کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ قطعی رهن کامل آپارتمان در تهران + جدول


کد خبر : ۲۸۳۳۷یکشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳:۴۷۵۲۳۳ بازدید

با فرا رسیدن فصل پاییز صف تقاضای اجاره آپارتمان در تهران به شکل محسوسی کاهش یافته است و همین مساله موجب شده موجران انعطاف بیشتری ...
نرخ قطعی رهن کامل آپارتمان در تهران + جدولنرخ قطعی رهن کامل آپارتمان در تهران + جدول

با فرا رسیدن فصل پاییز صف تقاضای اجاره آپارتمان در تهران به شکل محسوسی کاهش یافته است و همین مساله موجب شده موجران انعطاف بیشتری در تعدیل نسبت رهن و اجاره‌بها نشان دهند.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از دنیای‌اقتصاد، طی 10 روز سپری شده از مهرماه حدود 1600 فقره قرارداد اجاره آپارتمان مسکونی در تهران منعقد و تاکنون توسط مشاوران املاک در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران به ثبت رسیده است. در این میان بیش از یک‌چهارم قراردادهای این بازه زمانی (23.2 درصد) در قالب «رهن کامل» منعقد شده است.

هر چند امسال به دنبال کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی بیش از همه سال‌های گذشته، موجران به دریافت اجاره‌بهای بیشتر در قبال ودیعه کمتر تمایل نشان داده‌اند، اما با خلوت شدن صف تقاضای اجاره، طبعا موجران خود را بیشتر با تمایلات مستاجران هماهنگ کرده‌اند به نحوی که در همین 10 روز سپری شده از فصل پاییز، حدود 56 درصد از قراردادهای ثبت شده ترکیبی از سهم بیشتر ودیعه و اجاره‌بها تا سقف 500 هزار تومان است. به این ترتیب منافع مستاجران نیز در این شکل از قراردادها که اجاره بهای کمتری پیش‌بینی می‌شود، بیشتر مدنظر قرار گرفته است.

آمارسامانه اطلاعات بازار املاک ایران نشان می‌دهد در روزهای نخست مهر ماه،‌ پیش‌بینی نسبت‌های منصفانه رهن و اجاره‌بها تقریبا در تمام نقاط شهر رایج بوده است اما در مناطق هدف طبقه متوسط این قضیه در مقایسه با مناطق مرغوب‌تر قدری پررنگ تر است. در جدول زیر نرخ قطعی رهن کامل آپارتمان مسکونی در مناطق مختلف تهران طی 10 روز سپری شده از پاییز که تاکنون در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران ثبت شده‌اند، گردآوری شده است.

اجاره آپارتمان-تهران



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها