کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش آرام شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات


کد خبر : ۲۸۴۱۶دوشنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶:۵۶۵۱۱ بازدید

دماسنج بازار سرمایه امروز 22 واحد کاهش یافت و به رقم 77.265 واحد رسید. همچنین آیفکس 1.2 واحد افت کرد و تا 818.6 پایین آمد.
کاهش آرام شاخص کل بورس تهران در پایان معاملاتکاهش آرام شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات

دماسنج بازار سرمایه امروز 22 واحد کاهش یافت و به رقم 77.265 واحد رسید. همچنین آیفکس 1.2 واحد افت کرد و تا 818.6 پایین آمد.

شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز در اواسط ساعات معاملات تا رقم ۷۷ هزار و ۴۱۳ واحد بالا رفت، اما در ادامه روند نزولی را از سر گرفت و در نهایت با ۲۲ واحد کاهش نسبت به روز گذشته در تراز ۷۷ هزار و ۲۶۵ واحدی ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن امروز ۳.۴ واحد افت کرد و به رقم ۱۵ هزار و ۴۶ واحدی رسید، اما شاخص آزاد شناور پس از ۹۳ واحد رشد تا مرز کانال ۸۶ هزار واحدی بالا رفت. شاخص بازار اول نیز ۳۴ واحد رشد کرد و به عدد ۵۳ هزار و ۹۵۵ واحدی رسید، اما شاخص بازار دوم با بیش از ۳۴۱ واحد کاهش عدد ۱۶۹ هزار و ۶۲۹ واحدی را تجربه کرد.

نماد معاملاتی سایپا امروز با ۶۰ واحد تاثیر مثبت در دماسنج بازار سرمایه بیشترین نقش را در نوسانات صعودی شاخص بازار سرمایه داشت. بعد از این نماد ایران‌خودرو، سرمایه‌گذاری سایپا و گروه بهمن بیشترین نقش را در رشد شاخص کل ایفا کردند.

در طرف مقابل نماد معاملاتی فولاد اصفهان با ۳۲ واحد تاثیر منفی در شاخص کل بیشترین نقش را در افت نماگر بازار داشت. پس ازاین نماد بانک انصار، معدنی و صنعتی گل‌گهر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بیشترین نقش را در افت شاخص کل ایفا کردند.

ارزش معاملات امروز به رقم ۳۰۱ میلیارد و ۴۰۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۳۸۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۹۴ هزار و ۴۷۷ نوبت دادوستد بود.

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت سایپا شیشه بابت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده به منظور تصمیم‌گیری درباره‌ افزایش سرمایه متوقف شد. همچنین نماد معاملاتی حق تقدم شرکت سرمایه‌گذاری اعتبار ایران با توجه به اعلام مهلت پذیره‌نویسی بدون محدودیت نوسان قیمت و با استفاده از مکانیزم حراج تک‌قیمتی بازگشایی شد. نماد معاملاتی شرکت کمباین‌سازی ایران پس از برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیات مدیره، با محدودیت نوسان قیمت بازگشایی شد.

در معاملات امروز نماد معاملاتی سایپا شاهد بیشترین حجم معامله بود به‌طوری که در این نماد ۱۹۱ میلیون و ۹۲۴ هزار سهم به ارزش ۲۷ میلیارد و ۱۷۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تن مورد معامله قرار گرفت، اما در این میان ایران خودرو بیشترین ارزش معامله را به خود اختصاص داد به‌طوری که در این نماد ۱۲۲ میلیون و ۶۵۳ هزار سهم به ارزش ۴۰ میلیارد و ۶۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

طی دادوستدهای امروز در سرمایه‌گذاری خوارزمی ۱۱۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان تنها در یک معامله درون‌گروهی کد به کد شد. همچنین نماد معاملاتی صنایع آذرآب نیز بیش از ۱۲ میلیون سهم به ارزش شش میلیارد و ۴۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در یک معامله درون‌گروهی کد به کد شد.

در معاملات امروز سهام شرکت تولید برق ماهتاب کهنوج به قیمت هر سهم‌اش امروز  ۹۳۰ تومان کشف قیمت شد و هر معامله‌گر بر خط می‌تواند حداکثر ۵۰۰ سهم از این عرضه اولیه را خریداری کند.

آیفکس نیز امروز ۱.۲ واحد کاهش یافت و به رقم ۸۱۸.۶ رسید و ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۲۲ میلیارد و ۴۶۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۷۷ میلیون و ۹۷۵ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۲۵ هزار نوبت دادوستد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها