کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

صورت های مالی بانک سپه به تصویب رسید


کد خبر : ۲۸۴۴۶سه شنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲:۳۲۸۷۰ بازدید

با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی در مجمع عمومی بانک سپه صورت های مالی این بانک به تصویب رسید.
صورت های مالی بانک سپه به تصویب رسیدصورت های مالی بانک سپه به تصویب رسید

با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی در مجمع عمومی بانک سپه صورت های مالی این بانک به تصویب رسید.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، مجمع عمومی بانک سپه با حضور دکتر طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکتر حمید پورمحمدی معاون توسعه امور تولیدی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دکتر حسین قضاوی معاون امور بانک و بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد، دکتر میرزایی معاون وزیر تعاون، رفاه و امور اجتماعی، دکتر بخشنده معاون وزیر جهاد کشاورزی، دکتر فیاضی معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران و مسئولین بانک سپه برگزار و صورت های مالی این بانک برای سال 94 به تصویب رسید.

* استراتژی بانک سپه بر این است که انتخاب اول مشتریان باشد

محمدکاظم چقازردی مدیر عامل بانک سپه در این مراسم ضمن تشریح فعالیت های این بانک در سال 94 و مقایسه شاخص های آن با سال قبل اظهار داشت: با توجه به رشد چشمگیر شاخص های بانک، تلاش های صورت گرفته توسط همکاران بانک، استراتژی بانک سپه این است که انتخاب اول مشتریان باشد.مدیرعامل بانک سپه ضمن تشریح اهم فعالیت های این بانک در سال 93 و 94 همچنین 6 ماهه سال 95 گفت: با تلاش وکوشش همکاران سود بانک در سال 94 نسبت به سال 93 با رشد مواجه بوده است.

وی افزود: بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایرانی مجموعه ای از خدمات نوین را به نظام بانکی کشور عرضه کرده است.

چقازردی افزود: همسویی با سیاست های کلان دولت، نقش آفرینی در اقتصاد ملی و بین المللی، ایفای مسئولیت های اجتماعی و همچنین پایبندی به اخلاق حرفه ای و مشتری مداری و نوآوری در رقابت پذیری به عنوان ارزش های بنیادین بانک سپه مطرح است.

وی در خصوص اقدامات بانک بعد از رفع تحریم ها به استقرار سامانه بانکداری متمرکز ارزی اشاره کرد و گفت: بستر سازی برای افزایش فعالیت های ارزی از طریق توسعه سخت افزاری و سامانه های نرم افزاری در بخش های صف و ستاد بانک و آموزش پرسنل ارزی وهمچنین ملاقات و رایزنی با مقامات و مسئولین اقتصادی کشورهای مختلف برخی از این فعالیت ها بوده است.
وی ادامه داد: تهیه و ارائه طرح کسب و کار شعب خارج از کشور به مقامات بانک مرکزی کشورهای میزبان و اخذ مجوز فعالیت مجدد شعب و همچنین خرید ساختمان جدید شعب پاریس و تجهیز شعب رم، فرانکفورت، PLC لندن نیز از دیگر اقدامات در شرایط پسا تحریم توسط بانک سپه است.

چقازردی با اشاره به افزایش سرمایه شعب خارج از کشور به مبلغ 50 میلیون یورو اظهار داشت: اتصال مجدد بانک سپه به سیستم جهانی سوئیفت و استقرار واحد تطبیق در قالب اداره کل تطبیق و پولشویی از دیگر اقدامات این بانک بعد از رفع تحریم ها بوده است.

رئیس هیأت مدیره بانک سپه درخصوص تجهیز و تخصیص منابع بانک خاطر نشان کرد: در تجهیز و تخصیص منابع، بانک سپه طی سال 94 افزایش 25 درصدی را در کل سپرده ها تجربه کرده است. کل سپرده های بانک در پایان اسفند 93 از مبلغ 401 هزار و 649 میلیارد ریال به 501 هزار و 837 میلیارد ریال در پایان اسفند ماه 94 رسیده است.

* رشد 24 درصدی تسهیلات اعطایی توسط بانک سپه در سال 94

وی با اشاره به رشد 24 درصدی تسهیلات اعطایی بانک سپه گفت: حجم تسهیلات اعطایی در پایان اسفند ماه 93 از 282 هزار و 765 میلیارد ریال به 350 هزار و 774 میلیارد ریال در اسفند ماه 94 رسیده است.مدیر عامل بانک با بیان اینکه تسهیلات اعطایی بانک از محل صندوق توسعه ملی با رشد 78 درصدی در بخش آب و کشاورزی مواجه بوده،گفت: این تسهیلات در بخش صنعت، معدن و گردشگری رشد 85 درصدی را تجربه کرده است. وی با اشاره به رشد 22 درصدی صدور ضمانت نامه های ریالی تصریح کرد: حجم فعالیت های ارزی در پایان اسفند ماه 94 بالغ بر 3.8 میلیارد دلار بوده است. رئیس هیات مدیره بانک سپه ادامه داد: اتصال شعب رم و فرانکفورت به سیستم تارگت 2 به منظور صدور حواله و گشایش اعتبار در حوزه کشورهای اروپایی از دیگر اقدامات در شرایط پسا تحریم در حوزه ارزی به شمار می رود.

* بیشترین سهم از قراردادهای صندوق توسعه ملی متعلق به بانک سپه

وی با اشاره به صندوق توسعه ملی گفت: بیشترین حجم قرارداد عاملیت منابع ارزی صندوق توسعه ملی به بانک سپه با رقم بالغ بر 10 میلیارد دلار بین سیستم بانکی اختصاص دارد.

* کمک به صنعت خودرو با خرید دین اسناد تجاری بالغ بر 7 هزار میلیارد ریال

چقازردی در ادامه به پرداخت تسهیلات خرید خودرو اشاره کرد و گفت: براساس تفاهم نامه منعقده بین بانک سپه و بانک مرکزی مبنی بر خرید دین اسناد تجاری ناشی از فروش مدت دار خرید خودرو داخلی در سال 94، مبلغ 7 هزار و 495 میلیارد ریال بابت تنزیل اسناد حاصل از فروش 34950 دستگاه خودرو تولیدی شرکت های داخلی ایران خودرو، سایپا و مدیران خودرو پرداخت شده است.

* تسهیلات 4 هزار میلیارد ریالی بانک سپه برای اجرای طرح ملی خرید تضمینی گندم

چقازردی با اشاره به تسهیلات خرید تضمینی محصولات کشاورزی خاطر نشان کرد: در راستای سیاست های دولت مبنی بر خرید تضمینی گندم از کشاورزان سهم بانک سپه از تسهیلات اعطایی در سال 94 بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال تعیین شده است.

رئیس هیأت مدیره بانک در خصوص خرید تضمینی برگ سبز چای گفت: در راستای اجرای قانون بودجه کل کشور در سال 94 و به منظور تامین نقدینگی لازم برای خرید برگ سبز چای مبلغ 565 میلیارد ریال تسهیلات مصوب در اختیار سازمان چای کشور قرار گرفت.

مدیر عامل بانک سپه هم چنین به پرداخت تسهیلات خرد از محل اعتبارات تخصیصی اشاره کرد و افزود: رشد 32 درصدی در تسهیلات اعطایی بابت قرض الحسنه ازدواج، افزایش 22 برابری در تسهیلات اعطایی بابت آسیب دیدگان ناشی از حوادث قهری و رشد 28 درصدی در تسهیلات اعطایی به خانواده معزز جانبازان و ایثارگران بخشی از خدمات بانک طی سال 94 است.

* عاملیت بانک در اجرای طرح ملی مهار آب های مرزی

چقازردی با اشاره به اینکه در اجرای منویات مقام معظم رهبری طرح ملی مهار و تنظیم آب های مرزی، عاملیت این پروژه بر عهده بانک سپه است، افزود: میزان اعتبار مصوب طرح 8 میلیارد دلار است که تاکنون مبلغ 79 هزار میلیارد ریال به طرح های مربوط تخصیص یافته است.
چقازردی در خصوص طرح سامانه یکپارچه نهادهای دامی کشور گفت: دست آورد نهایی این طرح مدیریت بهینه تخصیص و توزیع 6 نهاده اصلی دامی کشور است.
وی در ارتباط با طرح مدیریت فروش آرد یارانه ای کشور افزود: نتیجه این طرح نیز مدیریت بهینه تخصیص و توزیع آرد یارانه ای به نانوایان است.

* رشد 336 درصدی فروش املاک مازاد بانک سپه در سال 94

مدیرعامل بانک سپه به رشد 336 درصدی فروش املاک مازاد و تملیکی بانک سپه اشاره کرد و افزود: در اجرای تکالیف ابلاغی از سوی نهادهای ناظر و بانک مرکزی مبنی بر آزادسازی منابع بلوکه شده در بخش اموال و املاک مازاد، فروش 40 درصدی از اموال مازاد تملیکی قابل واگذاری در سال 94 در دستور کار بانک سپه قرار گرفت.
رئیس هیات مدیره با اشاره به طراحی و عرضه محصولات و خدمات جدید بانک به اجرای طرح اعتبار در حساب جاری اشاره کرد و گفت: بانک سپه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و پشتیبانی از برنامه های دولت محترم، با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به شناسایی و گردآوری اطلاعات 1120 واحد کوچک و متوسط تولیدی و برنامه ریزی جهت کمک به خروج آنها از رکود از طریق اعطای تسهیلات اقدام نموده است.

وی درخصوص طراحی و اجرایی کردن طرح کارت خرید سپه گفت :در این طرح، بانک پس از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های تولید کننده کالا (با اولویت تولید لوازم خانگی ایرانی) نسبت به صدور کارت خرید سپه تا سقف 100 میلیون ریال اقدام کرد.

* مشارکت بانک سپه در پروژه های استراتژیک کشور

مدیر عامل بانک سپه در بخش دیگری از گزارش خود در مجمع عمومی بانک به مشارکت در تامین مالی پروژه های کلان اقتصادی اشاره کرد و گفت: بانک سپه در پروژه های نفت و گاز اروند، پروژه نفت و گاز کنگان، پالایش گاز بید بلند خلیج فارس، پروژه مهندسی و توسعه سروک آذر، پروژه شرکت های پتروشیمی فیروزآباد ، فسا، جهرم، داراب، پروژه حفاری دانا کیش، پروژه پتروشیمی لردگان، پروژه شرکت توسعه گستر هلال خاورمیانه (سیمان مارگون) و بسیاری از پروژه های استراتژیک دیگر کشور مشارکت کرده است.
وی افزود: برخی از این پروژه ها با عاملیت بانک سپه و مشارکت بانکهای دیگر به اجرا درآمده است.

* رشد 20 درصدی تسهیلات پرداختی به بخش مسکن

چقازردی میزان تسهیلات پرداختی بانک سپه به بخش مسکن و ساختمان در سال 93 را 65 هزار و 791 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بانک سپه در سال 94 با 20 درصد رشد بالغ بر 78 هزار و 946 میلیارد ریال به بخش مسکن و ساختمان تسهیلات پرداخت کرده است.رئیس هیات مدیره میزان تسهیلات پرداختی بانک سپه به بخش بازرگانی و خدمات در سال 93 را 131 هزار و 63 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تسهیلات پرداختی بانک سپه به این بخش با 21.2 درصد رشد در سال 94 به بیش از 158 هزار و 506 میلیارد ریال رسیده است.

* رشد 11 درصدی خودپردازهای بانک سپه در سال 94

چقازردی در بخش دیگری از گزارش خود به فعالیت های بانک سپه در حوزه بانکداری الکترونیک اشاره کرد و گفت: تعداد دستگاههای خودپرداز بانک در سال 93 از 2581 دستگاه به 2881 دستگاه در سال 94 رسیده که نشان دهنده رشد 11.6 درصدی است.

* رشد 109 درصدی POS های بانک سپه در سال 94

وی تعداد دستگاه POS بانک را در سال 93 بیش از 104هزار و 846 دستگاه عنوان کرد و افزود: POSهای بانک سپه در سال 94 با 109.4 درصد رشد نسبت به سال قبل از آن به 219 هزار و 572 دستگاه رسیده است.رئیس هیات مدیره بانک سپه در پایان دست آوردهای مورد اشاره در عملکرد سال 93 و 94 همچنین پیشرفت ها و رشد های حاصله را بیانگر تلاش همکاران خود در بانک عنوان کرد و گفت: این نتایج در شرایط سخت رقابتی و برای بانکی که مقید است در چارچوب ضوابط و مقررات و دستورالعمل های بانک مرکزی فعالیت کند به دست آمده است.

* برنامه ریزی برای تبدیل بانک به سازمان استراتژی محور

مدیرعامل بانک سپه در ادامه با اشاره به برنامه ها و پروژه های راهبردی وتحول آفرین بانک گفت: بانک سپه با درک عمیق از شرایط اقتصادی و سیاسی کشور و همچنین تحولات مورد انتظار دولت محترم یازدهم، ضمن آنکه "برنامه محوری" را به عنوان اصلی ترین راهبرد مدیریتی مد نظر قرار داده است، پروژه هایی را در قالب برنامه راهبردی (بلندمدت) و برنامه جامع عملیاتی (کوتاه مدت) تنظیم و به مرحله اجرا گذاشته است.

وی افزود: در این راستا اقداماتی همچون تدوین چارچوب کلان اجرای نقشه استراتژی بانک سپه، تعیین اهداف کلان و راهبردی، تدوین استراتژی های کلان بانک سپه در قالب 7 استراتژی، طراحی و اجرای 20 پروژه راهبردی در بانک و تأیید و تأکید مشاور عالی وزارت امور اقتصادی و دارایی بر کارا بودن برنامه راهبردی بانک سپه، صورت گرفت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها