کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کسب و کار / وقتی اخراج شدم چه کنم ؟


کد خبر : ۲۸۴۳چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳:۴۹۱۰۶۴۷ بازدید

روزهای پایان سال برای کارکنان قراردادی سرنوشت ساز و بعضا پراسترس است. خونسرد ترین افراد و حتی آنهایی که از وضعیت استخدامی خود در سال آینده اطمینان دارند هم حد اقل یک بار به اخراج و بی کاری فکر می کنند.
کسب و کار / وقتی اخراج شدم چه کنم ؟کسب و کار / وقتی اخراج شدم چه کنم ؟

امیدوارم که در سال جدید با اضافه حقوق و قرارداد طولانی مدت مواجه شوید اما اگر خدای نکرده اخراج شدید بهترین عملکرد چه چیزی خواهد بود.
 

به خوبی ثابت شده است که از دست دادن شغل معادل مرگی کسی که او را دوست دارید، طلاق یا گسستن یک رابطه عشقی طولانی مدت به فرد اخراج شده فشار روحی وارد می کند و احساسات او را بر می انگیزد. فقط لحظاتی به مرگ یکی از عزیزان خود فکر کنید کسی که او را دوست داشته اید یا حداقل رابطه ای نزدیک با او داشته اید، چه احساسی دارید؟ کسی شغل خود را از دست داده است  دقیقاً همین احساسات راتجربه می کند.

نحوه عملکرد مدیران هنگام اخراج کارکنانشان در واکنش آنها تاثیر مستقیمی دارد. اما شما چه مدیر با تجربه و توانایی دارید و چه نه بهتر است خودتان به فکر خودتان باشید. اصلا مهم نیست که او برای اخراج شما وقت گذاشته باشد یا ایمیل بزند و در واقع از بار مسئولیت فرار کند. حتی مهم نیست اخراج شما دلایل منطقی دارد و ناشی از عملکرد ضعیف شما یا وضعیت اقتصادی ضعیف شرکتتان یا به دلیل خصومت های شخصی باشد.

مهم این است که بپذیرید اخراج شده اید و در سریعترین زمان ممکن بتوانید بهترین عملکرد را از خودتان بروز دهید.

1. قبل از هر چیزی شخص باید اعتماد به نفس خود را از دست ندهد. این یکی از مهمترین و بنیادی ترین نیاز های هر فردی است. حال اگر با ایمیل یا بدتر از آن با فرستادن یک یادداشت که گاه دیده ام یک یادداشت خالی برای افراد از طرف مدیر می فرستند که خود را به کارگزینی معرفی کند مهم نیست شما از ارزش های خودتان آگاه هستید.

2. برخورد مناسبی داشته باشید

شاید مهم نباشد که دیگران درمورد شما و نحوه برخوردتان چه فکری خواهند کرد. اما آنچه شما در مورد خودتان فکر می کنید خیلی مهم است. برخورد شما هنگام ترک محل کار در خاطراتتان ثبت خواهد شد طوری برخورد کنید که زمانی که خاطراتتان را مرور می کنید دچار عذاب وجدان نشوید و از خودتان خجالت نکشید.

3. از مطالباتتان کوتاه نیایید

پیگیر کلیه حقوق و مزایای خود باشید. شرکت ها معمولا بخشی به نام کارگزینی دارند که موقع اخراج و ترک کار وظیفه محاسبه میزان حقوق و مزایای شما را برعهده دارند اما این وظیفه شما هم هست که از میزان حقوق و مزایا، شرایط اخراج و قانون کار آگاه باشید تا حقی از شما ضایع نشود.

4. به خودتان سخت نگیرید

خود آزاری، محکوم کردن خودتان و آماج حملات قراردادن خودتان هیچ کمکی به شما نمی کند بهتر است در لحظات و روزهای اول کاری به گذشته ها و آنچه رخ داده نداشته باشید حتی رئیس و سایر همکارانتان را هم محکوم نکنید.

در شرایط بحرانی افراد معمولا در پی یافتن مقصری هستند که همه تقصیر ها را به گردن او بیندازند اما این کار هیچ فایده ای نخواهد داشت.

5. نقاط ضعف و قوتتان را مرور کنید.

بعد از طی مرحله بحران و اضطرار نقاط ضعف و قوتتان را مکتوب کنید و در پی رفع اشکالاتتان بر بیایید. اگر لازم است در دوره های آموزشی ثبت نام کنید و یا از افرادی که مهارت دارند کمک بگیرید.

6. از نو شروع کنید

به این فکر کنید که در حال حاضر هزاران امکان دارید و می توانید یک شغل خوب و دلخواه برای خودتان انتخاب کنید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها