شارژ کنند.

وزن کمتر، مهندسان را قادر ساخته که یک پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر با خروجی 194 اسب بخار و 257.6 نیوتون‌متر را به‌عنوان مدل پایه در فهرست قرار دهند. با این‌همه، بلوک 3.6 لیتری V6 که توان 310 اسب بخار و گشتاور 367.4 نیوتون‌متر ارائه می‌کند حتماً گزینه بهتری خواهد بود. باید اشاره کنم که هردو گزینه در راستای بهبود مصرف سوخت و افزایش بازدهی با جعبه‌دنده 6 سرعته خودکار و فناوری استارت/استاپ عرضه می‌شوند. نتیجه اما زیاد هم رضایت‌بخش نبوده، چراکه در شهر و جاده به ترتیب 13.06 و 9.4 لیتر بنزین می‌سوزاند!
 


کیا نیرو

آغاز فروش: اوایل 2017
قیمت پایه: 27,000 دلار (تخمینی)
 

کیا نیرو - Kia Niro

نیرو که اولین خودروی کیا روی پلتفرم هایبرید DE محسوب می‌شود، بیشتر از این‌که کراس‌اوور باشد، به یک هاچبک قدبلند می‌ماند. قلب 1.6 لیتری 4 سیلندر خطی آن در کنار یک موتور برقی کوچک مجموعا 146 اسب بخار (43+103) قدرت و 264.3 نیوتون‌متر گشتاور تولید کرده و تحویل جعبه‌دنده 6 سرعته دو کلاچه خودکار می‌دهد. برجسته‌ترین ویژگی این بخش، سامانه کنترل پیش‌گویانه انرژی یا Predictive Energy Control می‌باشد که با استفاده از اطلاعات سامانه رهیاب، باتری‌ها را در سرپایینی‌ها شارژ کرده و در سربالایی‌ها از انرژی آنان استفاده می‌کند. طبق ادعای کمپانی، تعویض بین حالت‌های استارت/استاپ برقی، EV و درون‌سوز در نیرو به آرامی هرچه‌تمام‌تر صورت می‌گیرد.


 

تویوتا 86

آغاز فروش: پاییز امسال
قیمت پایه: 26,500 دلار (تخمینی)

تویوتا 86 - Toyota GT86

عدد 86 اشاره به مساحت 86 میلی‌متر مربعی قطر سیلندر و کورس پیستون پیشرانه 4 سیلندر خطی 2 لیتری خودرو دارد. مدل‌های دارای جعبه‌دنده دستی از خروجی 205 اسب بخار و 211.5 نیوتون‌متر بهره می‌برند، درحالی‌که انواع خودکار تنها 200 اسب بخار قدرت و 204.7 نیوتون‌متر گشتاور دارند. نسبت‌های فنر/تعدیل نیز مورد بازبینی قرار گرفته‌اند تا کنترل بدنه نسبت به قبل بیشتر شود.


 


تویوتا هایلندر

آغاز فروش: پاییز امسال
قیمت پایه: 31,500 دلار (تخمینی)

تویوتا هایلندر - Toyota Highlander

نسخه پایه همان پیشرانه 2.7 لیتری 4 سیلندر خطی را دارد، اما بلوک 3.5 لیتری V6 موجود در نمونه‌های قوی‌تر به‌روز شده و از فناوری تزریق مستقیم سوخت بهره می‌برد. جعبه‌دنده 6 سرعته موجود در مدل‌های 6 سیلندر سابق نیز از رده خارج شده و جای خود را به نمونه 8 سرعته خودکار داده است. داخل اتاق هم علاوه‌ بر تریم‌های Limited و پلاتینوم موجود، دو گزینه جدید LE و XLE ارائه می‌شود که نسبت به دوتای قبلی ساده‌تر هستند. به نظر می‌رسد با این تغییرات، بازدهی مصرف سوخت نسبت به مدل‌های کنونی که در شهر و جاده 12.3 و 9.4 لیتر بنزین می‌بلعند بهبود یابد، اما اگر بازهم به دنبال صرفه‌جویی بیشتر هستید، نسخه هایبرید را انتخاب کنید که بلوک بنزینی 6 سیلندر و جعبه‌دنده CVT دارد.



مزدا MX-5 میاتا RF

آغاز فروش: اوایل 2017
قیمت پایه: 31,500 دلار (تخمینی)

مزدا MX-5 میاتا RF - Mazda MX-5 RF

ساخت نسخه تارگا میاتا حرکت هوشمندانه و ساختارشکنانه‌ای بود. نمای ظاهری گیرا و جذاب به ‌خوبی با اتاق پوشیده از چرم ناپا کامل شده و از رودستر کوچک قبلی، یک کوچولوی جسورتر ساخته است. البته وجود سقف فلزی 100 پوند (45.3 کیلوگرم) به وزن کلی اضافه کرده و تقریباً جایی برای قرار دادن وسایل در صندوق عقب باقی نمی‌گذارد.
 



فولکس‌واگِن تیگوآن

آغاز فروش: تابستان 2017
قیمت پایه: 25,500 دلار (تخمینی)

فولکس‌واگِن تیگوآن - Volkswagen Tiguan

فولکس‌واگن قصد دارد از طریق ارائه نسل دوم تیگوآن با نسخه‌های مختلف، خریداران کراس‌اوورها را جذب خود کند. گونه با فاصله محوری بلند و پیشرانه (احتمالی) 1.8 یا 2 لیتری مجهز به توربوشارژر در تأسیسات چین و مکزیک کمپانی تولید شده و پیش از همه به آمریکا خواهد رفت. در اروپا هم برنامه‌هایی برای عرضه نسخه تقویت‌شده‌ای با کد R و ابعاد استاندارد وجود دارد.
 


تویوتا پریوس پرایم

آغاز فروش: پاییز امسال
قیمت پایه: 31,000 دلار (تخمینی)

تویوتا پریوس پرایم - Toyota Prius Prime

مجموعه باتری‌های 8.8 کیلوواتی با همکاری بلوک درون‌سوز 1.8 لیتری وظیفه تأمین قدرت پریوس پرایم را بر عهده دارند. نکته تحسین‌برانگیز درباره آن، برد مسافت کلّی 600 مایلی و توانایی پیمودن 22 مایل در حالت تمام برقی است که نسبت به قبل بیش از دوبرابر افزایش را نشان می‌دهد. در نمای ظاهری تغییرات خوبی صورت گرفته و رخ کلی خودرو قدرتمندتر از قبل می‌نماید. داخل کابین هم نسبتاً زیبا بوده و چینش صفحه‌نمایش 11.6 اینچی در کنار سایر ادوات، قابل‌قبول به نظر می‌رسد. همچنین دستی هم در فناوری‌های نو داشته و تقریباً می‌تواند به‌صورت خودکار حرکت کرده و پارک شود.



تویوتا تاکوما TRD Pro

آغاز فروش: پاییز امسال
قیمت پایه: 34,990 دلار

تویوتا تاکوما TRD Pro - Toyota Tacoma TRD Pro

ارتقای شوک‌های بیلشتِین، فنرهای جدید جلو، صفحه فلزی محافظ زیر بدنه (Skid plate) در جلو و نیز انبوهی از تغییرات ظاهری، گونه Pro را از TRD عادی جدا می‌کند و به افراد ماجراجوتر اجازه می‌دهد بیش‌ازپیش در مناطق خارج جاده به سیروسفر بپردازند. TRD Pro تنها به‌صورت دو کابین، چهار چرخ محرک و فضای بار کوچک ارائه می‌شود. پیشرانه آن 3.5 لیتری 6 سیلندر V شکل است که خروجی خود را به جعبه‌دنده 6 سرعته خودکار یا دستی می‌دهد. لاستیک‌های گودیر رانگلر آل-تِرین (Goodyear Wrangler All-Terrain)، دیفرانسیل قفل‌ شونده برقی عقب، دوربین GoPro داخلی و حفاظ لبه گلگیرها نیز از دیگر ویژگی‌های آن هستند.


 

نیسان تایتان

آغاز فروش: پاییز امسال
قیمت پایه: 28,500 (تخمینی)

نیسان تایتان 2017
تایتان استاندارد 2017 نسبت به خودش ویژگی‌های چشم‌گیری دارد. فریم آن با نسخه XD متفاوت بوده و با طول بدنه 14.7 اینچ (373.3 میلی‌متر) کوتاه‌تر، بیشتر می‌تواند مانور دهد. 5 تریم مختلف از S تا پلاتینوم به همراه فضای بار 5.5، 6.5 و 8 فوتی قابل سفارش‌اند. اوایل تولید تنها با پیشرانه 8 سیلندر 5.6 لیتری 390 اسب بخاری و 543.6 نیوتون‌متریِ موجود در تایتان XD عرضه می‌شود، اما بعداً بلوک کوچک‌تر V6 نیز در دسترس خواهد بود. بد نیست اشاره کنم که جعبه‌دنده نمونه‌های 8 سیلندر از نوع 7 سرعته خودکار است.
 


 

هیوندای سانتافه

در حال فروش
قیمت پایه: 31,695 دلار

هیوندای سانتافه

سانتافه و سانتافه اسپورت 2017 هردو از ویژگی‌های جدید ازجمله تغییرات ظاهری در جلو و عقب، جلوپنجره جلا داده‌شده و هواسُرتر، رینگ‌های جدید و رکاب‌های جانبی نو سود می‌برند. دوربین دید عقب، آندروید اتو و خروجی USB شارژر ردیف سوم به‌صورت استاندارد در سانتافه عرضه می‌شوند، درحالی‌که نمایشگر 7 اینچی لمسی و آندروید اتو در سانتافه اسپورت سفارشی هستند. هردو خودرو همانند سوناتای جدید با کاهش قدرت روبرو شده‌اند. قدرت 185 اسب بخاری پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندر خطی سانتافه اسپورت و خروجی 240 اسب بخاری بلوک 2 لیتری 4 سیلندر توربو سانتافه به ترتیب 5 و 25 اسب بخار نسبت به قبل کمتر هستند. طبق گفته‌های کمپانی، تمامی این تغییرات، گشتاور موجود در دورهای میانی را افزایش داده و بازده مصرف سوخت را حدود 1.16 لیتر بهبود بخشیده است.

 



مزدا CX-9

در حال فروش
قیمت پایه: 32,420 دلار
 

مزدا CX-9

شاسی‌بلند 7 نفره مزدا نه تنها فضای زیادی برای سرنشینان دارد بلکه انبوهی از فناوری‌ها و امکانات امنیتی هم ارائه می‌کند تا همه‌چیز برای موفقیت آماده باشد. بلوک 2.5 لیتری 4 سیلندر توربو در بهترین حالت 250 اسب بخار قدرت و 420.3 نیوتون‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد تا مشکلی برای گشت‌وگذار در انواع جاده‌ها وجود نداشته باشد؛ گرچه میزان تحقق این هدف قابل‌بررسی است. البته این را هم باید در نظر داشت که در کلاس خود نسبت به بهای پرداختی، امکانات و ویژگی‌های بسیار خوبی ارائه می‌دهد که همگان از آن برخوردار نیستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها